Bioware: "Bättre romantik i Dragon Age: Inquisition"
Presenter och smicker kommer inte längre vara en säker biljett till sänghalmen.
#bioware, #dragon-age-inquisitionen
"Vissa spel gör sex väldigt dåligt, inte bara visuellt men också användningen och vem det är riktat mot. Vi vill verkligen gå den vägen."
Så de vill alltså medvetet göra dåligt sex i spelet? Ptja, varför inte. Realismen når nog nya höjder i den tredje upplagan.
För min del får de gärna hoppa över romanserna, jag tycker inte riktigt att det hör hemma i genren.
Det verkar som om alla levande varelser gillar att "fux", så varför inte i spel?
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Så vill de ha det bättre eller inte?
"Vissa spel gör sex väldigt dåligt, inte bara visuellt men också användningen och vem det är riktat mot. Vi vill verkligen gå den vägen."
Ett inte missades!
*örfilar tryckfelsnisse*
Det leder inte heller till sänghalmen...
För min del får de gärna hoppa över romanserna, jag tycker inte riktigt att det hör hemma i genren.
Jo, det tycker jag definitivt att det gör. En stor del av Biowares spel bygger ju på att forma relationen till sina gruppmedlemmar och sex är ju en naturlig del av det. Däremot så har inget rollspel så här långt lyckats att implementera sexrelationer på ett bra sätt. Vanligtvis är det väldigt påklistrat Sims-aktigt (krama-krama-flörta-krama-gåva-krama-ligga!).
Förväntar mig så klart full mo-cap med pung cam och fulländad bröstfysik när det är xxx dags i spelet. Varför ska vi nöja oss med mindre? Det är ju ett spel trots allt.
Nä men det väcker väl säkerligen någon slags känslomässig reaktion med sånt därnt relationsgrejs. Gillade det i bg2 när jag var yngre kommer jag ihåg. Nu för tiden blir jag bara irriterad och trycker bort sådana cut scenes så fort som möjligt för jag bryr mig inte. Är det styltigt animerat sex som är boven?
För min del får de gärna hoppa över romanserna, jag tycker inte riktigt att det hör hemma i genren.
Jo, det tycker jag definitivt att det gör. En stor del av Biowares spel bygger ju på att forma relationen till sina gruppmedlemmar och sex är ju en naturlig del av det. Däremot så har inget rollspel så här långt lyckats att implementera sexrelationer på ett bra sätt. Vanligtvis är det väldigt påklistrat Sims-aktigt (krama-krama-flörta-krama-gåva-krama-ligga!).
Om Sims, som är ett spel som är ännu mer fokuserat på relationer (tror jag, har inte spelat), inte får till det så vet jag inte varför man ska lägga utvecklingstid på det i ett action-RPG. Men det är ju bra att man gillar olika delar av spel, det betyder väl att de gör rätt, antar jag.
För min del får de gärna hoppa över romanserna, jag tycker inte riktigt att det hör hemma i genren.
Det verkar som om alla levande varelser gillar att "fux", så varför inte i spel?
I vissa spel hör det hemma, absolut. Jag tycker att det funkar bättre i förstapersons-RPG som typ skyrim än i Dragon Age. Men smaken är som baken
För min del får de gärna hoppa över romanserna, jag tycker inte riktigt att det hör hemma i genren.
Jo, det tycker jag definitivt att det gör. En stor del av Biowares spel bygger ju på att forma relationen till sina gruppmedlemmar och sex är ju en naturlig del av det. Däremot så har inget rollspel så här långt lyckats att implementera sexrelationer på ett bra sätt. Vanligtvis är det väldigt påklistrat Sims-aktigt (krama-krama-flörta-krama-gåva-krama-ligga!).
Om Sims, som är ett spel som är ännu mer fokuserat på relationer (tror jag, har inte spelat), inte får till det så vet jag inte varför man ska lägga utvecklingstid på det i ett action-RPG. Men det är ju bra att man gillar olika delar av spel, det betyder väl att de gör rätt, antar jag.
Hade Blizzard lagt in sexrelationer i Diablo 3 hade jag förstått din skepsis. Men Bioware bygger ganska stora delar av sina spel runt just grupprelationen. En stor del av behållningen i såväl Dragon Age, Mass Effect, BG2, Kotor, m.fl var just relationen till dina gruppmedlemmar. Har du missat det och spelat de spelen som renodlade action-RPG så har du missat halva spelen.
