Spana in Skyblivion – Oblivion i Skyrim-motorn
Ser ärligt talat ingen större skillnad, men så tycker jag i och för sig också att Skyrim utan moddar är ganska fult.
Därför vi alla älska mods.
59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund
Ser ingen större skillnad jag heller, mindre bloom, skarpare texturer?
Ser ärligt talat ingen större skillnad, men så tycker jag i och för sig också att Skyrim utan moddar är ganska fult.
Ser ingen större skillnad jag heller, mindre bloom, skarpare texturer?
Frågade mig själv varför de inte stoppat in Quarns texturer. Sen läste jag videons description.
Som det står i videons description visar trailern "development version 0.2", där man ännu inte hunnit röra modeller och texturer.
De efterlyser, b.la. med den här trailern, personer som - likt till Skywind - kan skapa nya, högkvalitativa texturer och modeller gjorda i Oblivions anda, åt projektet.
Det man bör titta efter i den här videon - trots sin mycket låga bitrate - är ljuseffekter, vatten och andra shader-tekniker som är inneboende i Creation Engine. Som alltså, då, träder i kraft i och med själva portningen.
Tänker någon göra Skyfall också?
Daggerfall med kompetent programmering i skyrim motorn. Ja det hade varit något.
Lite synd bara att kartan i Daggerfall är större än de senare alstren och då med en rätt rejäl marginal.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Tänker någon göra Skyfall också?
Daggerfall med kompetent programmering i skyrim motorn. Ja det hade varit något.
Lite synd bara att kartan i Daggerfall är större än de senare alstren och då med en rätt rejäl marginal.
Actual size of the map is 161,600 square kilometers, or 62,394 square miles. The game world features over 15,000 towns, cities, villages, and dungeons for the player's character to explore. According to Todd Howard, game director and executive producer for Bethesda, the game's sequel, The Elder Scrolls III: Morrowind, is 0.01% the size of Daggerfall.
Vi kan ju hoppas. Daggefall är ju ändå min favorit i serien.
Vi får väl se när det är färdigt hur mycket snyggare det faktiskt blir än Oblivion med Quarns texturer.
Tänker någon göra Skyfall också?
Daggerfall med kompetent programmering i skyrim motorn. Ja det hade varit något.
Lite synd bara att kartan i Daggerfall är större än de senare alstren och då med en rätt rejäl marginal.
Actual size of the map is 161,600 square kilometers, or 62,394 square miles. The game world features over 15,000 towns, cities, villages, and dungeons for the player's character to explore. According to Todd Howard, game director and executive producer for Bethesda, the game's sequel, The Elder Scrolls III: Morrowind, is 0.01% the size of Daggerfall.
Vi kan ju hoppas. Daggefall är ju ändå min favorit i serien.
Får mig att åter ställa frågan om utveckligen går framåt eller bakåt när det gäller RPG. När det gäller Elder Scrolls känns det som bakåt för mig men det beror så klart på vilka element man föredrar.
Tänker någon göra Skyfall också?
Daggerfall med kompetent programmering i skyrim motorn. Ja det hade varit något.
Lite synd bara att kartan i Daggerfall är större än de senare alstren och då med en rätt rejäl marginal.
Actual size of the map is 161,600 square kilometers, or 62,394 square miles. The game world features over 15,000 towns, cities, villages, and dungeons for the player's character to explore. According to Todd Howard, game director and executive producer for Bethesda, the game's sequel, The Elder Scrolls III: Morrowind, is 0.01% the size of Daggerfall.
Vi kan ju hoppas. Daggefall är ju ändå min favorit i serien.
Får mig att åter ställa frågan om utveckligen går framåt eller bakåt när det gäller RPG. När det gäller Elder Scrolls känns det som bakåt för mig men det beror så klart på vilka element man föredrar.
Fast mer är inte alltid bättre. Daggerfall var väl istället oerhört innehållslöst?
Ang. nyheten ser jag knappt någon skillnad i videon, men antar att det beror på det KatOne snackade om. Nåja, Oblivion med uppdaterad combat säger jag inte nej till. Gillade Oblivion, men striderna och animationerna sög getkön.
Ok...Ännu ett evighetsprojekt med folk som kommer hoppa av efter 3 års arbete. Som vanligt.
3år = evighet? Jösses vad jag måste vara gammal då
Tänkte mer att det påbörjas nu och sen kommer det dyka upp lite bilder och om tre år så börjar folk som var med från början att ledsna och hoppar av och sen blir det aldrig färdigt utan det släpps nya versioner tills det slutligen slutat släppas. Ungefär som med i princip alla stora mods som nånsin gjorts.
Ok...Ännu ett evighetsprojekt med folk som kommer hoppa av efter 3 års arbete. Som vanligt.
3år = evighet? Jösses vad jag måste vara gammal då
Tänkte mer att det påbörjas nu och sen kommer det dyka upp lite bilder och om tre år så börjar folk som var med från början att ledsna och hoppar av och sen blir det aldrig färdigt utan det släpps nya versioner tills det slutligen slutat släppas. Ungefär som med i princip alla stora mods som nånsin gjorts.
Jo jag förstod vad du menade, gjorde mig bara lite lustig
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Ser ingen större skillnad jag heller, mindre bloom, skarpare texturer?
Dags för glasögon hör jag Tror det är lättare om man ser före och efter, sida vid sida.
Vad sa du, tala högre påg!
Jaha, men när ska någon göra Skyrim i Oblivion-grafik då?
Ser hellre oblivions rpg system i skyrim än grafiken
OT: Jag tycker att det ser bättre ut. Det är längre vydistans och bättre ljus. Däremot tycker jag att man kanske skulle flytta träden från "altaret"
Tänker någon göra Skyfall också?
Daggerfall med kompetent programmering i skyrim motorn. Ja det hade varit något.
Lite synd bara att kartan i Daggerfall är större än de senare alstren och då med en rätt rejäl marginal.
Actual size of the map is 161,600 square kilometers, or 62,394 square miles. The game world features over 15,000 towns, cities, villages, and dungeons for the player&amp;#039;s character to explore. According to Todd Howard, game director and executive producer for Bethesda, the game&amp;#039;s sequel, The Elder Scrolls III: Morrowind, is 0.01% the size of Daggerfall.
Vi kan ju hoppas. Daggefall är ju ändå min favorit i serien.
Får mig att åter ställa frågan om utveckligen går framåt eller bakåt när det gäller RPG. När det gäller Elder Scrolls känns det som bakåt för mig men det beror så klart på vilka element man föredrar.
Fast mer är inte alltid bättre. Daggerfall var väl istället oerhört innehållslöst?
Ang. nyheten ser jag knappt någon skillnad i videon, men antar att det beror på det KatOne snackade om. Nåja, Oblivion med uppdaterad combat säger jag inte nej till. Gillade Oblivion, men striderna och animationerna sög getkön.
Kartstorleken har sjunkit för varje spel sedan dess. Skyrim är minst av dem alla och som RPG är det definitivt inte bättre än föregångarna med undantag av grafiken och en handfull andra mindre features.
Det är även strömlinjeformat till den grad att det är svårt att klassa det som ett RPG.
Skyrim är inte ett dåligt spel, jag tycker det är långt mycket bättre än Oblivion, men det är knappast ett lysande rollspel.
- Jag tycker det ser ut som att kartstorlekarna har minskat i BF4 också!?
Men jag har inte fått något svar på den frågan.
Någon som vet?
Tror att det känns som kartorna är mindre för de är mer innehållsrika. Mer geometri gör att det känns som det är mer "trångt".