Vilken var den bästa E3-konferensen?

Medlem
Vilken var den bästa E3-konferensen?

Nintendo vann överlägset årets E3. Microsoft tyckte jag också gjorde väldigt bra i från sig. Sony var en stor besvikelse, och likaså EA och Ubisoft.

FM-guru
F.d. Sisyr

Electronic Arts eller Ubisoft.

Bäst jag går och gömmer mig nu innan jag blir ihjälslagen.

Medlem

Ubisoft var skön samt Microsoft hade också bra då dom gjorde det E3 verkligen står för som är SPEL mässa samt dom visade spel som jag tyckte verkade bra och vill spela.

Sony pratade väldigt mycket hårdvara dock är det spel relaterad men kanske inte gå in så mycket i detalj som dom gjorde samt att dom hade många trailers utan prat eller gameplay vilket var väldigt störande.

Redaktör
Ponny

Nintendo, för att de visade spel jag genuint vill spela.


signatur

En Bamseponny av folket

ELF
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Electronic Arts eller Ubisoft.

Bäst jag går och gömmer mig nu innan jag blir ihjälslagen.

Har belammrat ett bombrum. Stannar nog här ett par veckor innan jag vågar mig ut igen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Att Sony talar FÖR ftp kan jag inte förstå. Sen det med Playstation TV?

Säg mig vad som innebär med Next gen någon. Jag trodde det var främst förbättrad grafik, men där misstog jag mig

Medlem

Hade dom tagit bort de fjantiga "High School Musical" numret från Ubisoft som de envisas att ha varje år och bara behåller Aisha Tyler så hade Ubi vunnit. Men jag fick gåshud av Uncharted 4 och GTA V reveal. Så Sony vinner denna gången för min del. Men jag håller med om att 90% av spelen Nintendo visade vill jag faktiskt prova/spela. Mer än var man kan säga om nån av de andra. De kanske inte har CoD eller GTA V men de kan göra roliga spel.

Medlem

Jag säger bara Grim Fandango!

Skägg.
10 Chambers

Jag trodde mest på EA men när de mer pratade om spel än visade spel blev jag besviken. Jämnt skägg mellan Sony och Microsoft således.


signatur
Medlem

Nintendo pratade om nya spel som för mig verkar intressanta. Amiibo och nytt Zelda, Star Fox och Yoshi bland annat. Sen hade de skön inställning med Fils-a-Mech och robot chicken intro. De var även med under hela E3 som visar deras intresse i spelglädje.

Sony var långdraget och inte så mycket nya spel vad jag minns. De tog en lång tid på sig att visa LBP3 och så imponerande var det inte för mig, spelarna var under medelmåtta dessutom så det var inget vidare att se på. Destiny har vi hört talas om förr, GTA V till next gen föga oväntat, Last of Us: Remastered klart sedan innan. Det roliga var väl far cry 4 som vi inte sett något från innan. MGSV så klart, det kommer få mig att köpa ett PS4 i framtiden men ej heller det är direkt nytt.

Microsoft tycker jag annars var bra. Kändes som de tog fram spel efter spel utan att fokusera för mycket på ett. Fable verkar nytt, Assassins Creed var snyggt och såg ut att vara kul. Härligt med en Halo-collection om jag skulle köpa ett One någon gång.

Överlag bra E3 det här året. Mer om spel, mindre om funktioner.

Medlem

Jag förstår verkligen inte varför Sonys anses vara en sån supersucce... Inget nytt egentligen förutom Grim Fandango (vilket iuf är awesome). I princip bara trailers dessutom.
Så MS och Sony var lika för mig.

Blev sjukt besviken på EAs. Mirrors Edge, Mass Effect och Battlefront var ju inget annat än behind the scenes

Skrivet av Pholiage:

Hade dom tagit bort de fjantiga "High School Musical" numret från Ubisoft som de envisas att ha varje år och bara behåller Aisha Tyler så hade Ubi vunnit. Men jag fick gåshud av Uncharted 4 och GTA V reveal. Så Sony vinner denna gången för min del. Men jag håller med om att 90% av spelen Nintendo visade vill jag faktiskt prova/spela. Mer än var man kan säga om nån av de andra. De kanske inte har CoD eller GTA V men de kan göra roliga spel.

Om du menar Just Dance kanske du inte vet hur stort det varumärket är. Att de nu kör mobilgrejen är ganska stort då det inte längre är Wii / Kinect exclusivt. Men inget för mig oas

Medlem

Wow, var sony bra? Grim Fandango, ja men vem vill spela det till konsol? Väntar hellre på PC-versionen som troligtvis kommer.

Nintendo tycker jag var lugnt bäst, massvis med spel som såg bra ut. Ubisoft var också bra, i alla fall underhållande. Microsoft var ok. Sony och EA på sista plats.

Inaktiv

Lagom många fanboys här, Sonys var ganska tråkig i det stora hela. Free2Playstation TV Edition; hade det varit MS som utannonserade sånt, så hade ni sågat dem. Hahaha...hycklare:)

Medlem

Ubisoft hade bäst underhållningsvärde i sin presentation. Annars var det mest spel som Microsoft presenterade som jag vill spela. Äger dock alla plattformar så jag kan plocka russinen

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Jag förstår verkligen inte varför Sonys anses vara en sån supersucce... Inget nytt egentligen förutom Grim Fandango (vilket iuf är awesome). I princip bara trailers dessutom.
Så MS och Sony var lika för mig.

