Och tidernas största pc-spel är... Minecraft!
Förstår inte hur ett sådant skitspel som Minecraft kan sälja så mycket. Det finns faktiskt LEGO köp det istället.
Är det den svenska avundsjukan som talar? Kan du inte vara glad att så många människor har jobb pga. av det här, därutöver många som tycker det är ett bra spel?
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Förstår inte hur ett sådant skitspel som Minecraft kan sälja så mycket. Det finns faktiskt LEGO köp det istället.
Är det den svenska avundsjukan som talar? Kan du inte vara glad att så många människor har jobb pga. av det här, därutöver många som tycker det är ett bra spel?
Jag spelar minecraft och jag är fortfarande arbetslös. Vad gör jag för fel?
Förstår inte hur ett sådant skitspel som Minecraft kan sälja så mycket. Det finns faktiskt LEGO köp det istället.
Är det den svenska avundsjukan som talar? Kan du inte vara glad att så många människor har jobb pga. av det här, därutöver många som tycker det är ett bra spel?
Jag spelar minecraft och jag är fortfarande arbetslös. Vad gör jag för fel?
Du söker inte jobb (?)
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Med stor risk för att idiotförklaras, kan någon förklara för mig:
Wow har sålt 14milj kopior, men ändå så pratar dem om att dem har 9miljoner spelare, och för något år sedan 12 miljoner.
Hus fasen går det ihop?
Nu är ju wow nästan 10 år gammalt, alla som köpt det genom dessa år spelar ju inte fortfarande, till exempel jag själv, ganska konstig fråga måste jag säga, känns ganska självklart, jag till exempel har köpt en Saab en gång i tiden, men just nu kör jag inte Saab längre det är väl en ganska självklart skillnad på antal sålda och antal brukare
Antal spelare är inte samma sak som antalet sålda ex utan hur många som spelar det på regelbunden basis och därigenom betalar pengar till Blizzard. Intäkterna för själva spelet är ju väldigt liten del av intäkterna från WoW. Frågan är om de hade tjänat mer pengar på att sälja spelet för 50 genom att de säljer fler ex och får fler spelare som betalar månadsavgiften.
Om jag nu förstår din fråga korrekt?
då pratar dom om hur många activa spelar dom har Wow är en sub based spel, menas att man måste betala för att spela. När du tittar på dena lista så ser hur många copier dom har sålt tottalt set itne hur många som spelar för stunden.
Aktiva spelare?
Jag förstår skillnaden på Antal Sålda och Antal Aktiva, det är just det som förbryllar mig. Om dem sålt 14miljoner kopior, hur fasen kan 9miljoner fortfarande spela, det skulle betyda att ca 64% av alla skapade konton (Ej trial) fortfarande är aktiva, vilket låter hiskeligt mycket.
Sen kan ju självklart en spelare ha flera konton. Så 9miljoner aktiva konton kanske egentligen bara är 8miljoner spelare, men det funkar ju likadant åt andra hållet.
Om en spelare med 3 konton slutar spela, så försvinner ju 3 aktiva konton.
Med stor risk för att idiotförklaras, kan någon förklara för mig:
Wow har sålt 14milj kopior, men ändå så pratar dem om att dem har 9miljoner spelare, och för något år sedan 12 miljoner.
Hus fasen går det ihop?
Nu är ju wow nästan 10 år gammalt, alla som köpt det genom dessa år spelar ju inte fortfarande, till exempel jag själv, ganska konstig fråga måste jag säga, känns ganska självklart, jag till exempel har köpt en Saab en gång i tiden, men just nu kör jag inte Saab längre det är väl en ganska självklart skillnad på antal sålda och antal brukare
Antal spelare är inte samma sak som antalet sålda ex utan hur många som spelar det på regelbunden basis och därigenom betalar pengar till Blizzard. Intäkterna för själva spelet är ju väldigt liten del av intäkterna från WoW. Frågan är om de hade tjänat mer pengar på att sälja spelet för 50 genom att de säljer fler ex och får fler spelare som betalar månadsavgiften.
Om jag nu förstår din fråga korrekt?
då pratar dom om hur många activa spelar dom har Wow är en sub based spel, menas att man måste betala för att spela. När du tittar på dena lista så ser hur många copier dom har sålt tottalt set itne hur många som spelar för stunden.
