10 miljoner sålda Playstation 4

KoP
Medlem
Skrivet av ohGr:

ZX Spectrum är mycket bättre än VIC64!

Näääver!! Vi med 64:a har bl.a sid chippet. Slå det ljudet med din spectrum!

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av ohGr:

ZX Spectrum är mycket bättre än VIC64!

Näääver!! Vi med 64:a har bl.a sid chippet. Slå det ljudet med din spectrum!

...för att inte tala om de hemska färgerna på Spectrum!

Medlem

Grattis Sony, bra gjort.

Skrivet av Skatbo:

Vi kommer framöver att få se fördelarna med hårdvaran, let's face it, PS4 är mer kraftfull.

Tror ingen påstår något annat heller.

Skrivet av Skatbo:

Vad gällande mjukvara, vad är det du kan göra mer än med ett PS4? Kolla på TV? Använda Skype?

Bland annat ja. Börjar jag rada upp features som Xbox One har, som inte PS4 har, slutar det säkert med kommentarer i stil med "Dööh, vad ska jag med det till, jag vill bara spela spel på min konsol". Men jag gör ett tappert försök ändå.

Faktum är att jag kan göra många saker på min Xbox One som jag inte kan göra på min PS4, främst tack vare Kinect, och framförallt Snap-mode, som ger många många möjligheter som inte finns på PS4, sen hur stor användning man har av det, är såklart högst personligt.

Jag kan inte bara kolla på TV eller använda Skype på min Xbox One, jag kan göra det samtidigt tack vare Snap-mode. Du kan kombinera i princip vilka två appar eller tjänster du vill som systemet har att erbjuda genom att "snappa" en av dom vid sidan.

TV, internet explorer, spel, Netflix, musik, Skype, Youtube, Twitch, eller håll koll på vad dina vänner gör med Vän- och Aktivitets-appen m.m, allt går att kombinera. Antingen har du uppe två grejor permanent, eller fäster något för ett litet ögonblick som jag ofta gör. Allt styr man väldigt snabbt och smidigt med rösten om man har Kinect.

Jag har släkt och vänner som bor utomlands, så Skype används flitigt, behöver väl knappast förklara hur smidigt det är att dels bara kunna använda Skype från TV-soffan, men dessutom ha möjligheten att fästa Skype i kanten och fortsätta med det jag höll på med. Användes t.ex en hel del under fotbolls-VM när jag fick samtal, men ändå ville hålla ett öga på matchen.

Achievements-appen är ju helt underbar att snabbt fästa vid sidan samtidigt som man spelar om man är intresserad av att jaga dom, gör att man snabbt kan få en överblick över alla, eller specifika achievements, och innehåller även snabblänkar till internet om man har kört fast och behöver hjälp.

Jag kan ge många exempel, men nöjer mig med att säga att jag använder snap många gånger dagligen i alla möjliga kombinationer och situationer och tycker det är extremt användbart och smidigt.

När mina polare som har Xbox kommer på besök blir dom automatiskt inloggade på sin profil samma ögonblick som dom går framför Kinect. Sen kan vi växla mellan våra personliga dashboards och profiler genom ett enkelt röstkommando (Xbox, show my stuff), eftersom Kinect inte bara känner igen ansikten, utan även känner igen din röst och binder den till din profil. Grymt praktiskt!

Sen har Xbox One Resume Games, väldigt praktiskt att bara hoppa in där man lämnade sitt spel sist. Möjligt även PS4 får det så småningom, men inte hört något om det på länge.

I Augusti-uppdateringen som jag haft tillgång till ett par veckor nu som betatestare, men som släpps till alla vilken dag som helst (Om den inte redan är ute?) har dom en helt uppdaterad och omgjord vän- och aktivitets-sektion som är på en helt annan nivå än den som finns på PS4. Den ger dig bl.a möjlighet att bifoga dina egna och andras spelklipp i meddelande som du kan skicka till dina vänner. Användbart om du har egna klipp, eller om du hittar klipp från random personer som du vill dela med dig av till dina vänner.

