Nio anledningar att köpa en PS4 – enligt Sony själva

Robot
Nio anledningar att köpa en PS4 – enligt Sony själva
Medlem
Nio anledningar att köpa en PS4 – enligt Sony själva

Det var några anledningar, hade det varit tio så kanske man skulle köpt det.. Synd sony.

Medlem

10. Remastered Grim Fandango.

Medlem

Jag äger redan en PS4a så jag behöver inte övertalas mer, men om jag ska köpa en konsoll så vill jag ju ha spel att spela nu och det närmsta som togs upp i videon är Last of Us Remastered som släpps i slutet på månaden (och som många redan har spelat), de flesta andra är ett halvår eller mer bort eller saknar datum.

/ LordDaimos

Inaktiv

Köpte en PS4 förra veckan, och är som sagt lite tråkigt med att det fortfarande är så få spel. Men, jag var väl medveten om det redan innan, så jag var beredd att det skulle ta tid innan spel kommer.

Nu är det Last of Us som jag ivrigt väntar på!

Medlem

Är så ickeimpad av PS4 och XBone..

Vad hände med Nextgen..?
Telefonerna är snart ikapp juh..

Medlem
Skrivet av Spelunky:

10. Remastered Grim Fandango.

Helt rätt, Spelunky

Medlem

Ska nog förhandsboka den Vita ps4'an med Destiny (har för mig att de snackade om en bundle där, under E3)

Medlem

Behöver inte kolla videon för att bli övertygad! Det räcker med Infamous Second Son, då jag älskar serien! Blir ett köp tidigt nästa år

Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Är så ickeimpad av PS4 och XBone..

Vad hände med Nextgen..?
Telefonerna är snart ikapp juh..

Rent grafiskt kan mobilerna erbjuda riktigt bra grafik men än så länge får alla populära spel till paddan en ps2 att se lyxig ut.
Angry birds, plants vs zombies, flappy bird och clash of clans ser ut som högupplösta snes spel och är lika roliga som en potatis med tandpetare till armar och ben.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

PC är bäst :).

Medlem
Skrivet av nils45:

PC är bäst :).

Tack då vet vi!

Medlem

Enda orsaken att köpa PS 4.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Harry Coma:

Är så ickeimpad av PS4 och XBone..

Vad hände med Nextgen..?
Telefonerna är snart ikapp juh..

Rent grafiskt kan mobilerna erbjuda riktigt bra grafik men än så länge får alla populära spel till paddan en ps2 att se lyxig ut.
Angry birds, plants vs zombies, flappy bird och clash of clans ser ut som högupplösta snes spel och är lika roliga som en potatis med tandpetare till armar och ben.

Det var generöst sagt. Jag har hittills inte spelat spel på mobil av i närheten samma kaliber som de vackraste och bästa SNES-spelen.

Medlem

Inget fel med att sitta kvar med PS3 än så länge. Då det bara är cirka 5 % av grafik som skiljer mellan PS3 och 4. Knappt märkvärdigt

Medlem
Skrivet av spel_15:

Inget fel med att sitta kvar med PS3 än så länge. Då det bara är cirka 5 % av grafik som skiljer mellan PS3 och 4. Knappt märkvärdigt

Haha vart får du den exakta siffran ifrån?

Medlem
Skrivet av Wille_3:
Skrivet av nils45:

PC är bäst :).

Tack då vet vi!

Större bild, bara så du verkligen förstår.

Medlem

10 Diablo 3 Ros!

Medlem

Nextgen känns så ovärt det. Gammalt redan innan det hunnit bli riktigt nytt :-/

Kollade på en 360 till lillgrabben och att man måste lägga 1500 spänn på ett tv-spel som är nästan 10 år gammal känns lite unket... ...som prissättningen på "nextgen".


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Om det är släppt och finns i butik så är det current gen, även om dagens current gen-konsoler motsvarar en last gen-pc

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Om det är släppt och finns i butik så är det current gen, även om dagens current gen-konsoler motsvarar en last gen-pc

Mmm för det finns ju många "last gen-PC" (vad nu det när?) med GDDR5 RAM-minnen, 8 CPU-kärnor och som kostar under 4000 kr.

Medlem
Skrivet av Kane:

Nextgen känns så ovärt det. Gammalt redan innan det hunnit bli riktigt nytt :-/

Kollade på en 360 till lillgrabben och att man måste lägga 1500 spänn på ett tv-spel som är nästan 10 år gammal känns lite unket... ...som prissättningen på "nextgen".

Alltså såhär har det alltid varit. Såvida inte konsolltillverkarna ska skicka ut nya versioner var 6:e månad så kommer PC-tillverkarna ikapp. Det är inget konstigt.

