The Last of Us Remastered
Remastered-versionen är den definitiva visionen av den långa resan med Joel och Ellie. Men samtidigt som berättelsen målas upp i alla slags gråskalor är speldesignen blodröd – en inkonsekvens som aldrig släpper taget.
#naughty-dog, #the-last-of-us-remastered, #the-last-of-us-left-behind
Nu har jag bara spelat 3 timmar men funkar verkligen Rambo stilen på den svåra svårighetsgraden ? Jag måste alltid smyga, luras med flaskor och om jag blir upptäckt vid dåligt tillfälle även fly för att försöka ta fienderna var för sig. Är super nöjd med spelet.
På svårare tål du inte alltid mer än 1 skott så du måste vara försiktig. Därför är flykt ofta inget alternativ för det räcker med en kula i ryggen för att allt ska gå åt helvete.
Stealth så länge som möjligt är jävligt viktigt.
Men det värsta är att du knappt hittar saker att tillverka saker med. En sak som öppna speciella dörrar med en shiv kan vara ett svårt val, ibland är det skit och ibland är det vad du behöver mest.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Blir helt klart ett köp sen när jag köper en PS4, trots att jag redan spelat det till PS3. Det är värt det, helt enkelt.
Denna kommentar är nog en av de kommentarer en utvecklare jobbar för? Det är ju precis så här man vill få alla att känna! (I feel it, Im gonna do it too!)
Niet.
Nu har jag bara spelat 3 timmar men funkar verkligen Rambo stilen på den svåra svårighetsgraden ? Jag måste alltid smyga, luras med flaskor och om jag blir upptäckt vid dåligt tillfälle även fly för att försöka ta fienderna var för sig. Är super nöjd med spelet.
På svårare tål du inte alltid mer än 1 skott så du måste vara försiktig. Därför är flykt ofta inget alternativ för det räcker med en kula i ryggen för att allt ska gå åt helvete.
Stealth så länge som möjligt är jävligt viktigt.
Men det värsta är att du knappt hittar saker att tillverka saker med. En sak som öppna speciella dörrar med en shiv kan vara ett svårt val, ibland är det skit och ibland är det vad du behöver mest.
Men det är spännande när både Runners o clickers kommer springande för man blir upptäckt och man måste se till att kulorna sitter i clickers huvuden och samtidigt melea Runners.
Nu har jag bara spelat 3 timmar men funkar verkligen Rambo stilen på den svåra svårighetsgraden ? Jag måste alltid smyga, luras med flaskor och om jag blir upptäckt vid dåligt tillfälle även fly för att försöka ta fienderna var för sig. Är super nöjd med spelet.
På svårare tål du inte alltid mer än 1 skott så du måste vara försiktig. Därför är flykt ofta inget alternativ för det räcker med en kula i ryggen för att allt ska gå åt helvete.
Stealth så länge som möjligt är jävligt viktigt.
Men det värsta är att du knappt hittar saker att tillverka saker med. En sak som öppna speciella dörrar med en shiv kan vara ett svårt val, ibland är det skit och ibland är det vad du behöver mest.
Men det är spännande när både Runners o clickers kommer springande för man blir upptäckt och man måste se till att kulorna sitter i clickers huvuden och samtidigt melea Runners.
Tänkte på mänskliga motståndare som är snorenkla på lätt svårighetsgrad och blir riktigt svåra på svår svårighetsgrad.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Fattar inte varför det är så jobbigt med att det blir en del dödande. Inte mig emot ett dugg! Tycker eldstriderna är spännande och intressanta. Ett stort + för min del att det finns gott om fiender.
Visst om man skulle vilja lägga benen på ryggen och kubba järnet, så borde man ju kunna göra det...
Jag spelar också det för första gången och jag njuter av det varje sekund.
We feel you! You are in for a treat!
Ska dra igenom det en gång till inom en snar framtid, men då på en PS4:a såklart! Förresten så säljer jag ett PS3, någon som är sugen?
Niet.
Spelet (i.a.f. originalet) är tusen gånger bättre om man spelar på den svåraste nivån. Spelade på normal första gången men körde svåraste andra varvet och det är ett helt annat spel. Med mycket mindre loot får man verkligen välja sina strider och helt plötsligt smyger och springer man mer än skjuter och hugger.
Har spelat 2-3 timmar, men jösses vilket underbart lir (ligger i samma klass som Half Life 2 tycker jag)
Håller med Mattias om 60fps, rätt smärtsam skillnad när man växla mellan 60 och 30fps..om bara fler utvecklare prioriterade detta vore det underbart.
fast hade spelet varit låst till 30fps hade man väl inte tänkt på det.
"på slutet brinner vi som vackrast"
Jag tycker inte att striderna hör hemma i The Last of Us. Inte med sitt nuvarande omfång och upplägg. När 30 marodörer gör entré borde den enda rimliga åtgärden vara att fly så snabbt som möjligt – inte spänna pilbågen, vässa kniven och ha ihjäl dem allihop i bästa Rambo-stil. Naughty Dog hade kunnat följa visionen fullt ut och erbjuda fler fredliga alternativ, och låta pussellösning stå för en större del av spelmekaniken. Att de inte gjorde det kommer alltid att irritera mig.
YES!!! Någon som håller med!
Har sagt detta sen jag spela ps3 versionen