Gaystation 4 – det här landade priset på

Medlem
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Ender:

Absolut, men medans vi väntar på att Sverige och övriga världen ska sätta ner foten och sätta stopp för allt som är fel och orättvist kanske vi kan hjälpa dom som behöver det så länge? Vad tror du om det?

Sure, så länge det inte är på vår bekostnad.

Nej då, det är lugnt, dina skattepengar den här månaden gick till en ny omröstning av Slussen, medans mina gick till att rädda utsatta människor världen över.

eld
Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Ender:

Absolut, men medans vi väntar på att Sverige och övriga världen ska sätta ner foten och sätta stopp för allt som är fel och orättvist kanske vi kan hjälpa dom som behöver det så länge? Vad tror du om det?

Sure, så länge det inte är på vår bekostnad.

Nej då, det är lugnt, dina skattepengar den här månaden gick till en ny omröstning av Slussen, medans mina gick till att rädda utsatta människor världen över.

Skelögd tänker nog aldrig på tiden då han kom till livet och på grund av skattepengar kunde gå igenom hela barndomen med möjligheter många andra aldrig hade.

Sitter säkert någon gammal gubbe nånstans och surar över att hans skattepengar skulle gå till någon snorunge som inte gjort något förtjänt.

Medlem
Skrivet av Nowly:

Så du menar att man ska säga hur sjukt och onormalt det är istället

Självklart. Tror stenhårt på att vara ärlig mot barn.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Nowly:

Så du menar att man ska säga hur sjukt och onormalt det är istället

Självklart. Tror stenhårt på att vara ärlig mot barn.

Hoppas du aldrig får barn.

Majoriteten av befolkningen är heterosexuella men det betyder inte att allt som är annorlunda eller att folk som inte hör till normen är sjuka eller onormala. Det är människor som du som gör världen till en sämre plats, du äcklar fan mig usch.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem

För er intoleranta: Ni är väldigt kränkta. We get it. Vi bögar försöker ta över världen. True story. Och det är inte så konstigt, för om man kan sprida kärlek istället för intolerans, så bör man.

Medlem

Ang att gå ur kyrkan för medmänsklighet?

Kyrkan hatar inte homosexuella, bibeln tillåter inte homosexuellt beteende liksom många andra avikelser från heteronormativitet.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Heteronormativitet

Bibeln handlar om medmänsklighet och kärlek, det innebär att varje människa måste sluta upp med vissa beteenden för att närma sig gud.

Om någon är tex pedofil, så betyder det att man måste älska personen i grunden men be personen sluta upp med detta beteende (ur kristen synpunkt), precis samma för homosexualitet.

Det är en uppmuntran att tex en man kan bilda en familj och få ett biologiskt barn med sin partner (sin fru), istället för bara kunna ha sex med en man och där med gå miste om att skaffa ett biologiskt barn och föra livet vidare. Homosexualitet är en begränsning i just detta exempel och är inte fullkomligt. Blir man kristen så är det ett val man gör och då vet man vad det innebär.

Samma sak ang en transperson, personen dör inte om den klär sig i kläder än de motsatta könets.

I bibeln så är det fysisk skillnad mellan man och kvinna, men detta verkar inte existera i HBTQ rörelsen som vrider på allt och verkar helt normlösa.

I Bibeln går man mer på fysik och biologi än mentala tycke och smak värderingar ang sexualitet.

En person som tror sig vara tex en hund eller katt brukar man skicka till psykolog, men en man som tror att han är en kvinna gäller inte detta längre tydligen för man ska låta personen forma sig själv, jag tycker det är att låta människor leva i en falsk vanföreställning. (Nu kan man ju förstås säga det samma ang tro på Gud, men det går inte bevisa varken för eller emot). På samma vis som HBTQ personer tillåts leva som de gör så får folk tro på gud eller inte eller välja politisk parti. Där i ligger den stora valfriheten i ett samhälle.

Nu skrev jag bara kort om vad som gäller i kristendomen, där handlar det om att komma till det "normal standard" ang sexualiteten.

Medlem
Skrivet av conthox:

Kalla mig trångsynt, men låt barn vara barn och med tiden känna efter vad dom är själva.

Skrivet av kebbe:
Skrivet av Nowly:

Så du menar att man ska säga hur sjukt och onormalt det är istället

Självklart. Tror stenhårt på att vara ärlig mot barn.

Helst ska barn hållas åtskilda från det motsatta könet till dom är gamla nog att välja själva...så det inte uppstår könsoklarheter menar jag.
Herregud, och här tyckte jag att Turkiets vice premiärminister var trångsynt på ett hilarious sätt

Medlem
Skrivet av xverminator:

...
En person som tror sig vara tex en hund eller katt brukar man skicka till psykolog, men en man som tror att han är en kvinna gäller inte detta längre tydligen för man ska låta personen forma sig själv, jag tycker det är att låta människor leva i en falsk vanföreställning. (Nu kan man ju förstås säga det samma ang tro på Gud, men det går inte bevisa varken för eller emot).