När jag hade N64 så fanns det polare som hade DUBBLA VOODOO 2-kort (!!) i sina datorer. Jävligt fett kan jag lova men jag led inte, varken då eller idag, för jag fick spela massa underbara spel ändå.

Konsoller kan inte, och har aldrig kunnat, konkurrera med PC när det kommer till grafik. Men PC har å andra sidan svårt att konkurrera med konsoller när det kommer till pris. Du kan inte bygga en PC för under 4000 kr och köra spel på samma inställningar som PS4.

MEG
Medlem

Bra reklamfilm, äger dock inte en PS4, har ännu inte bestämt mig vad det blir för konsol :-/


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Kane:

Nextgen känns så ovärt det. Gammalt redan innan det hunnit bli riktigt nytt :-/

Kollade på en 360 till lillgrabben och att man måste lägga 1500 spänn på ett tv-spel som är nästan 10 år gammal känns lite unket... ...som prissättningen på "nextgen".

Beställde lite spel till min ps3 genom ebay. Tycker det är guldläge att köpa nu när allt är snorbilligt. Sen när jag är klar med spelen är det bara att slänga upp på tradera och så får man pengarna tillbaka.
Men det bästa av allt är nog att oavsett hur bra pc man äger kommer man aldrig kunna köra jrpg vilket är ett stort minus.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Xnetium:

10 Diablo 3 Ros!

Medlem
Skrivet av Brona:
Skrivet av Gagoff:

Om det är släppt och finns i butik så är det current gen, även om dagens current gen-konsoler motsvarar en last gen-pc

Mmm för det finns ju många "last gen-PC" (vad nu det när?) med GDDR5 RAM-minnen, 8 CPU-kärnor och som kostar under 4000 kr.

Nja, en last-gen pc borde man kanske säga om de med en äldre sockel eller förra årets grafikkortsstandard, sett till beräkningskapacitet då, men nej det finns nog inget hugget i sten gällande den definitionen.

Det må i övrigt stämma att du får betala lite mer för en PC, säg 8000 istället för 4000, men då får du mer kräm samt att du tjänar in de pengarna ganska fort om du vill spela mycket.
Spelen till ps4 går på vadå, 5-600 styck?
Med greenmangaming, steam, gog och humble bundle så får du mycket spel för pengarna

(Utöver att en PC kan göra mer än att bara spela då, som t.ex surfa på FZ.se )

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Xnetium:

10 Diablo 3 Ros!

http://static.comicvine.com/uploads/original/11115/111150663/...

haha klart de finns men det är populärt att hata D3 utan anledning har själv spelat massa vanilla D3 (pc) men väntat på detta sedan 1.5 år kommer bli så jäkla gött att få slakta i massor helt klart bästa spelet sedan wow vanilla/tbc över alla genrer

Medlem
Skrivet av Xnetium:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Xnetium:

10 Diablo 3 Ros!

http://static.comicvine.com/uploads/original/11115/111150663/...

haha klart de finns men det är populärt att hata D3 utan anledning har själv spelat massa vanilla D3 (pc) men väntat på detta sedan 1.5 år kommer bli så jäkla gött att få slakta i massor helt klart bästa spelet sedan wow vanilla/tbc över alla genrer

men alltså, kör det på PC istället. Konsol-versionerna missar ju alla events och jag vet inte hur det är med patchandet, men det känns väl ändå säkrare att köra det på Battle.net - Blizzards egna - än konsol?

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Xnetium:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Xnetium:

10 Diablo 3 Ros!

http://static.comicvine.com/uploads/original/11115/111150663/...

haha klart de finns men det är populärt att hata D3 utan anledning har själv spelat massa vanilla D3 (pc) men väntat på detta sedan 1.5 år kommer bli så jäkla gött att få slakta i massor helt klart bästa spelet sedan wow vanilla/tbc över alla genrer

men alltså, kör det på PC istället. Konsol-versionerna missar ju alla events och jag vet inte hur det är med patchandet, men det känns väl ändå säkrare att köra det på Battle.net - Blizzards egna - än konsol?

sen jag bara provade på konsoll(ps3) så vill jag inte gå tillbaks till multiklickandet samtidigt som jag tog beslutet att sälja speldatorn och gick över helt till konsoll vid ps4 releasen och inte ångrat mig alls.
Är fortfarande blizz som gör d3 till konsollerna så är inte rädd alls. Och med ros så ska skillnaden i menyer och allt vara minimala så 19e augusti soffläge med diablo i min biogrotta kommer förvarna grannen att viss ljud kan komma ut

Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Är så ickeimpad av PS4 och XBone..

Vad hände med Nextgen..?
Telefonerna är snart ikapp juh..

Finns ingen information ute om nextgen än.. och det lär ta ett par år till innan det kommer.

12
Skriv svar