Nu kan du även lämna kommentarer och gilla allt som syns i dina vänners aktivitetsfält, som ett slags mini-Facebook skulle man kunna säga. Så jag och mina vänner kan lämna kommentarer på varandras spelklipp, achievements, och what not, eller som jag gjorde härom dagen... skrev att jag skulle käka middag och var tillbaka om en halvtimme, så såg alla mina vänner det och visste varför jag inte svarade på deras party-inbjudningar.

Sen har du ju den nyss utannonserade DLNA uppdateringen, med stöd för bl.a MKV-filer, som är på ingång inom snar framtid.

Jag äger både en Xbox One och en PS4, så jag vet av egen erfarenhet att där finns massor av saker jag kan göra med min Xbox One som jag inte kan göra med min PS4, väldigt få saker jag kan göra på min PS4, som jag inte kan göra på min Xbox One.

(Insert random 1080p vs 900p, 60fps vs 30fps-skämt här...)

Jag gillar båda mina konsoler, men vad gäller mjukvara, är det solklart att Xbox One vinner.

Medlem
Skrivet av Spit:

Wall of Nonsense

Nej.


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem
Skrivet av Ascendancy:
Skrivet av Spit:

Wall of Nonsense

Nej.

Då får du gärna utveckla och förklara varför du tycker mjukvaran är bättre till PS4?

Du vet, tillföra något till diskussionen med faktiska argument?

Medlem
Skrivet av Spit:

Då får du gärna utveckla och förklara varför du tycker mjukvaran är bättre till PS4?

Utan att gå in på vilken konsol som har bäst mjukvara så är det nog så att de flesta mest bryr sig om att det går att starta och spela spel.

Allt annat är möjligen en liten bonus men det är inget som påverkar speciellt mycket.

Det finns såklart undantag som att PS3 var en kompetent och relativt billig Blu-ray-spelare då den kom men i den nuvarande generationen finns det inte mycket som motsvarar det. De flesta köper konsolerna för att spela spel.

Medlem
Skrivet av Spit:

Grattis Sony, bra gjort.

Skrivet av Skatbo:

Vi kommer framöver att få se fördelarna med hårdvaran, let's face it, PS4 är mer kraftfull.

Tror ingen påstår något annat heller.

Skrivet av Skatbo:

Vad gällande mjukvara, vad är det du kan göra mer än med ett PS4? Kolla på TV? Använda Skype?

Bland annat ja. Börjar jag rada upp features som Xbox One har, som inte PS4 har, slutar det säkert med kommentarer i stil med "Dööh, vad ska jag med det till, jag vill bara spela spel på min konsol". Men jag gör ett tappert försök ändå.

Faktum är att jag kan göra många saker på min Xbox One som jag inte kan göra på min PS4, främst tack vare Kinect, och framförallt Snap-mode, som ger många många möjligheter som inte finns på PS4, sen hur stor användning man har av det, är såklart högst personligt.

Jag kan inte bara kolla på TV eller använda Skype på min Xbox One, jag kan göra det samtidigt tack vare Snap-mode. Du kan kombinera i princip vilka två appar eller tjänster du vill som systemet har att erbjuda genom att "snappa" en av dom vid sidan.

TV, internet explorer, spel, Netflix, musik, Skype, Youtube, Twitch, eller håll koll på vad dina vänner gör med Vän- och Aktivitets-appen m.m, allt går att kombinera. Antingen har du uppe två grejor permanent, eller fäster något för ett litet ögonblick som jag ofta gör. Allt styr man väldigt snabbt och smidigt med rösten om man har Kinect.

Jag har släkt och vänner som bor utomlands, så Skype används flitigt, behöver väl knappast förklara hur smidigt det är att dels bara kunna använda Skype från TV-soffan, men dessutom ha möjligheten att fästa Skype i kanten och fortsätta med det jag höll på med. Användes t.ex en hel del under fotbolls-VM när jag fick samtal, men ändå ville hålla ett öga på matchen.

