World of Warcraft tappar användare

Medlem

WoD kommer återinföra en hel del gamla rävar, just för att de sänker alla enorma siffror. Nu är en crit på 500k, i WoD är en hög crit 50k typ.

Själv är vi 3 polare som började precis igen, spelet kommer aldrig dö!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Cee
Medlem
Skrivet av umegatron:

Att spela WoW är som att röka. Hur många år du än håller upp så är du fortfarande sugen.

QFT! Började spela 2006 och körde aktivt i 2-3 år. Efter det har jag spela lite sporadiskt någon månad per år. Har fått eller köpt alla expansioner men tröttnar rätt snabbt. Nu sitter jag här igen och känner suget i fingarna men jag vet ju att jag kommer trättna precis lika snabbt som tidigare så fort jag väl loggat in igen.

Medlem
Skrivet av b0ne:

WoD kommer återinföra en hel del gamla rävar, just för att de sänker alla enorma siffror. Nu är en crit på 500k, i WoD är en hög crit 50k. De återgår till vanilla siffror. <3

Själv är vi 3 polare som började precis igen, spelet kommer aldrig dö!

Vanilla siffror, yeah right, tanks med det bästa gearet i vanilla uppnådde 10 k hp på sin höjd.
Och en vanilla pyroblast låg på 1190 - 1510 bas damage.

Medlem

Har slutat spela wow för ungefär 1½ år tillbaka, men kommer återvända i WoD, varför?
Well, enligt mig är det som att se 2 filmer i en triology men inte se den tredje. SÅ jag anser att de är dumt att skita i expansionerna när man har tyckt om spelet tidigare. Anledningen till att jag slutade var just att de blev väldigt tråkigt och man gjorde samma saker... Men en ny expansion så blir det ju nytt, och det gillar jag!

Därav är också anledningen till varför jag börjat spela Wildstar då man vill vara "noob" på nytt

Inaktiv
Skrivet av b0ne:

WoD kommer återinföra en hel del gamla rävar, just för att de sänker alla enorma siffror. Nu är en crit på 500k, i WoD är en hög crit 50k. De återgår till vanilla siffror. <3

Själv är vi 3 polare som började precis igen, spelet kommer aldrig dö!

50k är väl ändå mer som Wrath of the Lich King än vanilla? Redan där var dom ju åt helvete, bara siffror över hela skärmen ifall man hade på damage numbers av något slag.

Medlem

Jag spelade i 3 månader efter starten, sedan slutade jag.

Finns ingen chans att jag återvänder - det finns helt enkelt inget i WoW som lockar.

Medlem
Skrivet av umegatron:

Att spela WoW är som att röka. Hur många år du än håller upp så är du fortfarande sugen.

I beg to differ. Jag slutade för några år sedan, aldrig sugen att komma tillbaka

Skrivet av warh0g:

Det som behöe nu är ett Warcraft ala. Bioware (Mass Effect / Dragon Age)

Efter ME3 och DA2 skulle jag säger, NEEEJ!! VAD SOM HELST MEN INTE BIOWARE!!! Hellre en Uwe Boll film..


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av umegatron:

Att spela WoW är som att röka. Hur många år du än håller upp så är du fortfarande sugen.

I beg to differ. Jag slutade för några år sedan, aldrig sugen att komma tillbaka

Skrivet av warh0g:

Det som behöe nu är ett Warcraft ala. Bioware (Mass Effect / Dragon Age)

Efter ME3 och DA2 skulle jag säger, NEEEJ!! VAD SOM HELST MEN INTE BIOWARE!!! Hellre en Uwe Boll film..

jag får lite sug ibland. Men sen kommer man på att man förmodligen kommer spenera 90% av tiden att hoppa i org.
Känns bara som man växt ifrån det.

Medlem
Skrivet av kanelbulle:
Skrivet av b0ne:

WoD kommer återinföra en hel del gamla rävar, just för att de sänker alla enorma siffror. Nu är en crit på 500k, i WoD är en hög crit 50k. De återgår till vanilla siffror. <3

Själv är vi 3 polare som började precis igen, spelet kommer aldrig dö!

50k är väl ändå mer som Wrath of the Lich King än vanilla? Redan där var dom ju åt helvete, bara siffror över hela skärmen ifall man hade på damage numbers av något slag.

Läste jag fel? Men vad man fan crittade du med för 50k i vanilla?

Medlem
Skrivet av umegatron:

Att spela WoW är som att röka. Hur många år du än håller upp så är du fortfarande sugen.

Vill snarare likna det med crack, då man tenderar att snöa in i det fullständigt utan att kunna sluta till den mån att man förstör hela sitt liv.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av umegatron:

Att spela WoW är som att röka. Hur många år du än håller upp så är du fortfarande sugen.