Borde då inte folk med avvikande åsikter från min egen också skickas till psykolog, eller på annat sätt få sina missuppfattningar korrigerade?
Du sätter ju själv huvudet på spiken, speciellt när du avslutar meningen med att samma sak gäller tro generellt. Eller menar du att du kan bevisa huruvida någon känner sig som det motsatta könet i sin kropp eller inte genom att peka på könet i fråga? För om du bara kan basera dina åsikter på "fysiska" bevis så undrar jag verkligen hur du kan kalla dig troende.

Medlem
Skrivet av Nowly:

Det är människor som du som gör världen till en sämre plats, du äcklar fan mig usch.

De människor som gör världen till en sämre plats är de som beväpnade med en otroligt naiv världsbild sitter vid makten och försöker skapa ett samhälle där alla tvingas acceptera allt. De som tillåter styggelser som "Pride" att pågå utanför Red Light District och använder media för att indoktrinera lättpåverkade att "kärlek och fred" är synonymt med vad som i grunden är en störning.

Medlem
Skrivet av SpajN:
Skrivet av Nowly:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Nowly:
Skrivet av Skelögd:

Detta är varför vi inte gillar HBTQ.

http://i57.tinypic.com/r26cdu.jpg

Fast det är ju inte bara HBTQ personer som gillar BDSM, sexleksaker, dildos fisting och diverse haha... Sen har väl folk i Sverige alltid varit väldigt frispråkiga och öppna om att prata om sex så jag förstår inte riktigt ditt problem?

Jag stör mig grovt på att dom har Pride Kids för barn mellan 0 - 10. Seriöst, vad i h-ete? Om dom vuxna vill ha kinky gruppsex med diverse hjälpmedel - Ok - men att dra med barnen? Inte ens om det "bara" är sexualupplysning skulle det vara Ok.

Kalla mig trångsynt, men låt barn vara barn och med tiden känna efter vad dom är själva.

Du tror inte de kanske riktar sig till barn med HBTQ föräldrar? Och jag ser inte problemet riktigt med att barn får lära sig i tidig ålder att alla människor är olika och det är okej att älska någon oavsett vilket kön denna har.

Är så jävla roligt att se er hycklare som minsann är "men tänk på barnen!" så fort det är något med HBTQ eller Pride, men ni har inga problem med lag som blir sponsrade av porrsidor i e-sport, tuttar, heterosexuellt sex och våld i spel som faktiskt konsumeras av barn och yngre människor också.

Edit:

[http://stockholmpride.org/Join-Pride/Gor-ditt-eget-program1/S...]

Lät för övrigt väldigt hemskt och traumatiserande... stackars barn :'(

Skillnaden e väl att heterosexell är normalt och pride som innebär män uklädda till kvinnor, fisting, rövknull m.m inte tillhör det normala? Rättare sagt sjukt beteende.

Återigen, du menar att fisting och analsex m.m. inte utövas av heterosexuella också? Och vad spelar det för roll om folk klär ut sig till de motsatta könet, det kan man göra på Halloween också så jag förstår inte varför du ens bryr dig eller orkar störa dig.

Och sluta missbruka ordet "sjukt beteende" när du uppenbarligen inte ens förstår innebörden av ordet. Homosexualitet räknas inte som någon störning eller sjukdom, oavsett hur mycket ni små homofober och trångsynta jävlar önskar att det gjorde det.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Nowly:

Det är människor som du som gör världen till en sämre plats, du äcklar fan mig usch.

De människor som gör världen till en sämre plats är de som beväpnade med en otroligt naiv världsbild sitter vid makten och försöker skapa ett samhälle där alla tvingas acceptera allt. De som tillåter styggelser som "Pride" att pågå utanför Red Light District och använder media för att indoktrinera lättpåverkade att "kärlek och fred" är synonymt med vad som i grunden är en störning.

Men snälla, vart någonstans i DSM-IV står det att homosexualitet är en störning? Det är ju bara du och dina homofob kompisar som anser att det är så, det gör det inte till någon godtycklig sanning. Väx upp, skaffa dig ett liv, börja använd din hjärna om du har någon, skaffa dig lite empati, framför allt ställ dig själv frågan varför du är så förbannat lättkränkt och aktivt ska arbeta emot att alla människor ska få ha rättigheten att vara och se ut precis som de vill och älska vem de vill - oavsett kön.

Jag kan förstå om man kanske inte är jätteförtjust i Pride osv men det är så många gånger som DU och flera andra i denna tråden passerar den gränsen om och om när ni sitter och skriver att "det är stört, sjukt och en sjukdom" osv... ni har fan ingen aning om vad en sjukdom eller störning är. Jag hoppas FZ ger dig och fler i tråden en fet jävla varning för ni har flera gånger passerat gränsen för vad man skriver och inte skriver, man kan tycka en jävla massa men vad får ni ut av att sitta och bete er som vidriga människor på ett forum? Ni framställer er bara som osympatiska rövhål, seriöst. Kalla mig gärna PK, det handlar för mig om lite vanlig jävla vett och respekt.