Achievements-appen är ju helt underbar att snabbt fästa vid sidan samtidigt som man spelar om man är intresserad av att jaga dom, gör att man snabbt kan få en överblick över alla, eller specifika achievements, och innehåller även snabblänkar till internet om man har kört fast och behöver hjälp.

Jag kan ge många exempel, men nöjer mig med att säga att jag använder snap många gånger dagligen i alla möjliga kombinationer och situationer och tycker det är extremt användbart och smidigt.

När mina polare som har Xbox kommer på besök blir dom automatiskt inloggade på sin profil samma ögonblick som dom går framför Kinect. Sen kan vi växla mellan våra personliga dashboards och profiler genom ett enkelt röstkommando (Xbox, show my stuff), eftersom Kinect inte bara känner igen ansikten, utan även känner igen din röst och binder den till din profil. Grymt praktiskt!

Sen har Xbox One Resume Games, väldigt praktiskt att bara hoppa in där man lämnade sitt spel sist. Möjligt även PS4 får det så småningom, men inte hört något om det på länge.

I Augusti-uppdateringen som jag haft tillgång till ett par veckor nu som betatestare, men som släpps till alla vilken dag som helst (Om den inte redan är ute?) har dom en helt uppdaterad och omgjord vän- och aktivitets-sektion som är på en helt annan nivå än den som finns på PS4. Den ger dig bl.a möjlighet att bifoga dina egna och andras spelklipp i meddelande som du kan skicka till dina vänner. Användbart om du har egna klipp, eller om du hittar klipp från random personer som du vill dela med dig av till dina vänner.

Nu kan du även lämna kommentarer och gilla allt som syns i dina vänners aktivitetsfält, som ett slags mini-Facebook skulle man kunna säga. Så jag och mina vänner kan lämna kommentarer på varandras spelklipp, achievements, och what not, eller som jag gjorde härom dagen... skrev att jag skulle käka middag och var tillbaka om en halvtimme, så såg alla mina vänner det och visste varför jag inte svarade på deras party-inbjudningar.

Sen har du ju den nyss utannonserade DLNA uppdateringen, med stöd för bl.a MKV-filer, som är på ingång inom snar framtid.

Jag äger både en Xbox One och en PS4, så jag vet av egen erfarenhet att där finns massor av saker jag kan göra med min Xbox One som jag inte kan göra med min PS4, väldigt få saker jag kan göra på min PS4, som jag inte kan göra på min Xbox One.

(Insert random 1080p vs 900p, 60fps vs 30fps-skämt här...)

Jag gillar båda mina konsoler, men vad gäller mjukvara, är det solklart att Xbox One vinner.

Det är ju roligt att du har så stor nytta av alla funktioner.

Men för normala användare är det inte så viktigt att kunna använda skype med konsolen för i stort sett ALLA tv apparater som inte är budget har möjlighet till Skype idag. Mycket billigare, snabbare och lättare att använda skype med tvn istället för att behöva slå på krysslådan också OCH jävligt mycket billigare att köpa kamera istället för en hel krysslåda med en halvkass webcam.

Andra funktioner som surfa på Internet eller facebooka samtidigt som man spelar är inte något varje person gör. Behovet att kunna ha fram webbrowsern samtidigt som man spelar är väl näst intill obefintlig.
Kan tänka mig att någon som tröttnat på spelet och behöver en walkthrough eller spelar ett MMO och behöver en guide så kan det finnas ett visst intresse.

Så om man ska vara ärlig så kommer nog majoriteten av spelarna på X1 inte använda sig av några snap on funktioner i samband med spelande.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Spit:

Grattis Sony, bra gjort.

Skrivet av Skatbo:

Vi kommer framöver att få se fördelarna med hårdvaran, let's face it, PS4 är mer kraftfull.

Tror ingen påstår något annat heller.

Skrivet av Skatbo:

Vad gällande mjukvara, vad är det du kan göra mer än med ett PS4? Kolla på TV? Använda Skype?

Bland annat ja. Börjar jag rada upp features som Xbox One har, som inte PS4 har, slutar det säkert med kommentarer i stil med "Dööh, vad ska jag med det till, jag vill bara spela spel på min konsol". Men jag gör ett tappert försök ändå.

