Gameplay från PS4-exklusiva The Order: 1886

Medlem
Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Tolla:
Skrivet av Sille:
Skrivet av DAoG:

Byt ut skinsen så blir det GoW. Nästa!

Grafiken var väl inte heller något vidare.

Grafiken ser typ 5 år gamal ut.

Ni är båda löjliga, det ser ju riktigt snyggt ut oavsett vilken plattform man jämför med.

Nej det gör det inte. Skulle lika gärna ha kunnat vara en PS3 titel, utan dimman och med en lägre upplösning dårå.
Ni är väl samma personer som tycker att The Last of Us är snyggt och har en bra story.

The Last of Us ÄR snyggt och HAR en bra story.

En story som man har läst/sett 1000ggr förut finns verkligen inget nytt under det skalet, generisk zombiehandling... Bra karaktärer och hyfsat roligt gameplay har spelet iallafall :).
Helt galet med fanboys allså.

Jag får bara en känsla av att du inte har spelat igenom spelet, tycker verkligen inte den har någon generisk "zombiehandling" det är ju dessutom inte "zombies" i spelet. Tycker även att det finns en hel del gripande story element, i helheten.

Sedan angående grafiken så är inte alla super nya och häftiga special effekts filter nödvändigt för att göra ett snyggt spel, det handlar mer om estetik och art direction för att skapa ett snyggt spel. Scenen där huvudkaraktärerna står och tittar ut när girafferna vandrar förbi är enligt mig en av de snyggaste sekvenser den generationen.

Smaken är som baken, delad. Men jag tycker verkligen inte grafiken på The Last of Us eller The Order här ovan, ser ut att vara fula spel, porträtteringen av miljöerna i bägge spelen var/verkar otroligt snyggt. Det återstår och se med The Order, men sättet städerna och miljöerna är beväxta etc i The Last of Us är fantastiska imo. Världen kändes inte "tom" på detaljer i The Last of Us.

Ps, fanboy och fanboy, är verkligen ingen fanboy. Tycker ordet fanboy kastas runt lite för kvickt. The Last of Us var spelet jag köpte en PS3 för, har aldrig spelat Naughty Dogs spel innan. Är och förblir en trogen PC-Spelare, men jag går gärna över och tar del av fantastiska spelupplevelser oavsett platform.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av DAoG:

Ni är väl samma personer som tycker att The Last of Us är snyggt och har en bra story.

Tipsa oss om några spel som du tycker är både snygga och har en bra story då.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Byt ut skinsen så blir det GoW. Nästa!

Grafiken var väl inte heller något vidare.

Med tanke på att miljöerna i stort är förrenderade så lär det ta ett par år innan konsolgrafiken kommer ikapp. Jämför med t.ex. Resident Evil-remaken och se hur det tog nästan en hel konsolgeneration innan vanliga spel höll samma nivå..

Medlem

Såg snyggt ut...men själva spelet verkade rätt tråkigt. Dock lite svårt att avgöra kanske på bara en kort spelsekvens.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av DAoG:

Helt galet med fanboys allså.

Jag kände detsamma med ditt första inlägg faktiskt.

Men smaken är som baken


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Snyggt var det väl men jag fick nog av grådaskiga pangare redan förra generationen. Gameplaymässigt känns det ganska oinspirerat, har man inte tröttnat på genren och den gråa/apokalyptiska designstilen kan det säkert vara trevligt.

Medlem

Synd bara att spelutvecklare ska envisas med att alla fiender kan äta minst 3 kulor. Tycker det är förbannat tråkigt att spela ''realistiska'' spel där man måste skjuta fiender 4 gånger i huvudet för att dom ska dö.

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av DAoG:

Helt galet med fanboys allså.

Jag kände detsamma med ditt första inlägg faktiskt.

Men smaken är som baken

Belive it or not. Men jag köpte faktiskt en PS3 just pga. The Last of Us.
Jag har aldrig påstått att det är ett dåligt spel. Helt klart ett roligt tidsfördriv. Men att det höjs till skyarna och att det får full pott överallt förstår jag inte. Striderna är mediokra o samma sak hela tiden, pusslen är otroligt simpla(flytta en stege eller skjutsa Ellie på en flotte). Det är också ett otroligt lätt spel. Synd att den svåraste svårighetsgraden kostar pengar.

Medlem

Ser trevligt ut! Hade rätt kul med GoW så är det mer av den varan i western stuk så är det ett köp. Inte day1, fast det är väldigt få spel som är det för mig nuförtiden.

På tal om ni som gnabbas och gnälla så förstår jag inte varför många måste se allt så svart på vitt?
Var dag man läser här så vill man dra sig mer och mer tillbaka och hitta något annat ställe att hänga. Känns som det är dags nu. FZ verkar vara mer en FFA arena än ett community. Fy fan.

Medlem
Skrivet av karlmosenbacher:

Jag såg livestreamingen på twitch igår kväll och dom körde samma film 2 gånger om. Jag tyckte att det var lite waist of time ...

*Waste of time. Annars blir det midja


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Skrivet av Priapsi:
Skrivet av karlmosenbacher:

Jag såg livestreamingen på twitch igår kväll och dom körde samma film 2 gånger om. Jag tyckte att det var lite waist of time ...

*Waste of time. Annars blir det midja

Vad skulle jag gjort utan dig ?!?


signatur

Playstation 4 guru

Medlem
Skrivet av karlmosenbacher:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av karlmosenbacher:

Jag såg livestreamingen på twitch igår kväll och dom körde samma film 2 gånger om. Jag tyckte att det var lite waist of time ...

*Waste of time. Annars blir det midja

Vad skulle jag gjort utan dig ?!?

Haha, sorry. Kunde inte låta bli.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

12
Skriv svar