Watch Dogs-buggstädning har hög prioritet
Ubisoft vill få ordning på pc-versionen, men de vågar inte ge något patchdatum än.
När man läser sånt här så börjar man undra i vilket skick WD var i när dom försenade det i 8 månader.
Eller sket dom i det här och fokuserade på dom stora problemen?
Jag tror bara inte att de ville konkurrera med Grand Theft Auto V.
🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB
Finns det nåt spel idag som släpps som inte är trasigt eller?
Nä, men folk köper ju pre-order i vilket fall som helst.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Finns det nåt spel idag som släpps som inte är trasigt eller?
Nä, men folk köper ju pre-order i vilket fall som helst.
Man måste ju passa på så inte de digitala exemplaren tar slut. Eller hur var det nu igen?
Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus
Finns det nåt spel idag som släpps som inte är trasigt eller?
Kan det inte vara så enkelt som att spelen blir mer och mer avancerade. Samtidigt som det finns mer och mer data komponenter att välja mellan. Summan av det är att mer skit kan gå fel.
2:a alternativet som alla håller fast vid är att alla utvecklare plötsligt släpper trasiga spel.
Vad kunde gå fel med Quake 2 på ett voodo 2 kort liksom
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Finns det nåt spel idag som släpps som inte är trasigt eller?
Kan det inte vara så enkelt som att spelen blir mer och mer avancerade. Samtidigt som det finns mer och mer data komponenter att välja mellan. Summan av det är att mer skit kan gå fel.
2:a alternativet som alla håller fast vid är att alla utvecklare plötsligt släpper trasiga spel.
Vad kunde gå fel med Quake 2 på ett voodo 2 kort liksom
Om något så finns det ju färre komponenter att optimera mot nu för tiden, och en dator är idag gjord på kategorier komponenter som för 10-20 år sedan så det stämmer inte.
Onekligen är spelen mer avancerade men det är ju rätt buggigt på konsoler nu för tiden också, så jag tror helt enkelt att releasedatum blivit viktigare än att se till att spelet verkligen är färdigt innan man släpper.
Den allmänna attityden verkar tyvärr vara att buggstädning är något man gör efter att miljoner människor har köpt spelet. Tycker man ser sådana här uttalanden efter varje stora spelsläpp nu för tiden.
Spelar de flesta populära spel men drabbas nästan aldrig av de kända "buggarna", kan man undra vad det är folk gör...
Antar att du är en av dessa personer som hävdade att de kunde spela igenom release Vampire Bloodlines utan några som helst problem.
Minns spelet med glädje, kommer inte ihåg några buggar, tror dock inte jag spelade klart det.
Finns det nåt spel idag som släpps som inte är trasigt eller?
Kan det inte vara så enkelt som att spelen blir mer och mer avancerade. Samtidigt som det finns mer och mer data komponenter att välja mellan. Summan av det är att mer skit kan gå fel.
2:a alternativet som alla håller fast vid är att alla utvecklare plötsligt släpper trasiga spel.
Vad kunde gå fel med Quake 2 på ett voodo 2 kort liksom
Om något så finns det ju färre komponenter att optimera mot nu för tiden, och en dator är idag gjord på kategorier komponenter som för 10-20 år sedan så det stämmer inte.
Onekligen är spelen mer avancerade men det är ju rätt buggigt på konsoler nu för tiden också, så jag tror helt enkelt att releasedatum blivit viktigare än att se till att spelet verkligen är färdigt innan man släpper.
Den allmänna attityden verkar tyvärr vara att buggstädning är något man gör efter att miljoner människor har köpt spelet. Tycker man ser sådana här uttalanden efter varje stora spelsläpp nu för tiden.
Utan tvekan är de mer cyniska idag. De ger helt enkelt fan i att optimera och buggfixa mer än det absolut nödvändiga innan släpp. Och är det ingen som reagerar (gråta krokodiltårar på något forum räknas inte..) så kommer de att ge fan i det efter släpp också.
I came here to ruin your day. God sent me.
Jag förstår verkligen hur ni spelar om ni upplever många buggar. Jag har sett extremt få buggar, om ens några alls. Det enda jag kan se fram emot är lite justering av prestandan, men det flyter på rätt bra.
Ni som har återkommande buggar, vad består dessa av? Är det grafikbuggar eller gameplay?
Det största problemet jag har är varje gång jag har varit nära att vinna över någon online, vare sig det är hacka en annan eller köra race, så har personen stäng ner spelet precis innan. Jag önskar de skulle sätta någon form av straff för de som gör så.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Hahahaha! Vafan! Buggstädning är ju något som ska göras innan release!? Spelbranschen går bara allt mer utför och samtidigt får man höra sådant här skitsnack...
Jag har spelat spel sedan början av 80-talet och du snackar skit. Buggar har alltid funnits. Vissa spel mer, andra mindre. Enligt min erfarenhet har Watch Dogs har klart färre buggar än andra AAA-titlar sett till hur det ser ut vid release.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Hahahaha! Vafan! Buggstädning är ju något som ska göras innan release!? Spelbranschen går bara allt mer utför och samtidigt får man höra sådant här skitsnack...
Jag har spelat spel sedan början av 80-talet och du snackar skit. Buggar har alltid funnits. Vissa spel mer, andra mindre. Enligt min erfarenhet har Watch Dogs har klart färre buggar än andra AAA-titlar sett till hur det ser ut vid release.
Jo men vad roligt. Jag har också spelat spel sedan 80 talet. och då var spelen inte alls lika buggiga. Varför? jo man kunde inte patcha saker och ting. Så vem snackar skit. Spelföretagen hade liksom inte flera chanser på sig om man säger så. Visst fanns det spel som inte fungerade pga buggar men de var väldigt få. I dag så är det mer regel med buggar än undantag. Så jag ställer dig frågan igen: Vem snackar skit? Det är inte jag i alla fall...
Och vart säger jag att det inte finns buggar någonstans. Sluta tala ur skägget och läs vad som skrivs utan att tolka in saker som inte står