The Last of Us Remastered

Robot
The Last of Us Remastered

Remastered-versionen är den definitiva visionen av den långa resan med Joel och Ellie. Men samtidigt som berättelsen målas upp i alla slags gråskalor är speldesignen blodröd – en inkonsekvens som aldrig släpper taget.

#naughty-dog, #the-last-of-us-remastered, #the-last-of-us-left-behind


Medlem
The Last of Us Remastered

Blir helt klart ett köp sen när jag köper en PS4, trots att jag redan spelat det till PS3. Det är värt det, helt enkelt.

Medlem

Spelar det för första gången och jag älskar det ^^

Medlem

Fick inte detta spelet en femma första gången det recenserades?
Konstigt att en Bättre version får lägre betyg...?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Fick inte detta spelet en femma första gången det recenserades?
Konstigt att en Bättre version får lägre betyg...?

Olika recensenter.

Medlem

Precis samma problem som med Uncharted, actionsekvenserna känns påtvingade med onödigt många fiender.

Medlem

Samma spel, smått uppgraderad grafik, och en onödig recension då spelet redan erhållit en här på FZ samt på varenda övriga spelsida sedan det släpptes 2013.

Förutom det, bra jobbat.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Precis samma problem som med Uncharted, actionsekvenserna känns påtvingade med onödigt många fiender.

Ursäkta offtopic, men vann inte du nån profilbildstävling med den bilden? Hur länge sedan var det?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Precis samma problem som med Uncharted, actionsekvenserna känns påtvingade med onödigt många fiender.

Tyckte samma sak. Plus allmänt korkad och blind AI.

Medlem

Nu har jag bara spelat 3 timmar men funkar verkligen Rambo stilen på den svåra svårighetsgraden ? Jag måste alltid smyga, luras med flaskor och om jag blir upptäckt vid dåligt tillfälle även fly för att försöka ta fienderna var för sig. Är super nöjd med spelet.

Medlem
Skrivet av esset:

Nu har jag bara spelat 3 timmar men funkar verkligen Rambo stilen på den svåra svårighetsgraden ? Jag måste alltid smyga, luras med flaskor och om jag blir upptäckt vid dåligt tillfälle även fly för att försöka ta fienderna var för sig. Är super nöjd med spelet.

På svårare tål du inte alltid mer än 1 skott så du måste vara försiktig. Därför är flykt ofta inget alternativ för det räcker med en kula i ryggen för att allt ska gå åt helvete.
Stealth så länge som möjligt är jävligt viktigt.

Men det värsta är att du knappt hittar saker att tillverka saker med. En sak som öppna speciella dörrar med en shiv kan vara ett svårt val, ibland är det skit och ibland är det vad du behöver mest.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Blir helt klart ett köp sen när jag köper en PS4, trots att jag redan spelat det till PS3. Det är värt det, helt enkelt.

Denna kommentar är nog en av de kommentarer en utvecklare jobbar för? Det är ju precis så här man vill få alla att känna! (I feel it, Im gonna do it too!)


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av esset:

Nu har jag bara spelat 3 timmar men funkar verkligen Rambo stilen på den svåra svårighetsgraden ? Jag måste alltid smyga, luras med flaskor och om jag blir upptäckt vid dåligt tillfälle även fly för att försöka ta fienderna var för sig. Är super nöjd med spelet.

På svårare tål du inte alltid mer än 1 skott så du måste vara försiktig. Därför är flykt ofta inget alternativ för det räcker med en kula i ryggen för att allt ska gå åt helvete.
Stealth så länge som möjligt är jävligt viktigt.

Men det värsta är att du knappt hittar saker att tillverka saker med. En sak som öppna speciella dörrar med en shiv kan vara ett svårt val, ibland är det skit och ibland är det vad du behöver mest.

Men det är spännande när både Runners o clickers kommer springande för man blir upptäckt och man måste se till att kulorna sitter i clickers huvuden och samtidigt melea Runners.

Medlem
Skrivet av esset:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av esset:

Nu har jag bara spelat 3 timmar men funkar verkligen Rambo stilen på den svåra svårighetsgraden ? Jag måste alltid smyga, luras med flaskor och om jag blir upptäckt vid dåligt tillfälle även fly för att försöka ta fienderna var för sig. Är super nöjd med spelet.

