Project Cars släpps senare till Wii U
Så Wii U-versionen har varit i utveckling längst (tillsammans med PC), men det är ändå den versionen av spelet som blir uppskjuten?
Samtidigt skrotar man PS3 och X360-versionerna helt och hållet för att istället jobba på en PS4-, och XB1-version - som båda klarar sig undan ett uppskjutet datum. Hur går detta ihop?
Det här var ju bullshit rakt igenom.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Så Wii U-versionen har varit i utveckling längst (tillsammans med PC), men det är ändå den versionen av spelet som blir uppskjuten?
Samtidigt skrotar man PS3 och X360-versionerna helt och hållet för att istället jobba på en PS4-, och XB1-version - som båda klarar sig undan ett uppskjutet datum. Hur går detta ihop?

"Exakt varför de behöver mer tid vet vi inte, och ännu är inget konkret datum i sikte."
Det vet vi ju egentligen de dumpade Wii U versionen för att arbeta på PS4/XB1 versionerna, och därför har de typ inte arbetat något på Wii U versionen under 2014.
| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |
Så Wii U-versionen har varit i utveckling längst (tillsammans med PC), men det är ändå den versionen av spelet som blir uppskjuten?
Samtidigt skrotar man PS3 och X360-versionerna helt och hållet för att istället jobba på en PS4-, och XB1-version - som båda klarar sig undan ett uppskjutet datum. Hur går detta ihop?
PC, PS4 och One = x86
Wii U = PowerPC med GPU som stöder nya finesser (Bland annat tesselering och compute shaders)
PS3 och 360 = PowerPC som saknar nödvändiga finesser för modern grafik.
Detta är i alla fall vad jag tror är den största anledningen till varför det blev så här. PS3 och 360 slopades pga för klen hårdvara. Wii U försenas pga för komplicerad hårdvara, och PS4 och One släpps samtidigt som PC då de bygger på samma arkitektur och delar många moderna egenskaper.
Så Wii U-versionen har varit i utveckling längst (tillsammans med PC), men det är ändå den versionen av spelet som blir uppskjuten?
Samtidigt skrotar man PS3 och X360-versionerna helt och hållet för att istället jobba på en PS4-, och XB1-version - som båda klarar sig undan ett uppskjutet datum. Hur går detta ihop?
PC, PS4 och One = x86
Wii U = PowerPC med GPU som stöder nya finesser (Bland annat tesselering och compute shaders)
PS3 och 360 = PowerPC som saknar nödvändiga finesser för modern grafik.
Detta är i alla fall vad jag tror är den största anledningen till varför det blev så här. PS3 och 360 slopades pga för klen hårdvara. Wii U försenas pga för komplicerad hårdvara, och PS4 och One släpps samtidigt som PC då de bygger på samma arkitektur och delar många moderna egenskaper.
Helt riktigt. Med tillägg till att Wii U använder en "extra" skärm och gyroteknik som är i en helt annan liga än Xbox/PS.