Battlefield 2-servrarna stängs i juni
Tråkigt, för ibland vill jag ju spela gamla godingar.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
För de som undrar så har PR devs redan kommenterat detta
http://www.realitymod.com/forum/f10-pr-bf2-general-discussion...
Så ni som lirar PR borde inte vara rädda iaf
EDIT: Sen har vi denna länken också
http://www.ign.com/articles/2014/04/10/ea-transitioning-battl...
Om för få spelare finns så finns det ingen anledning att ha kvar supporten. Valve hade nog gjort detsamma om antalet spelare på t.ex TF2 låg nere i hundratalen.
näe det hade dem inte gjort då det går att spela HL1 Deathmatch ännu, liksom ricochet 1.
Verkligen? Synnerligen sällsamt! Är nog bara en tidsfråga dock, alla spel förlorar sin MP förr eller senare...
även Quake 1 har en del servers kvar online
Det är ju privatpersoner som fixar servrar till de spelen.
har för mig att Id software har nån kvar också i tjänstgöring, men rätta mig gärna om jag har fel.
Om för få spelare finns så finns det ingen anledning att ha kvar supporten. Valve hade nog gjort detsamma om antalet spelare på t.ex TF2 låg nere i hundratalen.
näe det hade dem inte gjort då det går att spela HL1 Deathmatch ännu, liksom ricochet 1.
Verkligen? Synnerligen sällsamt! Är nog bara en tidsfråga dock, alla spel förlorar sin MP förr eller senare...
har för mig att Id software har nån kvar också i tjänstgöring, men rätta mig gärna om jag har fel.
Har de ens haft någon server i europa? Allt var väl upp till användarna back in the days.
IDKFA
Har de ens haft någon server i europa? Allt var väl upp till användarna back in the days.
så kanske det var, hmm låter mer troligt. då tar ja tebax påståendet med det samma, dock tror jag nog ja menade mer på dem jag såg att dem haft på Quakecon något år.
så kanske det var, hmm låter mer troligt. då tar ja tebax påståendet med det samma, dock tror jag nog ja menade mer på dem jag såg att dem haft på Quakecon något år.
Ta inte mina ord som sanning, detta är bara vad jag minns Och minnet kan ju svika efter så här många år.
IDKFA
Varför står det inte i artikeln att det är Gamespy's beslut? (skvallertidning)
För att det är EA:s beslut.
Gamespy stänger ner verksamheten den 31 maj, och åtskilliga bolag drabbas. Vissa företag tar fram nya onlinetjänster för att hålla spelen igång, men EA har enligt egen utsago inte hittat någon bra lösning än, och därför stängs EA:s spel ner.
Citat härifrån:
We are still investigating community-supported options to preserve online functionality for these titles, such as multiplayer. Significant technical hurdles remain, and at this time we don’t have anything to announce.
Dom kan ju inte mena allvar!! Hur ska jag då kunna spela Project Reality??
Vi har redan löst det. Kommer ha en egen server, men alla kommer få starta nya konton. Jag jobbar i PR teamet, har varit i PR2 teamet och är nu i ett annat team vars projekt ännu inte är avslöjat. Men BF2: PR kommer forts leva iaf.
på huvudsidan...
Battlefield 2-servrarna stängs i juni
Av Tomas Andersson, 2014-05-12 09:11 46
Slut på officiellt onlinestöd för ett 50-tal EA-spel i juni, bland annat för Crysis 3 och flera Battlefield-spel.
...men Crysis 3 släck väl endå inte???
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Synd på Neverwinter. Det är nog det spel som jag har haft mest kul med online alla kategorier.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
NWN har inte haft något officiellt server stöd på länge? Gamespy slutade funka för drygt ett år sedan i spelet.
Gamespy började stänga ner flera spel redan för ett/två år sen... Bland annat det du nämnde plus swat4, flatout2 för att nämna några.
GameRanger har lovat att ge onlinestöd till de flesta av spelen som drabbas, så de stora mer välkända spelen kommer säkert leva vidare
Hej! jag är ny här.
hallå Dice folk och andra som läser här.
här kommer en billig lösning.
varför inte bara rikta om spelen mot http://www.openspy.net/ så tror jag att alla spel funkar som hos gamespy