Aktiva spelare?
Jag förstår skillnaden på Antal Sålda och Antal Aktiva, det är just det som förbryllar mig. Om dem sålt 14miljoner kopior, hur fasen kan 9miljoner fortfarande spela, det skulle betyda att ca 64% av alla skapade konton (Ej trial) fortfarande är aktiva, vilket låter hiskeligt mycket.
Sen kan ju självklart en spelare ha flera konton. Så 9miljoner aktiva konton kanske egentligen bara är 8miljoner spelare, men det funkar ju likadant åt andra hållet.
Om en spelare med 3 konton slutar spela, så försvinner ju 3 aktiva konton.
Det finns otroligt mycket multiboxing fortfarande (tyvärr). Men som många sagt under de senaste åren så är World of Warcraft svårslaget när det kommer till inlärning, innehåll och ordentligt 'endgame'.
Jag tror faktiskt inte siffran är påhittad; jag såg häromdagen att det är många servrar som fortfarande är populärare som "high" än, vilket förvånade mig faktiskt.
Snart kommer dessutom en ny expansion har jag för mig. Ska bli intressant att se hur försäljningssiffrorna ser ut då (om man räknar med expansioner).
Vet inte riktigt om den listan stämmer? Var inte Half Life / Counter Strike enormt spel där lixom hela världen spelade? Räknar denna statistiken också i asien och andra kontinenter?
När jag var yngre så spelade bokstavligen alla jag kände cs 1.6, tycker det är konstigt att det inte finns med på listan
Vet inte riktigt om den listan stämmer? Var inte Half Life / Counter Strike enormt spel där lixom hela världen spelade? Räknar denna statistiken också i asien och andra kontinenter?
När jag var yngre så spelade bokstavligen alla jag kände cs 1.6, tycker det är konstigt att det inte finns med på listan
Problemet var väl att de piratades väldigt mycket? Man kunde väl lira det med en generator som fixa keys vill jag minnas? Samma med Q3 man kunde ju slå in 000000000000000000.
Med stor risk för att idiotförklaras, kan någon förklara för mig:
Wow har sålt 14milj kopior, men ändå så pratar dem om att dem har 9miljoner spelare, och för något år sedan 12 miljoner.
Hus fasen går det ihop?
Nu är ju wow nästan 10 år gammalt, alla som köpt det genom dessa år spelar ju inte fortfarande, till exempel jag själv, ganska konstig fråga måste jag säga, känns ganska självklart, jag till exempel har köpt en Saab en gång i tiden, men just nu kör jag inte Saab längre det är väl en ganska självklart skillnad på antal sålda och antal brukare
Antal spelare är inte samma sak som antalet sålda ex utan hur många som spelar det på regelbunden basis och därigenom betalar pengar till Blizzard. Intäkterna för själva spelet är ju väldigt liten del av intäkterna från WoW. Frågan är om de hade tjänat mer pengar på att sälja spelet för 50 genom att de säljer fler ex och får fler spelare som betalar månadsavgiften.
Om jag nu förstår din fråga korrekt?
då pratar dom om hur många activa spelar dom har Wow är en sub based spel, menas att man måste betala för att spela. När du tittar på dena lista så ser hur många copier dom har sålt tottalt set itne hur många som spelar för stunden.
Aktiva spelare?
Jag förstår skillnaden på Antal Sålda och Antal Aktiva, det är just det som förbryllar mig. Om dem sålt 14miljoner kopior, hur fasen kan 9miljoner fortfarande spela, det skulle betyda att ca 64% av alla skapade konton (Ej trial) fortfarande är aktiva, vilket låter hiskeligt mycket.
Sen kan ju självklart en spelare ha flera konton. Så 9miljoner aktiva konton kanske egentligen bara är 8miljoner spelare, men det funkar ju likadant åt andra hållet.
Om en spelare med 3 konton slutar spela, så försvinner ju 3 aktiva konton.
WoW är stort i exempelvis Sydkorea, där många (om inte de flesta) spelar på datorhallar istället för hemma. Så man kan vara aktiv spelare utan att äga spelet där. Blizzard har gått ut med hur de räknar ut antalet aktiva spelare, jag har för mig att det handlar om alla spelare som betalat för att spela WoW senaste månaden eller så.
