Silent Hill använder svenska för att skrämmas

Robot
Silent Hill använder svenska för att skrämmas
Medlem
Silent Hill använder svenska för att skrämmas

Svenska är ju bra mycket läbbigare än Norska, men tänk om det var Danska? Helvetet jag hade bajsat ner mig direkt.

Medlem

ja hade det varit danska så blir det ingen som vågar spela

Glömmer aldrig när jag såg de norska black metal bandet Satyricon och sångaren började snacka mellan låtarna. Dooog av skratt!

Medlem

Läskigt med danska? Låter ju urlöjligt och dumt. Hade inte kunnat tagit det seriöst. Komedispel?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skribent
Skrivet av Stenhård:

Svenska är ju bra mycket läbbigare än Norska, men tänk om det var Danska? Helvetet jag hade bajsat ner mig direkt.

JAG MÅ DRÄPE BÖRNA DINE!


signatur

I am the black wizards.

MFZ
Medlem

dom måste ju bryta sig bort från norskan:

ca: 10:00 in i detta spel så får man ju njuta av lite norska.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Låt Björn Ranelid voica varenda audio log i spelet. Instant skräck.

För den delen: låt Björn Ranelid vandra runt och recitera poesi i spelet. Instant skräck det med.

Inaktiv

Mark Levengood hade fan varit ren terror att höra i ett spel.

Medlem

I Minority Report talar de också svenska i en "läskig" scen.

http://vk.com/video89383502_147359792

Medlem
Skrivet av Frux:

I Minority Report talar de också svenska i en "läskig" scen.

http://vk.com/video89383502_147359792

Ja, men det är ju Peter Stormare.
Han snackar ju svenska i de flesta filmer som han inte spelar ryss eller amerikan i. Störtskönt ju

Medlem

Visst är det snubben i Boondock Saints?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

MEG
Medlem

Kul men ovanligt att höra svenska i ett asiatiskt skräckspel


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Antar att han lagt in svenska för Hideo Kojima älskar bandet "kent"

Medlem

Det vet vi ju alla hur skrämmande Swedish Chef var i mupparna.

Hah. Det gick helt förbi mig. Undrar vad jag höll på med.

Medlem

Är det bara jag som jämt har sjukt svårt att höra vad dom pratar om jämt när dom väl pratar Svenska i filmer etc? Fick nog lyssna ungefär 6 gånger på denna video för att höra vad dom exakt sa. Sen var det liknande i true blood. Visst dom flesta var ej svenskar som pratade svenska. Men behövde lyssna på skarsgård ett par gånger för att höra vad han sa. Sen är väl inte svenska ett läskigt språk? Tycker mest det låter larvigt pågrund av hur vi uttalar bokstäverna.

va fan det låter lite som mörbyligan tonerna i klippet ju!
https://www.youtube.com/watch?v=_6B_VvIn6A0


signatur

New life, New hope

Medlem

Det är inte lokaliserat, kollade på en jänkares playtrough, och det var svenska där med!

Kolla vid 25:45 på denna videon
http://youtu.be/ZDOICATmZhM


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

ELF
Medlem
Skrivet av fatcamp:

Är det bara jag som jämt har sjukt svårt att höra vad dom pratar om jämt när dom väl pratar Svenska i filmer etc? Fick nog lyssna ungefär 6 gånger på denna video för att höra vad dom exakt sa. Sen var det liknande i true blood. Visst dom flesta var ej svenskar som pratade svenska. Men behövde lyssna på skarsgård ett par gånger för att höra vad han sa. Sen är väl inte svenska ett läskigt språk? Tycker mest det låter larvigt pågrund av hur vi uttalar bokstäverna.

Har samma problem. Tror det har att göra med att man är inställd på att höra ett helt annat språk och när man sedan väl får höra sitt modersmål i en utländsk film så blir det trafikstockning i hjärnan.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Svenskan är ju en ganska så "hårt" språk, liknande tyskan. Men svenskan känner färre till så därför blir det väl lite läskigare antar jag...

Sen så är det ju inte första gången Kojima håller på med Sverige, kommer någon ihåg det påhittade Moby Dick studios som han höll på med innan MGS avtäcktes.
Även den här PT:n sades ju vara gjord av ett svenskt företag...

SoL
Medlem

Vad jag har hört från andra som inte kan vårt språk, dom tycker nånstas att de låter som om vi sjunger när vi pratar o de kan jag tänka mig låter lite creepy

Medlem

Lite Järegård kunde de dock använt tycker jag!

Medlem

Huvudbilden är ju extremt lik Daryl i Walking Dead, har jag missat något här eller?

ZF
Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Antar att han lagt in svenska för Hideo Kojima älskar bandet "kent"

där ser man. direkt jag hörde "Kungen är död" första gången tyckt att introt lät exakt som nån av temabitarna i Silent Hill.

ZF
Medlem
Skrivet av Jozo:

Svenskan är ju en ganska så "hårt" språk, liknande tyskan. Men svenskan känner färre till så därför blir det väl lite läskigare antar jag...

njae, det är ju i princip helt tvärtom. iaf genom genomsnittliga angloöron.

det är därför "den svenske kocken" låter: hurdu gurdu myrde, typ.

parodi på tyska låter oftast hårt och rent rätt aggressiv ibland dock. men det har antagligen mer historiska skäl där än hur det faktiskt låter överlag också.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Huvudbilden är ju extremt lik Daryl i Walking Dead, har jag missat något här eller?

http://oyster.ignimgs.com/wordpress/stg.ign.com/2012/10/Daryl...

Ja, skådespelaren som spelar Deryl heter Norman Reedus och ska spela huvudpersonen i det nya Silent Hill spelet. Så han bidrar med röst, utséende och förmodligen motion capture. Som Reedus fan så kunde jag inte vara mer nöjd


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Jozo:

Svenskan är ju en ganska så "hårt" språk, liknande tyskan. Men svenskan känner färre till så därför blir det väl lite läskigare antar jag...

njae, det är ju i princip helt tvärtom. iaf genom genomsnittliga angloöron.

det är därför "den svenske kocken" låter: hurdu gurdu myrde, typ.

parodi på tyska låter oftast hårt och rent rätt aggressiv ibland dock. men det har antagligen mer historiska skäl där än hur det faktiskt låter överlag också.

Det är nog olika. Mina engelsktalande bekanta blir alltid förundrade över varför vi alltid blir så arga när vi byter till svenska

ZF
Medlem
Skrivet av Jozo:

Det är nog olika. Mina engelsktalande bekanta blir alltid förundrade över varför vi alltid blir så arga när vi byter till svenska

nästan alla som diskuterar nått låter mer uppjagade när de diskuterar nått sinsemellan inför främmande öron.

och det kan ju ev också hänga lite på hur ni låter när ni pratar engelska..

https://www.youtube.com/watch?v=lQz6xhlOt18

Medlem

Löjligt att skämmas eller bli rädd för sitt modersmål...

12
Skriv svar