Vissa spel gör sex väldigt dåligt, inte bara visuellt men också användningen och vem det är riktat mot. Vi vill verkligen inte gå den vägen.
https://www.youtube.com/embed/a1HTKWX15oo
Starta vid 21:48
Var tvungen att se hela och vilken bra review det var. När han förklarade hur killen i spelet gjorde för att ta sig förbi stängslet var bara för bra för att vara sant.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
För min del får de gärna hoppa över romanserna, jag tycker inte riktigt att det hör hemma i genren.
Jo, det tycker jag definitivt att det gör. En stor del av Biowares spel bygger ju på att forma relationen till sina gruppmedlemmar och sex är ju en naturlig del av det. Däremot så har inget rollspel så här långt lyckats att implementera sexrelationer på ett bra sätt. Vanligtvis är det väldigt påklistrat Sims-aktigt (krama-krama-flörta-krama-gåva-krama-ligga!).
Om Sims, som är ett spel som är ännu mer fokuserat på relationer (tror jag, har inte spelat), inte får till det så vet jag inte varför man ska lägga utvecklingstid på det i ett action-RPG. Men det är ju bra att man gillar olika delar av spel, det betyder väl att de gör rätt, antar jag.
Hade Blizzard lagt in sexrelationer i Diablo 3 hade jag förstått din skepsis. Men Bioware bygger ganska stora delar av sina spel runt just grupprelationen. En stor del av behållningen i såväl Dragon Age, Mass Effect, BG2, Kotor, m.fl var just relationen till dina gruppmedlemmar. Har du missat det och spelat de spelen som renodlade action-RPG så har du missat halva spelen.
Jag har spelat Dragon Age (och ogillat just de romantiska relationerna. Vad jag minns så var det mer utpräglat i tvåan, som ironiskt nog var mer actionbetonad i övrigt). I Baldur's Gate 2 minns jag inte att ens karaktär var romantiskt involverad (men det var länge sedan jag spelade det). Jag har inte spelat Mass Effect eller Kotor, men jag har förstått att det är viktigt med relationer där.
För min del får de gärna hoppa över romanserna, jag tycker inte riktigt att det hör hemma i genren.
Jo, det tycker jag definitivt att det gör. En stor del av Biowares spel bygger ju på att forma relationen till sina gruppmedlemmar och sex är ju en naturlig del av det. Däremot så har inget rollspel så här långt lyckats att implementera sexrelationer på ett bra sätt. Vanligtvis är det väldigt påklistrat Sims-aktigt (krama-krama-flörta-krama-gåva-krama-ligga!).
Om Sims, som är ett spel som är ännu mer fokuserat på relationer (tror jag, har inte spelat), inte får till det så vet jag inte varför man ska lägga utvecklingstid på det i ett action-RPG. Men det är ju bra att man gillar olika delar av spel, det betyder väl att de gör rätt, antar jag.
Hade Blizzard lagt in sexrelationer i Diablo 3 hade jag förstått din skepsis. Men Bioware bygger ganska stora delar av sina spel runt just grupprelationen. En stor del av behållningen i såväl Dragon Age, Mass Effect, BG2, Kotor, m.fl var just relationen till dina gruppmedlemmar. Har du missat det och spelat de spelen som renodlade action-RPG så har du missat halva spelen.
Jag har spelat Dragon Age (och ogillat just de romantiska relationerna. Vad jag minns så var det mer utpräglat i tvåan, som ironiskt nog var mer actionbetonad i övrigt). I Baldur's Gate 2 minns jag inte att ens karaktär var romantiskt involverad (men det var länge sedan jag spelade det). Jag har inte spelat Mass Effect eller Kotor, men jag har förstått att det är viktigt med relationer där.
Finns i baldurs gate. Skulle nog säga att Morrigans kärleksromans i DA är viktigaste i något biowarespel.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
''Vidare i intervjun pratar de om hur olika system i världen påverkar varandra. Hur olika grupperingar, både djur och människor, påverkas av dina handlingar runt om i världen. Om du till exempel rensar ett helt område på banditer kan det mycket väl bli så att ett annat gäng tar över det.''
Jo tjena...Låter like troligt som när Bethesda påstod att alla städer i Skyrim skulle ha en egen ekonomi bla bla bla.
Kan sträcka mig så långt att det mest troligt kommer vara så att när du rensat ett område så kommer samma område vara fyllt med banditer igen efter ett uppdrag eller liknande. Alltså exakt samma sak som i alla rollspel som nånsin gjorts.
Är spelutvecklare mytomaner eller tror dom att vi spelare ska gå på dessa saker?