Battlefield Hardline förändras efter betan

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Javas:

Kommer spelet ha en kampanj? I så fall blir det att låna skivan av eventuell pajas som köper spelet. Personligen vägrar jag betala för moddar

låna skivan? vilket årtal lever du i? Du kommer få lov att låna någons origin account eller pirata ner det för att testa kampanjläget.

Nej nej, han har betalat Copyswede för att få privatkopiera, det är lugnt.

Medlem

Den enda förändring som är intressant förövrigt är en prissänkning till runt en hundring, vilket är ungefär vad jag är villig att betala för en mod.

Medlem

Jag kan endast tala för mig själv men jag och två vänner har spelat uppemot 30+ timmar utav föregående betan och hade grymt kul. Personligen skulle jag gå så långt i att påstå att BFH är roligare än BF4, av den enkla anledningen att du inte har miljontals fordon på en och samma karta utan några få som verkligen kan göra en skillnad om man använder de rätt. I övrigt skulle jag inte påstå att spelet är en mod utav BF4 då det är för många ändringar. Allt i från vapen, fordon, kartor till hur karaktärer och framförallt fordon beter sig i styrningen och de olika spellägen som inte alls är i närheten av vad BF4 var för något.
Visserligen är det samma grafikmotor som BF4 men det finns på tok för många andra faktorer som spelar roll än just en grafikmotor.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Nu börjar man trötta på alla dessa negativa kommentarer som kommer om och om igen att det är en mod och därav ska det knappt kosta något.

VAD är det som bestämmer vad en mod är och inte? VAD avgör om det är en expansion eller inte? Ska alla Call of Duty spel anses vara mods då det baseras på en och samma motor i stort sätt? Eller ska alla shooters efter Quake kallas mods av Quake?

De tar samma stil som Battlefield men lägger in det i ett annan koncept. Den kommer att innehålla nya fordon, vapen och kartor. Sådant tar tid att göra även om det såklart inte tar lika långt tid som att bygga en ny motor från grunden.

De kommer även att bygga en SP-upplevelse baserad på hur kriminalserier är gjorda och även detta tar tid. Att ni sedan vill ha allt det gratis bara för att ni anser att det är en mod gör det bara tragiskt. Om ni inte vill köpa den för att det inte intresserar er så självklart, gör inte det. Men med argumentet att det är en mod säger mer om er än spelet.

Så igen, vad är det som avgör om det är en mod? Ska man följa definitionen av Wiki så är det ändringar som görs av ett spel för att göra att den ser eller beter sig annorlunda. Samt att den ska vara beroende av originalspelet och därav inte fristående.

Så lägg ner det nu, vill ni inte köpa den så gör inte det, men förfan sluta spy ur er galla som ni inte ens vet något om bara för att ni har hört någon annan säga det.

Bra sätt att döda diskussionen helt.

"Ska ni inte köpa det, yttra er inte."

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Jesper943:

Exakt, definitionen av en mod är ändringar av ett spel, man tar resurserna ifrån det gamla spelet och gör några ändringar. Det är exakt det som har gjorts allt är i prinip copy-c -> copy-v förutom maps, gamemode och nya vapen. Hade EA/DICE kallat det Expansion hade jag inte klagat eller om de hade tagit halva priset för spelet i relation till vad det kostar idag så fine.

Det går inte förneka att det inte är mycket som har krävts för att göra Hardline och därför tycker jag att man ska klaga med all rätt oavsett om man köper det eller inte.

Läs på Wiki i så fall, så kanske du blir lite upplyst:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mod_(video_gaming)

Ett mod kräver att man har orginalspelet för att kunna använda det, alltså är det ett tillägg med texturer och i tidigare fall av Battlefield fordon och kartor. Detta är ett fristående spel och därav inte ett mod oavsett hur mycket du skriker att det är det..

Din attityd tycker jag är riktigt pinsam, när man inte gillar spelet då ska man inta uttala sin besvikelse. Jag har älskat de tidigare BF spelen och därför blir jag otroligt besviken när jag ser att EA/DICE räcker ut fingret till alla som faktiskt är trogna spelare.

Jag säger bara att att liknelsen mellan BF4 och Hardline är otroligt stora och därför säger jag att det lika gärna kunnat vara en mod. Om EA/dice hade tillåtit moddning av spelet så hade Hardline kunnat dyka upp gratis som en användar gjord mod, men nu så låter man användarna betala 600kr för det istället.

Med mod så återanvänder man majoriteten av alla resurser ifrån orginalspelet och det går in i moden.

Sen kan jag göra en 180 graders vändning om det skulle visa sig att tanken med spelet är till större delen uppbyggt på SP, är sp en otrolig satsning så kanske de 600 kr kan vara värt det men eftersom jag alltid sett BF som 90% MP så svider det hela i mina ögon.

Jag kan förstå din frustration när du blir irriterad på folk som går med i svärmen och kallar spelet för en mod bara för att vara en del i gänget men det finns faktiskt en stor del av oss som har en tankegång bakom åsikten.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Ett mod kräver att man har orginalspelet för att kunna använda det, alltså är det ett tillägg med texturer och i tidigare fall av Battlefield fordon och kartor. Detta är ett fristående spel och därav inte ett mod oavsett hur mycket du skriker att det är det.

Har du tänkt på att det kanske kan vara en fristående mod?
Om du spelade Hardline betan i 10+ timmar så hade du förstått varför så många kallar det för att vara en mod.

Antagligen så är det en mod eller så har dom snott allt ifrån BF4 och byggt någonting som liknar BF4..

Jag tyckte dock att spelet var spelbart men man tröttnade oerhört snabbt då det inte fanns någonting alls att göra i spelet. Det var riktigt enformigt och ronder var korta och man satt ofta mer på laddningsskärmar än vad man fick spela spelet.

Det vi fick testa i deras första beta imponerade inte alls på spelare som har spelat BF4. Det var ungefär precis samma spel bara det att man spelade en ''Capture the flag-Money/Moneybag'' version. Dom hade lite nya skins på saker men det kändes ändå som om man satt och spelade en mod till BF4

Gnällkuk

Det är ju typ helt CoD nu?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hur fan blir man 10% snabbare av att hålla i pistolen??? Så jävla retarderat! Jag vet det är ett spel, men om man försöker göra något som ser realistiskt ut så bör man väl följa den tråden rakt igenom!? Tycker utvecklarna ska kitta på sig full stridsmundering, ut och springa lite och gärna försöka sig på blandade småhopp runt hörn med en fulladdad LMG med vikt på 10-12 kg i anläggning och kolla hur bra det funkar i verkligheten. SOPOR!!!!

BattleCOD, in a store near You October 21th.

Inaktiv
Skrivet av Styggve:

Hur fan blir man 10% snabbare av att hålla i pistolen??? Så jävla retarderat! Jag vet det är ett spel, men om man försöker göra något som ser realistiskt ut så bör man väl följa den tråden rakt igenom!? Tycker utvecklarna ska kitta på sig full stridsmundering, ut och springa lite och gärna försöka sig på blandade småhopp runt hörn med en fulladdad LMG med vikt på 10-12 kg i anläggning och kolla hur bra det funkar i verkligheten. SOPOR!!!!

BattleCOD, in a store near You October 21th.

Battlefield har ju dock aldrig varit en simulator.

Medlem

synd att det totala överpriset förstör. säg till när det kostar 200 lr nedåt


signatur

//monster

12
Skriv svar