Faktum är att jag kan göra många saker på min Xbox One som jag inte kan göra på min PS4, främst tack vare Kinect, och framförallt Snap-mode, som ger många många möjligheter som inte finns på PS4, sen hur stor användning man har av det, är såklart högst personligt.

Jag kan inte bara kolla på TV eller använda Skype på min Xbox One, jag kan göra det samtidigt tack vare Snap-mode. Du kan kombinera i princip vilka två appar eller tjänster du vill som systemet har att erbjuda genom att "snappa" en av dom vid sidan.

TV, internet explorer, spel, Netflix, musik, Skype, Youtube, Twitch, eller håll koll på vad dina vänner gör med Vän- och Aktivitets-appen m.m, allt går att kombinera. Antingen har du uppe två grejor permanent, eller fäster något för ett litet ögonblick som jag ofta gör. Allt styr man väldigt snabbt och smidigt med rösten om man har Kinect.

Jag har släkt och vänner som bor utomlands, så Skype används flitigt, behöver väl knappast förklara hur smidigt det är att dels bara kunna använda Skype från TV-soffan, men dessutom ha möjligheten att fästa Skype i kanten och fortsätta med det jag höll på med. Användes t.ex en hel del under fotbolls-VM när jag fick samtal, men ändå ville hålla ett öga på matchen.

Achievements-appen är ju helt underbar att snabbt fästa vid sidan samtidigt som man spelar om man är intresserad av att jaga dom, gör att man snabbt kan få en överblick över alla, eller specifika achievements, och innehåller även snabblänkar till internet om man har kört fast och behöver hjälp.

Jag kan ge många exempel, men nöjer mig med att säga att jag använder snap många gånger dagligen i alla möjliga kombinationer och situationer och tycker det är extremt användbart och smidigt.

När mina polare som har Xbox kommer på besök blir dom automatiskt inloggade på sin profil samma ögonblick som dom går framför Kinect. Sen kan vi växla mellan våra personliga dashboards och profiler genom ett enkelt röstkommando (Xbox, show my stuff), eftersom Kinect inte bara känner igen ansikten, utan även känner igen din röst och binder den till din profil. Grymt praktiskt!

Sen har Xbox One Resume Games, väldigt praktiskt att bara hoppa in där man lämnade sitt spel sist. Möjligt även PS4 får det så småningom, men inte hört något om det på länge.

I Augusti-uppdateringen som jag haft tillgång till ett par veckor nu som betatestare, men som släpps till alla vilken dag som helst (Om den inte redan är ute?) har dom en helt uppdaterad och omgjord vän- och aktivitets-sektion som är på en helt annan nivå än den som finns på PS4. Den ger dig bl.a möjlighet att bifoga dina egna och andras spelklipp i meddelande som du kan skicka till dina vänner. Användbart om du har egna klipp, eller om du hittar klipp från random personer som du vill dela med dig av till dina vänner.

Nu kan du även lämna kommentarer och gilla allt som syns i dina vänners aktivitetsfält, som ett slags mini-Facebook skulle man kunna säga. Så jag och mina vänner kan lämna kommentarer på varandras spelklipp, achievements, och what not, eller som jag gjorde härom dagen... skrev att jag skulle käka middag och var tillbaka om en halvtimme, så såg alla mina vänner det och visste varför jag inte svarade på deras party-inbjudningar.

Sen har du ju den nyss utannonserade DLNA uppdateringen, med stöd för bl.a MKV-filer, som är på ingång inom snar framtid.

Jag äger både en Xbox One och en PS4, så jag vet av egen erfarenhet att där finns massor av saker jag kan göra med min Xbox One som jag inte kan göra med min PS4, väldigt få saker jag kan göra på min PS4, som jag inte kan göra på min Xbox One.

(Insert random 1080p vs 900p, 60fps vs 30fps-skämt här...)

Jag gillar båda mina konsoler, men vad gäller mjukvara, är det solklart att Xbox One vinner.