På svårare tål du inte alltid mer än 1 skott så du måste vara försiktig. Därför är flykt ofta inget alternativ för det räcker med en kula i ryggen för att allt ska gå åt helvete.
Stealth så länge som möjligt är jävligt viktigt.

Men det värsta är att du knappt hittar saker att tillverka saker med. En sak som öppna speciella dörrar med en shiv kan vara ett svårt val, ibland är det skit och ibland är det vad du behöver mest.

Men det är spännande när både Runners o clickers kommer springande för man blir upptäckt och man måste se till att kulorna sitter i clickers huvuden och samtidigt melea Runners.

Tänkte på mänskliga motståndare som är snorenkla på lätt svårighetsgrad och blir riktigt svåra på svår svårighetsgrad.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Fattar inte varför det är så jobbigt med att det blir en del dödande. Inte mig emot ett dugg! Tycker eldstriderna är spännande och intressanta. Ett stort + för min del att det finns gott om fiender.

Visst om man skulle vilja lägga benen på ryggen och kubba järnet, så borde man ju kunna göra det...

Medlem

Jag spelar också det för första gången och jag njuter av det varje sekund.

Medlem
Skrivet av McKinley:

Jag spelar också det för första gången och jag njuter av det varje sekund.

We feel you! You are in for a treat!
Ska dra igenom det en gång till inom en snar framtid, men då på en PS4:a såklart! Förresten så säljer jag ett PS3, någon som är sugen?


signatur

Niet.

Medlem

Ok, ja då antar jag att jag väntar tills jag köpt PS4.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av zanexlol:
Skrivet av CliQue-SinneD:

Fick inte detta spelet en femma första gången det recenserades?
Konstigt att en Bättre version får lägre betyg...?

Olika recensenter.

Jag går lite off-topic nu, men jag måste bara få berömma dig för din profilbild.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Spelet (i.a.f. originalet) är tusen gånger bättre om man spelar på den svåraste nivån. Spelade på normal första gången men körde svåraste andra varvet och det är ett helt annat spel. Med mycket mindre loot får man verkligen välja sina strider och helt plötsligt smyger och springer man mer än skjuter och hugger.


signatur

Sinkh's Lair - En minuts grottkrälande.

Medlem

Nedladdningen blev klar inatt, började se första videon sen somnade jag. Vill bara sluta jobbet, springa hem och börja lira!

Medlem

Det blir inte mkt bättre än så här.
Helt klart har jag och Mattias Frost inte samma åsikt då han ger spelet en 4:a.
jag ger det 5+ och topp 10-spel ever.
Ni som inte spelat på PS3, tveka inte, köp omgående!

Medlem

Har spelat 2-3 timmar, men jösses vilket underbart lir (ligger i samma klass som Half Life 2 tycker jag)

Håller med Mattias om 60fps, rätt smärtsam skillnad när man växla mellan 60 och 30fps..om bara fler utvecklare prioriterade detta vore det underbart.

fast hade spelet varit låst till 30fps hade man väl inte tänkt på det.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Citat:

Jag tycker inte att striderna hör hemma i The Last of Us. Inte med sitt nuvarande omfång och upplägg. När 30 marodörer gör entré borde den enda rimliga åtgärden vara att fly så snabbt som möjligt – inte spänna pilbågen, vässa kniven och ha ihjäl dem allihop i bästa Rambo-stil. Naughty Dog hade kunnat följa visionen fullt ut och erbjuda fler fredliga alternativ, och låta pussellösning stå för en större del av spelmekaniken. Att de inte gjorde det kommer alltid att irritera mig.

YES!!! Någon som håller med!
Har sagt detta sen jag spela ps3 versionen

Medlem

Detta spel skall köras på Hard!

Medlem

4 av 5? Kom igen...

Medlem

Kritisera att man inte kan vara kronisk pacifist och ge det en fyra? Nu kräktes jag lite i munnen och det var inte regnbågar...


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

1
Skriv svar