Vill snarare likna det med crack, då man tenderar att snöa in i det fullständigt utan att kunna sluta till den mån att man förstör hela sitt liv.

Det där är en så tråkig generalisering som förstör för många. Jag raidar i WoW och har jobb, relation och sköter huset utan problem. Brukar aldrig nämna spelet för någon i rädsla om att bli dömd som någon heroinmissbrukare. Fan jag det tog månader innan jag fick reda på att min arbetskollega spelade WoW för han kände likadant. Supertrist.

det dryga med wow är att det inte har voiceacting, och ingen orkar läsa questdialogerna iaf.. kanske saknar betydelse för någon som är dövstum

Medlem
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av umegatron:

Att spela WoW är som att röka. Hur många år du än håller upp så är du fortfarande sugen.

Vill snarare likna det med crack, då man tenderar att snöa in i det fullständigt utan att kunna sluta till den mån att man förstör hela sitt liv.

Det där är en så tråkig generalisering som förstör för många. Jag raidar i WoW och har jobb, relation och sköter huset utan problem. Brukar aldrig nämna spelet för någon i rädsla om att bli dömd som någon heroinmissbrukare. Fan jag det tog månader innan jag fick reda på att min arbetskollega spelade WoW för han kände likadant. Supertrist.

Så nu är ni två supernördiga wow knarkare på samma arbetsplats.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av umegatron:

Att spela WoW är som att röka. Hur många år du än håller upp så är du fortfarande sugen.

Vill snarare likna det med crack, då man tenderar att snöa in i det fullständigt utan att kunna sluta till den mån att man förstör hela sitt liv.

Det där är en så tråkig generalisering som förstör för många. Jag raidar i WoW och har jobb, relation och sköter huset utan problem. Brukar aldrig nämna spelet för någon i rädsla om att bli dömd som någon heroinmissbrukare. Fan jag det tog månader innan jag fick reda på att min arbetskollega spelade WoW för han kände likadant. Supertrist.

Så nu är ni två supernördiga wow knarkare på samma arbetsplats.

Det stämmer bra. Vi är inte tre, då har du räknat en för mycket.

Medlem

Angående warcraft 4 så är ju inte det en omöjlighet, även om blizz inte verkar supersugna på att göra RTS på sistone utöver SC. Men att WoW skulle stå ivägen för det är ju bara fel, helt olika speltyper och det är väl ett bra sätt att sätta byggstenar för framtiden i Azeroth.

Medlem

Om det gått ett pr sen senaste contentpatch är det snarare förvånande att dom har såpass mycket spelare kvar.

Jag nötte vanilla-> lich King som fan! sen försvann tiden. Men cata -> mop så köpte jag ändå och levlade upp + lite pugs.

Jag och polarna kommer lätt köpa expen och dinga upp en eller ett par chars bara för att se miljöerna och lite raid finder instanser...

Wow kanske aldrig blir vad det en gång var för oss, men det är ju definitivt värt pengarna för att vid en ny exp få en trip down the memory lane!

Medlem
Skrivet av umegatron:

Att spela WoW är som att röka. Hur många år du än håller upp så är du fortfarande sugen.

Inte direkt, spelade sedan betan och la av i MoP, med vissa uppehåll dvs, men i grund och botten tröttnar man på samma, farma farma farma farma... och farma.

Medlem
Skrivet av Skatbo:
Skrivet av umegatron:

Att spela WoW är som att röka. Hur många år du än håller upp så är du fortfarande sugen.

Inte direkt, spelade sedan betan och la av i MoP, med vissa uppehåll dvs, men i grund och botten tröttnar man på samma, farma farma farma farma... och farma.

Överanalyserande av ett skämt much?

Medlem
Skrivet av humancentipede:

det dryga med wow är att det inte har voiceacting, och ingen orkar läsa questdialogerna iaf.. kanske saknar betydelse för någon som är dövstum

Vet inte när du slutade spela, men det är en hel del voice acting i spelet.

Medlem

Jag kommer att införskaffa den nya WoW expansionen och njuta utav det som expansionen har att erbjuda tills jag har blivit uttråkad efter några veckor/månader, som vanligt.

WoW är ett utav dom bästa mmorpg spelen jag spelat men det är likadant som alla andra spel, man tröttnar på spelet om man nöter alldeles för mycket så att det blir som ett heltidsarbete utan lön. Hoppas bara på att Warlords har mycket mer att erbjuda än Pandaria som var riktigt mediokert.

Medlem

Tror nog att de 900 000 spelar andra Blizzard-spel istället, som Reaper of Souls och Hearthstone

12
Skriv svar