Det är ju roligt att du har så stor nytta av alla funktioner.

Men för normala användare är det inte så viktigt att kunna använda skype med konsolen för i stort sett ALLA tv apparater som inte är budget har möjlighet till Skype idag. Mycket billigare, snabbare och lättare att använda skype med tvn istället för att behöva slå på krysslådan också OCH jävligt mycket billigare att köpa kamera istället för en hel krysslåda med en halvkass webcam.

Andra funktioner som surfa på Internet eller facebooka samtidigt som man spelar är inte något varje person gör. Behovet att kunna ha fram webbrowsern samtidigt som man spelar är väl näst intill obefintlig.
Kan tänka mig att någon som tröttnat på spelet och behöver en walkthrough eller spelar ett MMO och behöver en guide så kan det finnas ett visst intresse.

Så om man ska vara ärlig så kommer nog majoriteten av spelarna på X1 inte använda sig av några snap on funktioner i samband med spelande.

precis o dom flesta har väl en smartphöne eller tablet liggandes, som är smidigare att använda.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Spit:

Grattis Sony, bra gjort.

Faktum är att jag kan göra många saker på min Xbox One som jag inte kan göra på min PS4, främst tack vare Kinect, och framförallt Snap-mode, som ger många många möjligheter som inte finns på PS4, sen hur stor användning man har av det, är såklart högst personligt.

Grattis - NSA/FRA har inte bara full koll på vad du ringer, vilka internetsidor du besöker och vilka du skickar email till - de har också första parkett video rätt in till ditt vardagsrum vad du gör där och vad du äger.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Spit:

Grattis Sony, bra gjort.

Skrivet av Skatbo:

Vi kommer framöver att få se fördelarna med hårdvaran, let's face it, PS4 är mer kraftfull.

Tror ingen påstår något annat heller.

Skrivet av Skatbo:

Vad gällande mjukvara, vad är det du kan göra mer än med ett PS4? Kolla på TV? Använda Skype?

Bland annat ja. Börjar jag rada upp features som Xbox One har, som inte PS4 har, slutar det säkert med kommentarer i stil med "Dööh, vad ska jag med det till, jag vill bara spela spel på min konsol". Men jag gör ett tappert försök ändå.

Faktum är att jag kan göra många saker på min Xbox One som jag inte kan göra på min PS4, främst tack vare Kinect, och framförallt Snap-mode, som ger många många möjligheter som inte finns på PS4, sen hur stor användning man har av det, är såklart högst personligt.

Jag kan inte bara kolla på TV eller använda Skype på min Xbox One, jag kan göra det samtidigt tack vare Snap-mode. Du kan kombinera i princip vilka två appar eller tjänster du vill som systemet har att erbjuda genom att "snappa" en av dom vid sidan.
............
............
(kortar ner min vägg av text av hänsyn till alla scrollfingrar där ute)

Det är ju roligt att du har så stor nytta av alla funktioner.

Men för normala användare är det inte så viktigt att kunna använda skype med konsolen för i stort sett ALLA tv apparater som inte är budget har möjlighet till Skype idag. Mycket billigare, snabbare och lättare att använda skype med tvn istället för att behöva slå på krysslådan också OCH jävligt mycket billigare att köpa kamera istället för en hel krysslåda med en halvkass webcam.

Andra funktioner som surfa på Internet eller facebooka samtidigt som man spelar är inte något varje person gör. Behovet att kunna ha fram webbrowsern samtidigt som man spelar är väl näst intill obefintlig.
Kan tänka mig att någon som tröttnat på spelet och behöver en walkthrough eller spelar ett MMO och behöver en guide så kan det finnas ett visst intresse.

Så om man ska vara ärlig så kommer nog majoriteten av spelarna på X1 inte använda sig av några snap on funktioner i samband med spelande.

Jag är väl medveten om att alla inte är intresserade av, eller i behov av dom funktioner som Xbox One har att erbjuda. Jag till och med nämner att det är högst personligt hur stor användning man har dom i mitt inlägg.