Inget nytt?

Bloodborne, InFamous: First Light, Entwined, Abzu, Dead Island 2, LittleBigPlanet 3 och Uncharted 4 är några till jag kommer på lite fort.

Medlem

Folk klagar på CoD serien men alla jävla Mario och Zelda spel då? (Jag tycker de är bra , men de är i princip samma grej också )

On topic: Tja.. Ubisoft gillade jag och EA .... Nej jag är inget troll, jag har bara mina egna åsikter

Medlem

Sony hade trevligast utannonseringar men överlag var Nintendo bäst

Medlem
Skrivet av naess91:

Folk klagar på CoD serien men alla jävla Mario och Zelda spel då? (Jag tycker de är bra , men de är i princip samma grej också )

On topic: Tja.. Ubisoft gillade jag och EA .... Nej jag är inget troll, jag har bara mina egna åsikter

Betydligt större skillnad mellan Zeldaspelen än vad det är mellan CoDspelen. Detsamma gäller för Mario i vanliga fall, dock så börjar Nintendo att mjölka lite grann med all dessa "new super mario bros"-spelen som släpps titt som tätt.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av rudeboystig:

Jag förstår verkligen inte varför Sonys anses vara en sån supersucce... Inget nytt egentligen förutom Grim Fandango (vilket iuf är awesome). I princip bara trailers dessutom.
Så MS och Sony var lika för mig.

Inget nytt?

Bloodborne, InFamous: First Light, Entwined, Abzu, Dead Island 2, LittleBigPlanet 3 och Uncharted 4 är några till jag kommer på lite fort.

Ok, jag överdrev lite. Men tycker absolut inte de var så sjuukt mkt bättre än de andra (alla hade någorlunda bra spel, men konferensmässigt var Sony och EA tråkigast.

Medlem

Jag gillade Nintendo mest men Sony imponerade mer, med det sagt finns det större chans att jag skaffar en Wii U down the road än PS4, vilket jag själv aldrig hade trott innan E3, Wii U fanns aldrig på tapeten.

Medlem

För att svara på frågan som ställs: Den bästa E3-konferensen var nog förra årets när de nya konsolerna presenterades.

Jag förstår för övrigt inte vad pollen och artikeln har med rubriken att göra.

Medlem

Måste nog säga Ubisoft trots allt. Mest för att jag gillade Far cry 4 visningen, AC Unity, samt äntligen ett nytt Rainbow six (måhända det inte alls blir ett nytt Raven shield, men tror det kan bli bra ändå) Time will tell


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Sony var ett skämt! För mig var det Ubisoft eller Microsoft, helt klart.

Medlem

OM man bara bedömmer konferansen så tyckte jag nog Sony var ngt bättre än de andra. Ser man totalt sett så vann Nintendo överlägset för mig. De hade förutom digitala streamen en mycket underhållande smash tävling och utöver det treehouse med utvecklare i 3 dagar där utvecklarna fick gott om tid att visa upp sina kreationer. Det var galet underhållande att titta på.

Medlem

Jag tycker ingen konferens var riktigt bra, men jag måste välja Sonys pga att jag inte kände att jag behövde skippa över nå skitsnack, eller försök att vara cool/rolig. (det var den enda jag såg alla minuter av)

Nintendo förstår jag på ett vis varför det populärt, på ett annat vis inte. Men jag tror jag inte gillade dem för att jag tycker det ska vara professionellt på E3, och det tyckte inte jag att Nintendo va(Robot Chicken, vafan?), men sen så är jag ju inte sånt superfan av deras spel heller (förutom Zelda).

Vet inte riktigt än vad jag tycker om allt "exclusive" snack Sony hade, men jag gillar ju PS4an mer än Xbone så jag är väl lite partisk.

PS. Grim Fandango!!!! YEEESS!!

Medlem

Svårt val mellan Sony och Nintendo för mig, men det föll på Nintendo. Tycker dom förtjänar lite goodwill och positivitet efter att ha haft det riktigt svårt senaste åren. Dom kör sin grej, är kreativa och vågar, och jag tycker att det behövs verkligen sådana företag i spelbranschen.

Medlem

Vilken var den bästa E3-konferensen? Snarare finn fem fel med dagens spelindustri...

Finns ju enskilda individer som producerat mer av värde.

Tragiskt skämt är vad det är men men... jag är inte bitter...

En har ju Witcher 3 och Hotline Miami 2att se fram emot =).

Medlem
Skrivet av naess91:

Folk klagar på CoD serien men alla jävla Mario och Zelda spel då? (Jag tycker de är bra , men de är i princip samma grej också )

On topic: Tja.. Ubisoft gillade jag och EA .... Nej jag är inget troll, jag har bara mina egna åsikter

Det händer mer mellan releaserna från Nintendo, och de releaserna sker oftast med ett par års mellanrum också. Man hinner ju bygga upp ett nytt behov av ett varumärke om det inte trycks upp i ansiktet på en varje år.

Men det största och mest fundamentala skillnaden är att Nintendo bryr sig om sina varumärken och alltid leverar kvalité, medan Call of Duty blivit ständigt sämre sedda 2007.

Medlem

Microsoft hade ganska bra tempo men förstörde lite då de inledde med ett evighetslångt Call of Duty-inslag där utvecklarna försökte få in så många explosioner per sekund i bild att det kändes som en parodi.

12
Skriv svar