Intel: "Det finns 711 miljoner pc-spelare"

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Loltron:

Intressant att wii-u sålt mer än xbone, säger endel om xbox one

Tja, Xbox One har sålt 5 miljoner på drygt ett år, Wii U har sålt 6,6 miljoner på drygt två år. Vilken konsol säger det mest om?

PS2 sålde 100 miljoner på 6 år. och PC sålde då alltså tydligen 710 miljoner på 33 år.

slutsats, PS2 är helt överlägsen allt annat. jag ska satsa på en sån.

Va? Hur tänkte du nu?
Det finns 711 miljoner pc-spelare i världen IDAG. Inte sammanlagt 711 miljoner sålda PC. Går inte riktigt att jämföra sålda apparater med antalet aktiva spelare.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Loltron:

Tja, Xbox One har sålt 5 miljoner på drygt ett år, Wii U har sålt 6,6 miljoner på drygt två år. Vilken konsol säger det mest om?

PS2 sålde 100 miljoner på 6 år. och PC sålde då alltså tydligen 710 miljoner på 33 år.

well ps2 var en grym maskin tycker du inte ?

Medlem

Someone had too

ZF
Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Loltron:

Va? Hur tänkte du nu?
Det finns 711 miljoner pc-spelare i världen IDAG. Inte sammanlagt 711 miljoner sålda PC. Går inte riktigt att jämföra sålda apparater med antalet aktiva spelare.

tramsa inte. hur skulle Intel kunna veta att det finns 710 miljoner som spelar på PCn? om de inte har en dedikerat spionkrets i alla sina CPU då. (vilket såklart inte är omöjligt, elelr tom troligt) men med PS2 så vet man att det finns ungefär 150 miljoner spelare eftersom de enbart är gjorda för att spela på. (utom de 24128 som håller på med Yaroze då) några kan ev se på DVD också iof.

ZF
Medlem
Skrivet av Loltron:

absolut. inga appar, inga webbläsare, ingen jävla uppladdning för uppmärksamhetsvampyrer. en spelmaskin. det enda onödiga med den är att den är så överdrivet stilren och snygg. det är den ultimata spelmaskinen.

Medlem
Skrivet av ZF:

tramsa inte. hur skulle Intel kunna veta att det finns 710 miljoner som spelar på PCn? om de inte har en dedikerat spionkrets i alla sina CPU då. (vilket såklart inte är omöjligt, elelr tom troligt) men med PS2 så vet man att det finns ungefär 150 miljoner spelare eftersom de enbart är gjorda för att spela på. (utom de 24128 som håller på med Yaroze då) några kan ev se på DVD också iof.

"There are 711 million PC gamers in the world today, that's one in ten people on the planet,”

Står inte hur han vet det men det handlar visst det om just nu, idag, på PC.

Man får väl anta det är något uppblåste siffror löst baserat på siffror som allmänheten förmodligen inte har tillgång till.

Jag tror inte han ljuger rakt ut men jag tror inte heller att en stor del handlar annat än facebook spel och liknande.

Tvekar inte på att marknaden är större för PC än konsoler för en sekund dock.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Loltron:

absolut. inga appar, inga webbläsare, ingen jävla uppladdning för uppmärksamhetsvampyrer. en spelmaskin. det enda onödiga med den är att den är så överdrivet stilren och snygg. det är den ultimata spelmaskinen.

+ att det släpptes 3870 spel till den och med nästan 700 exklusiva titlar, kontra tex ps3 och xbox 360 med slafsiga 796 spel och 1.121 spel, nästan exakt dubbelt så många som existerar till ps3 och 360 tillsammans! Och den hade nästan 700 exklusiva titlar!
Det var en tid man kunde argumentera för att konsol hade mycket att ge, det är en sak som är säker, fan får nästan lust att gräva fram den ur garderoben och bränna igång den.

ZF
Medlem
Skrivet av Rurounin:

Jag tror inte han ljuger rakt ut men jag tror inte heller att en stor del handlar annat än facebook spel och liknande.

ja såna skulle ju iaf vara betydligt lättare att få korrekt statistik på. utan spionkisel alltså.

ZF
Medlem
Skrivet av Loltron:

+ att det släpptes 3870 spel till den och med nästan 700 exklusiva titlar,

Och den hade nästan 700 exklusiva titlar!

det tål att sägas två gånger.

och framförallt så var det den sista (bland de sista iaf) spelmaskinen där man kunde vara hyfsat säker på att spelet går att spela hyfsat hyfsat komplett även efter zombieapokalypsen.

jag vet att den kommer, snart...

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Loltron:

+ att det släpptes 3870 spel till den och med nästan 700 exklusiva titlar,

Och den hade nästan 700 exklusiva titlar!

det tål att sägas två gånger.

och framförallt så var det den sista (bland de sista iaf) spelmaskinen där man kunde vara hyfsat säker på att spelet går att spela hyfsat hyfsat komplett även efter zombieapokalypsen.

jag vet att den kommer, snart...