Min post var ett direkt svar till vad Skatbo skrev och frågade.

"Mycket billigare, snabbare och lättare att använda skype med tvn istället för att behöva slå på krysslådan också OCH jävligt mycket billigare att köpa kamera istället för en hel krysslåda med en halvkass webcam"

Sorry, men vilket skitsnack. Klart det blir billigare om du ska köpa en Xbox One bara för att använda till Skype, det säger sig själv. Hemma hos mig är min TV inkopplad i min Xbox One, så när jag sitter i soffan är min Xbox redan igång, jag behöver inte slå på den för att använda Skype. Jag säger bara "Xbox, Skype [namnet på den jag vill ringa]" eller "Xbox, answer" om någon ringer mig, snabbare och lättare än det kan det inte bli?

Och du, kameran är inte "halvkass", den är 1080p och duger alldeles ypperligt till Skype.

KoP
Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av KoP:
Skrivet av ohGr:

ZX Spectrum är mycket bättre än VIC64!

Näääver!! Vi med 64:a har bl.a sid chippet. Slå det ljudet med din spectrum!

...för att inte tala om de hemska färgerna på Spectrum!

Ouch.. kass palett och färger som blöder.

Medlem

Kommer det bara lite fler intressanta titlar till Wii U så kommer Nintendo ha en chans. Ps4 och xbone ju har faktiskt hela yp 1-4 schyssta titlar (beroende på om man räknar multiplatform eller inte) och netflix! Netflix, det som körs mest på min ps4. Nåja, får ju nöja mig med att den var billig, nåja, finns faktiskt lite fler intressanta titlar, men vet inte om dom är bra än eller inte ;). Men hösten blir ganska fin har jag för mig åtminstone

Medlem

Wii U har redan vunnit.


signatur

Everybody needs help.

k3m
Medlem

PCn vinner alla krig

MFZ
Medlem

the war is over:


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Spit:

Börjar jag rada upp features som Xbox One har, som inte PS4 har, slutar det säkert med kommentarer i stil med "Dööh, vad ska jag med det till, jag vill bara spela spel på min konsol".

Mmm...

Skrivet av Margy:

Utan att gå in på vilken konsol som har bäst mjukvara så är det nog så att de flesta mest bryr sig om att det går att starta och spela spel.

Allt annat är möjligen en liten bonus men det är inget som påverkar speciellt mycket.

Det finns såklart undantag som att PS3 var en kompetent och relativt billig Blu-ray-spelare då den kom men i den nuvarande generationen finns det inte mycket som motsvarar det. De flesta köper konsolerna för att spela spel.

Där kom den ja...

Skrivet av WarpGuN:

precis o dom flesta har väl en smartphöne eller tablet liggandes, som är smidigare att använda.

Kan folk försöka läsa vad man skriver för en gångs skull, istället för att ta illa vid sig,
dra egna slutsatser och försöka försvara något som jag inte ens har attackerat?

Först och främst...
Ett röstkommando, och jag ringer eller svarar på inkommande samtal, oavsett om jag kollar TV, spelar spel eller gör något annat framför TVn. Det kan omöjligt bli smidigare för mig att använda Skype än genom Xbox One när jag sitter i TV-soffan.

Jag säger inte att detta är den bästa lösningen för alla, och att alla borde skaffa en Xbox One för Skype är helt fantastiskt på den, det gjorde jag inte tidigare heller. Jag skiter fullständigt i om ni Skypar, eller hur ni gör det. Jag försöker inte övertala någon.

Ok, är alla med så långt?

Skatbo skrev och frågade...

Skrivet av Skatbo:

Vad gällande mjukvara, vad är det du kan göra mer än med ett PS4? Kolla på TV? Använda Skype?

Så min långa post innan, som många verkade haka upp sig på, är ett direkt svar till honom, där jag svarar på frågan och rabblar upp grejer jag kan göra på min Xbox One som jag inte kan göra på min PS4.

Känns som många missade detta och drog på sig fanboy-munderingen för att komma till undsättning, helt i onödan.