Och att respektera andra människor handlar inte om att man måste acceptera allt. VARFÖR ska du ens bry dig om Pride om du ogillar det så mycket? DU kan välja att inte gå på den, du kan välja att inte läsa om den heller... eller ska du förbjuda blodpudding också för att du personligen inte gillar det? Ifall Pride/HBTQ och människor som är toleranta mot andra människor och respekterar deras val att älska vem de vill utan att fördöma, enligt dig är de som gör våran värld sämre så grattis du lever i en extremt desillusionerad värld.

Tyvärr så lever jag i en annan värld, där människor som gör världen sämre är folk som sprider hat och intolerans, folk som mördar människor, våldtar... den icke fungerande psykvården och sjukvården i Sverige som tar flera liv per år. Men att acceptera (inte detsamma som att man behöver älska alla människor eller de aktivitet som de ägnar sig åt) människor oavsett vilket kön de anser sig tillhöra, att acceptera och låta folk älska vem de vill och att arbeta mot en stor del av utanförskap och fördomar som de redan möter, det är något som är viktigt för mig. Oavsett vad du anser dig vara så är du inte för alla människors värde och rättigheter när du sitter och skriver som du gör. Du behöver som sagt inte älska Pride och HBTQ etc men du går över gränsen när du sitter och skriver att de har störningar etc och ifall du inte inser det själv så tycker jag synd om dig.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Skägg.
10 Chambers

Om ni inte kan bete er, sluta kalla andra människor och varandra för sjuka eller störda, så får vi stänga tråden.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om ni inte kan bete er, sluta kalla andra människor och varandra för sjuka eller störda, så får vi stänga tråden.

Faktum är dock att en stor del av just HBTQ är bekräftat som mental sjukdom under GID (eller könsidentitetsstörning, som det heter i Sverige), någonting rörelsen (och media) väljer att ignorera. Det är ingen gammal teori hämtad från en tvåhundra år gammal bok utan någonting som går att läsa om idag bland annat på Psykologiförbundet..

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om ni inte kan bete er, sluta kalla andra människor och varandra för sjuka eller störda, så får vi stänga tråden.

Faktum är dock att en stor del av just HBTQ är bekräftat som mental sjukdom under GID (eller könsidentitetsstörning, som det heter i Sverige), någonting rörelsen (och media) väljer att ignorera. Det är ingen gammal teori hämtad från en tvåhundra år gammal bok utan någonting som går att läsa om idag bland annat på Psykologiförbundet..

Transsexuella antar jag att du pratar om då? Faktum kvarstår fortfarande att du sitter och använder ordet "störning" som ett sätt att klanka ner på folk och som ett negativt skällsord. Depression är ju också en psykisk störning men vem fan bryr sig? Folk är olika, folks hjärnor och kroppar fungerar och ser olika ut... jag ser inte vad du får ut av att sitta och skriva som du gör. Lägg bara ner.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem

Vilken dator han / hon kunde byggt för den pengen.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Nowly:

Det är människor som du som gör världen till en sämre plats, du äcklar fan mig usch.

De människor som gör världen till en sämre plats är de som beväpnade med en otroligt naiv världsbild sitter vid makten och försöker skapa ett samhälle där alla tvingas acceptera allt. De som tillåter styggelser som "Pride" att pågå utanför Red Light District och använder media för att indoktrinera lättpåverkade att "kärlek och fred" är synonymt med vad som i grunden är en störning.

Är du på riktigt? o_O

Medlem

Rätt ballt namn Gaystation för övrigt. Får man direkt att tänka på South Park humor :D. Förvånar mig inte om det kommer ett avsnitt om just den i framtiden ;).

Tydligen har nyheten om den även spridit sig utanför landets gränser:
https://www.youtube.com/watch?v=srjs9EuSxu8#t=15


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Om man kollar budhistoriken på konsolen så ser man dessvärre att de två som trissade upp priset på konsolen varav slutgiltigheten vann har 0 i omdöme på Tradera. Dvs har ej genomfört någon handel på Tradera tidigare. Det kan då vara att någon bara jävlats med att buda genom att skapa ett konto i all hast. Folk med 0 i omdöme har i alla fall jag ingen bra erfarenhet av. Hoppas så inte är fallet denna gången.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av Freddan:

Om man kollar budhistoriken på konsolen så ser man dessvärre att de två som trissade upp priset på konsolen varav slutgiltigheten vann har 0 i omdöme på Tradera. Dvs har ej genomfört någon handel på Tradera tidigare. Det kan då vara att någon bara jävlats med att buda genom att skapa ett konto i all hast. Folk med 0 i omdöme har i alla fall jag ingen bra erfarenhet av. Hoppas så inte är fallet denna gången.

Förstår tanken men du behöver inte oroa dig. Det finns många som inte i vanliga fall handlar genom Tradera. Det är kanske inte heller långsökt att tänka att köparen vill vara anonym?

Skrivet av Pyro.:

Vilken dator han / hon kunde byggt för den pengen.

Jag har redan en utmärkt PC och var i detta fall sugen på en Gaystation och inte ytterligare en dator.

123
Skriv svar