Hahaha ja x) tänker inte ens säga att det var ett misstag.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av KarateKurt:

Jag anser att den mest spelintresserade är den som köper en spelkonsol,
och det beror på att folk som köper en dator gör det för att kunna arbeta , betala räkningar , spela mm.

Medan en som köper en spelkonsol vet att man bara kan spela på den, alltså bara är ute efter spel, med andra ord en äkta gamer.

Dumheter. "Jag köpte ett grafikkort för 3000 kr så jag kan betala räkningarna bättre"

men Intel gör ju inga grafikkort för 3000kr.

visserligen har de processorer med GPU för 3000, men dessa brukar de flesta spelare som köper grafikkort för 3000kr undvika och välja billigare modeller till istället.

Vafan har Intel med den saken att göra?

ELF
Medlem
Skrivet av KarateKurt:

och det beror på att folk som köper en dator gör det för att kunna arbeta , betala räkningar , spela mm.

Medan en som köper en spelkonsol vet att man bara kan spela på den, alltså bara är ute efter spel, med andra ord en äkta gamer.

Så du går fortfarande till banken och betalar räkningarna?
Det vore ju mycket trevligare om man kunde ha en maskin som både kunde klara av att hantera spel och räkningar.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Loltron:

Fast din slutsats är ju felaktig. Förstår inte hur PS2 skulle vara överlägsen.
Redan konstaterat är ju att den sålt i färre, oavsett hur man tolkar det.
Och även om vi baserar det på din tolkning (som ju var felaktig, att det vara 710m spelare på 33 år. Det är ju 710m spelare idag som konstaterats), så torskar ändå PS2:an.
PS2= 100 000 000 / 6 år = ~16 670 000 per år.
PC= 710 000 000 / 33 år = ~21 510 000 per år.

Så även med dina felaktiga siffror så trycker PC in en gagball i munnen på din PS2, smiskar den och säger åt den att skrika som en gris

Medlem

Finns det någon källa på det här eller något? Låter extremt att va 10person spelar dator spel, oavsett om det är BF, eller farmville. Förstår inte hur man kan få fram sådan här data ens.

ZF
Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av KarateKurt:

Dumheter. "Jag köpte ett grafikkort för 3000 kr så jag kan betala räkningarna bättre"

men Intel gör ju inga grafikkort för 3000kr.

visserligen har de processorer med GPU för 3000, men dessa brukar de flesta spelare som köper grafikkort för 3000kr undvika och välja billigare modeller till istället.

Vafan har Intel med den saken att göra?

ja det undrar jag med.

undrar på tal om hur många PC-spelare AMD anser det finns.

Skrivet av Alienfood:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Loltron:

Fast din slutsats är ju felaktig. Förstår inte hur PS2 skulle vara överlägsen.
Redan konstaterat är ju att den sålt i färre, oavsett hur man tolkar det.
Och även om vi baserar det på din tolkning (som ju var felaktig, att det vara 710m spelare på 33 år. Det är ju 710m spelare idag som konstaterats), så torskar ändå PS2:an.
PS2= 100 000 000 / 6 år = ~16 670 000 per år.
PC= 710 000 000 / 33 år = ~21 510 000 per år.

Så även med dina felaktiga siffror så trycker PC in en gagball i munnen på din PS2, smiskar den och säger åt den att skrika som en gris

tsk, PS2 är så petit att det inte ens får plats nån boll. den är tight som tusan också!

men hur många PC såldes egentligen de första sex åren?

exakt, den har alltså ingen chans mot PS2.

Skrivet av Rwaat:

Finns det någon källa på det här eller något? Låter extremt att va 10person spelar dator spel, oavsett om det är BF, eller farmville. Förstår inte hur man kan få fram sådan här data ens.

spionkisel, garanterat.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av KarateKurt:

Så du går fortfarande till banken och betalar räkningarna?
Det vore ju mycket trevligare om man kunde ha en maskin som både kunde klara av att hantera spel och räkningar.

dom flesta äger båda.

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av KarateKurt:

ja dumheter. jag har inte dator för 20.000 (och köper ny varannat år minst) för att betala räkningar lr surfa utan för att jag vill ha dom bästa spelen och den bästa grafiken och dom bästa kontrollerna. = mer äkta gamer kan man inte bli.

och sen att man kan göra 100% av precis allt på datorn jämfört med en så kallad ren spelmaskin där man bara kan göra 2 saker (film och spel), det är ju halvt avgörande även. hur man än vrider och vänder det, så är pcn bättre till precis allt. givet val för ett proffs. konsollspel som man i princip kan köra igenom med bara 2-4 knappar totalt, det känns lite nintendo 8-bit och 80-tal. och sen är det ju biten med att det finns Bra mkt mer spel till datorer.

signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av KarateKurt:

ja dumheter. jag har inte dator för 20.000 (och köper ny varannat år minst) för att betala räkningar lr surfa utan för att jag vill ha dom bästa spelen och den bästa grafiken och dom bästa kontrollerna. = mer äkta gamer kan man inte bli.

och sen att man kan göra 100% av precis allt på datorn jämfört med en så kallad ren spelmaskin där man bara kan göra 2 saker (film och spel), det är ju halvt avgörande även. hur man än vrider och vänder det, så är pcn bättre till precis allt. givet val för ett proffs. konsollspel som man i princip kan köra igenom med bara 2-4 knappar totalt, det känns lite nintendo 8-bit och 80-tal. och sen är det ju biten med att det finns Bra mkt mer spel till datorer.

tråkig inställning till teknik, om jag resonera som dig kunde jag skippa 99% av alla mina prylar och bo i en 1:a med ett bord och stol + en pc på...fyfan så tråkigt...eftersom pcn är svaret till alla behov?