Skrivet av LariosoDog:

Grattis - NSA/FRA har inte bara full koll på vad du ringer, vilka internetsidor du besöker och vilka du skickar email till - de har också första parkett video rätt in till ditt vardagsrum vad du gör där och vad du äger.

Haha, det bekymrar mig inte, jag har även en tablet, en iPhone och PC, så vill dom spionera på mig har dom bra förutsättningar även utan min Xbox.

Medlem

Finns bara en riktig spelmaskin sen amigan försvann o det är PC.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av Spit:

Grattis Sony, bra gjort.

Faktum är att jag kan göra många saker på min Xbox One som jag inte kan göra på min PS4, främst tack vare Kinect, och framförallt Snap-mode, som ger många många möjligheter som inte finns på PS4, sen hur stor användning man har av det, är såklart högst personligt.

Grattis - NSA/FRA har inte bara full koll på vad du ringer, vilka internetsidor du besöker och vilka du skickar email till - de har också första parkett video rätt in till ditt vardagsrum vad du gör där och vad du äger.

*facepalm*

Inte som din mobil/pc/tablet där det säkerligen finns sätt att aktivera din kamera utan att du vet om det, då är en kamera som spanar in ditt vardagsrum rätt obetydligt jämfört med en mobil som du tar med dig överallt, eller hur?
Du vet, den där mobilen med inbyggd gps som säger vart du är hela tiden? *foliehatt på*


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Hahaha alltid lika underhållande att lyssna på detta krig igen! hoppar på tåget och öser in skit med

Varför inte välja sida och hålla käft varför din sida är bättre, när du inte testat den andra konsolen som du inte valde.. varför säger det att just din är bättre??

Man väljer sin favorit för en anledning liksom..

Jag valde PS4 för att jag är en trogen fan/kund.. gillar deras sätt, kontrollen är go och att deras PS exklusiva spel håller hög kvalité.

Men att folk säger att mjukvaran är bättre i ljusår får mig att garva ihjäl mig... Ser heller att hårdvaran är betydligt mycket viktigare än hur mjukvaran ser ut.. Kom igen, köpte du din Xbone för att mjukvaran va bättre.. **suck**


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem
Skrivet av M4NGL3R:

Finns bara en riktig spelmaskin sen amigan försvann o det är PC.

You, sir, just won a cookie!


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av RobbinC:

Varför inte välja sida och hålla käft varför din sida är bättre, när du inte testat den andra konsolen som du inte valde.. varför säger det att just din är bättre??

PRECIS!

I många fall hade det varit jävligt skönt att slippa höra folk lägga sig i diskussioner och argumentera när dom inte ens har testat plattformen dom hoppar på, håller med dig om det. Kanske något för dig själv att tänka på i framtiden?

Men varför välja sida? Det är såklart upp till var och en, men har man möjlighet kan man väl lika gärna plocka godbitarna från alla?

Skrivet av RobbinC:

Men att folk säger att mjukvaran är bättre i ljusår får mig att garva ihjäl mig.. Ser heller att hårdvaran är betydligt mycket viktigare än hur mjukvaran ser ut..

Att du prioriterar hårdvaran framför mjukvaran betyder inte att alla gör det. Men visst, roar det dig, så för all del, garva du.

Skrivet av RobbinC:

Kom igen, köpte du din Xbone för att mjukvaran va bättre.. **suck**

På sätt och vis ja.

Redan långt innan release stod det klart att den skulle ha många intressanta features, som jag blev nyfiken på,
många tack vare just sin mjukvara. Hittills är jag inte besviken.

För min del var det aldrig tal om att välja sida. Hade PS3 och 360 förra generationen, har PS4 och Xbox One nu. Har även en utmärkt speldator, fast jag spelar mest på konsol. Nintendo intresserar mig inte i nuläget, men jag är inte rädd för att skaffa en Wii U i framtiden om det skulle ändras.

Medlem

Ni vet inte vad ni snackar om.

Avstängd

Hej,
Jag äger en kaka får jag en PC då?

12
Skriv svar