Med stor risk för att idiotförklaras, kan någon förklara för mig:
Wow har sålt 14milj kopior, men ändå så pratar dem om att dem har 9miljoner spelare, och för något år sedan 12 miljoner.
Hus fasen går det ihop?
Nu är ju wow nästan 10 år gammalt, alla som köpt det genom dessa år spelar ju inte fortfarande, till exempel jag själv, ganska konstig fråga måste jag säga, känns ganska självklart, jag till exempel har köpt en Saab en gång i tiden, men just nu kör jag inte Saab längre det är väl en ganska självklart skillnad på antal sålda och antal brukare
Antal spelare är inte samma sak som antalet sålda ex utan hur många som spelar det på regelbunden basis och därigenom betalar pengar till Blizzard. Intäkterna för själva spelet är ju väldigt liten del av intäkterna från WoW. Frågan är om de hade tjänat mer pengar på att sälja spelet för 50 genom att de säljer fler ex och får fler spelare som betalar månadsavgiften.
Om jag nu förstår din fråga korrekt?
då pratar dom om hur många activa spelar dom har Wow är en sub based spel, menas att man måste betala för att spela. När du tittar på dena lista så ser hur många copier dom har sålt tottalt set itne hur många som spelar för stunden.
Aktiva spelare?
Jag förstår skillnaden på Antal Sålda och Antal Aktiva, det är just det som förbryllar mig. Om dem sålt 14miljoner kopior, hur fasen kan 9miljoner fortfarande spela, det skulle betyda att ca 64% av alla skapade konton (Ej trial) fortfarande är aktiva, vilket låter hiskeligt mycket.
Sen kan ju självklart en spelare ha flera konton. Så 9miljoner aktiva konton kanske egentligen bara är 8miljoner spelare, men det funkar ju likadant åt andra hållet.
Om en spelare med 3 konton slutar spela, så försvinner ju 3 aktiva konton.
WoW är stort i exempelvis Sydkorea, där många (om inte de flesta) spelar på datorhallar istället för hemma. Så man kan vara aktiv spelare utan att äga spelet där. Blizzard har gått ut med hur de räknar ut antalet aktiva spelare, jag har för mig att det handlar om alla spelare som betalat för att spela WoW senaste månaden eller så.
Det fungerar inte riktigt så. Även om spelen finns installerade på klientdatorerna så måste gemene man ha ett eget konto för att logga in.
Vet inte riktigt om den listan stämmer? Var inte Half Life / Counter Strike enormt spel där lixom hela världen spelade? Räknar denna statistiken också i asien och andra kontinenter?
När jag var yngre så spelade bokstavligen alla jag kände cs 1.6, tycker det är konstigt att det inte finns med på listan
Den där listan kan inte stämma.
Första World of Warcraft har sålts i många många fler miljoner. Missvisande siffror garanterat.
Förstår inte hur ett sådant skitspel som Minecraft kan sälja så mycket. Det finns faktiskt LEGO köp det istället.
Är det den svenska avundsjukan som talar? Kan du inte vara glad att så många människor har jobb pga. av det här, därutöver många som tycker det är ett bra spel?
Jag spelar minecraft och jag är fortfarande arbetslös. Vad gör jag för fel?
Det gör du inte, du gör allt rätt
//monster
Förstår inte hur ett sådant skitspel som Minecraft kan sälja så mycket. Det finns faktiskt LEGO köp det istället.
Är det den svenska avundsjukan som talar? Kan du inte vara glad att så många människor har jobb pga. av det här, därutöver många som tycker det är ett bra spel?
Jag spelar minecraft och jag är fortfarande arbetslös. Vad gör jag för fel?
Du söker inte jobb (?)
Men jag spelar ju Minecraft... *Suck*
Vet inte riktigt om den listan stämmer? Var inte Half Life / Counter Strike enormt spel där lixom hela världen spelade? Räknar denna statistiken också i asien och andra kontinenter?
När jag var yngre så spelade bokstavligen alla jag kände cs 1.6, tycker det är konstigt att det inte finns med på listan
Jo . alla man kände spelade CS . Även dem som inte spelar spel spelade det ...
Kan ej skriva åäö