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Tycker det är tråkigt när pc kidsen sätter igång. Att påstå att man inte är en avancerad gamer för att man inte väljer endast pc är ju befängt.

Monsterbenke "ja dumheter. jag har inte dator för 20.000 (och köper ny varannat år minst) för att betala räkningar lr surfa utan för att jag vill ha dom bästa spelen och den bästa grafiken och dom bästa kontrollerna. = mer äkta gamer kan man inte bli."

Äkta gamer säger han, Monsterbenke.

Äkta gamer spela spel på alla format, bra spel är bra spel.

Mångfald och ett öppet sinne gynnar mer än det förstör.

signatur

KNAPRA JÄVLA DAIM!
Tv: Sony 75” X95J Konsol: Ps5
Pc: 5700X3D 32GB RAM RADEON RX 6950XT "Lian li Evo Akvarium Ed chassi och en påse fläktar.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

konsoller är ju mer för såna som inte förstår sig på datorer. så har det alltid varit i min värld iaf. nästan alla jag vet som har konsoller, kan noll om dator och har bara inte valet ens. även om det inte stämmer för alla.

pc = avancerade användare
konsoll = simpel användare

förlåt

Konsol+pc=True gamer, Play games no mather what

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

konsoller är ju mer för såna som inte förstår sig på datorer. så har det alltid varit i min värld iaf. nästan alla jag vet som har konsoller, kan noll om dator och har bara inte valet ens. även om det inte stämmer för alla.

förlåt

För mig är spelandet en hobby. Har ett ps2, ett ps3, ett ps4 och en kraftfull dator med grafik kort som kostar ett par tusen. Kan köra alla spel utan lagg på min dator.

Så jag måste vara en väldigt avancerad användare då om man går efter det du skrev, najs!

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av monsterbenke:

förlåt

en true gamer spelar ju på PC

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

förlåt

Stämmer inte. Min första konsoll va ett Wii medans jag har lirat Pc sen -96 och alltid byggt mina datorer själv efter det. Nu äger jag 3 konsoller och en hyfsad pc. Spel oavsett plattform ftw!

Medlem

Pc är master race!
En pc kan allt en konsoll kan fast den gör det bättre.
Detta är ett faktaen gamer har eb pc han spelar på sen kan dene också ha konsoler att spela på, som mej sj.
Men varje gåbg man har spelat på konsoll så märker man hur stelt inlåst man är.

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av monsterbenke:

förlåt

en true gamer spelar ju på PC

Ja, och alla andra platformar där det finns intressanta spel ;). Varför låsa sig till 1 system när inte alla intressanta titlar kommer till PC?

Medlem

Om det finns 711 miljoner pc spelare så finns det några miljarder mobil spelare med Fz logik.

signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Om det finns 711 miljoner pc spelare så finns det några miljarder mobil spelare med Fz logik.

Enligt FZ? Nej, enligt Intel, och hur dom kommit fram till det antalet framgår ju inte, men låter faktiskt ganska så troligt. Dom flesta jag känner spelar på PC, och nu får vi faktiskt oxå tänka på att fb spel och andra f2p spel, det är faktiskt spel oavsett vad vi tycker om dom eller inte. På samma sätt som jag inte förstår varför en tjej polare gillar farmville, så har hon svårt att förstå varför jag gillar t.ex Rift, DaS, DeS osv.

Poängen är, spel är spel oavsett hur litet eller stort det är

Inaktiv
Skrivet av Rwaat:

Komihåg bärbara datorer också. Det finns väldigt många datorer i världen helt enkelt.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Candy Crush-spelare på Facebook räknas väl också, så är dessa "riktiga" gamers?

I mina ögon nej, i rent byråkrati och vanliga synen ja då räknas dom som gamers.

Men vem bestämmer vad som är riktigt spel och inte riktigt spel?

det är jag allt per definition ifrån ögonen ifrån bihållaren.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av KarateKurt:

tråkig inställning till teknik, om jag resonera som dig kunde jag skippa 99% av alla mina prylar och bo i en 1:a med ett bord och stol + en pc på...fyfan så tråkigt...eftersom pcn är svaret till alla behov?

Ser framför mig hur du har typ 5 tv apparater, spelar 360 med höger foten, ps3 med vänster foten, ps4 med vänster hand och xbone med höger och myrornas krig på den femte för att det är kul med teknik.

Samt sitter och gapskrattar för att du har så otroligt roligt.

Många av oss sitter med valfriheten att bränna igång valfri konsol man äger, men ändå sitter dom mest och samlar damm tills man ibland spelar någon exklusiv titel i några timmar.

123
Skriv svar