Arnroths krönika – Säger Notch farväl till Minecraft?

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av MMO4Life:

Hoppas att Microsoft fixar grafiken så det ser lite mer 2014-aktigt ut.

Vad är mer 2014-aktigt?

Säg det du.

Inaktiv
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av billybob:
Skrivet av MMO4Life:

Hoppas att Microsoft fixar grafiken så det ser lite mer 2014-aktigt ut.

Vad är mer 2014-aktigt?

Säg det du.

Det hade varit schysst om de behöll den simpla estetiken men lade till en modern ljussättning och högupplösta texturer. Lite som omslagen. Sen att MS har servrar över hela världen skulle också kunna berika spelet avsevärt om MS kan sköta detta ordentligt och inte förstöra det. Världarna skulle kunna bli mycket större, t ex gå samman och bygga hela planeter (småvärldar). MS har resurserna för att vidareutveckla fenomenet Minecraft, sålänge de gör vad de gör bäst; tillhandahålla verktygen och låt produkten froda ifred.

Man vet aldrig med MS, de är liksom för stora för att sätta en personlighet på, så det ska bli spännande att se vad de gör. Phil Spencer ska ju tydligen vara den som har huvudansvaret i affären, och jag tycker han verkar jävligt bra. Tydligen kommer köpet att utannonseras på måndag...trumvirvel

Inaktiv
Inaktiv

Vem i helvete är det som raderar mina svar? Dra åt helvete din jävla odemokratiska fascist-fitta. Seriöst..? Fy fan va illa.

Jag sitter inte och skriver noveller för mig själv som sen försvinner. Om du har problem, lös dem med dig själv då. Videon blir helt plötsligt tagen fullständigt ur sammanhanget.

Medlem

Surt att internetkulturen gått åt ett håll där den stora mängden av negativa inlägg förpestar för andras trivsel. De drar till sig uppmärksamhet på samma sätt som bananflugor hittar till den där köttbiten som du glömde på diskbänken en sen sommarkväll.

Vartannat inlägg går ut på att hävda sig mot andras åsikter, kanske är det ett försök att fylla något tomrum, vad vet jag.. men det förstör för den allmänna trivseln. I den här trådade tillvaron skapar användarna upplevelse plattformen, är något bra och man trivs kommer man tillbaka. Suger det så slutar man till slut att göra det.

Slashdot tycker jag har alltid haft en bra funktion där man väljer filtreringsgrad på kommentarer. Man slipper sjunka in i de negativa kommentarerna (och följaktligen börja fundera på hur man ska kommentera idiotin innan man väljer att skita i det) och kan läsa saker som är intressanta istället.

I mindre communitys så är stämmningen som jag upplever mycket enklare att hantera. Spelar UT2004 mest på en spelserver där alla är vänliga och många känner igen varandra genom aktivt spelande på samma server. Byter man server så kan stämningen vara helt annorlunda med spydiga och elaka kommentarer vart och varannan match.
Visst det händer att det kommer in en person som sänker nivån och man kan alltid välja kommentera eller låta det vara. Min personliga åsikt är att det är bättre låta det vara. Hoppar man på tåget så sjunker stämningen.
Samma gäller då man spelar dåligt, bättre hålla käft än att börja hitta på ursäkter kring motspelarnas spelstil. Det ger inget och alla har sina dåliga dagar, om inte jag idag så kan någon annan ha det och en dålig kommentar förstör mer än man kan tro.

Mitt enkla förslag är att om man nu nån gång behöver besvara något onödigt troll är det genom att säga "Be nice".

Grattis till affären Notch och Mojang


signatur

thank you, come again

Medlem

Jag kan lätt se Microsoft vilja göra Minecraft 2 med EQ Landmark+ grafik.
Jag kan också lätt inbilla mig (eftersom jag inte känner honom själv) Notch ha 0% intresse i att göra Minecraft 2.

Medlem
Skrivet av JRico:

Jag kan lätt se Microsoft vilja göra Minecraft 2 med EQ Landmark+ grafik.
Jag kan också lätt inbilla mig (eftersom jag inte känner honom själv) Notch ha 0% intresse i att göra Minecraft 2.

Om man ska tro på de senaste ryktena så ska affären presenteras i morgon: http://www.gamereactor.se/nyheter/189504/Rykte%3A+Microsoft+p...


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Kanonbra skrivet av Arnroth. Hoppas Notch får lite frid i sinnet nu o får slippa alla haters. Förstår att man kan ändra sig när man känner sig klar med ett spel och vill fortsätta på nya projekt och drömmar. Om alla nu kan sluta tracka honom och vara glada för hans skull så kommer han att fortsätta vara givmild och bjuda på roliga aktiviteter och tillställningar för oss vanliga dödliga.

Medlem

Förhoppningsvis har Notch en riktigt bra idé som han vill förverkliga, men behöver kapital till det.


signatur

yolo

Skrivet av Döbringer:

Förhoppningsvis har Notch en riktigt bra idé som han vill förverkliga, men behöver kapital till det.

Förhoppningsvis, men å andra sidan var han enligt Dagens industri god nog för två miljarder i privat förmögenhet redan förra året. fast det känns ju som peanuts nu

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Rockartisten:

Vem i helvete är det som raderar mina svar? Dra åt helvete din jävla odemokratiska fascist-fitta. Seriöst..? Fy fan va illa.

Jag sitter inte och skriver noveller för mig själv som sen försvinner. Om du har problem, lös dem med dig själv då. Videon blir helt plötsligt tagen fullständigt ur sammanhanget.

Vad dillar du om? Förutom inlägget som svarade på det numera raderade inlägget har inga inlägg raderats. Ett har du tagit bort själv, det efterföljande är blankt och sen finns inlägget med en video.

Edit: Tog bort Israel-videon - den har absolut ingenting med artikeln att göra.


signatur
Medlem
Skrivet av Thomas Arnroth:
Skrivet av Döbringer:

Förhoppningsvis har Notch en riktigt bra idé som han vill förverkliga, men behöver kapital till det.

Förhoppningsvis, men å andra sidan var han enligt Dagens industri god nog för två miljarder i privat förmögenhet redan förra året. fast det känns ju som peanuts nu

Fast det är ju ändå en viss skillnad på privata tillgångar och att få pengar från en investerare.
Notch kanske inte vill satsa själv utan vill få spelet finansierat m a o.
Bara spekulation men i äffärsvärlden är det senare förfarandet det smartaste. Han vill väl ha kvar sin förmögenhet som säkerhet ifall det går åt pipan kanske.


signatur

yolo

Skrivet av Döbringer:
Skrivet av Thomas Arnroth:
Skrivet av Döbringer:

Förhoppningsvis har Notch en riktigt bra idé som han vill förverkliga, men behöver kapital till det.

Förhoppningsvis, men å andra sidan var han enligt Dagens industri god nog för två miljarder i privat förmögenhet redan förra året. fast det känns ju som peanuts nu

Fast det är ju ändå en viss skillnad på privata tillgångar och att få pengar från en investerare.
Notch kanske inte vill satsa själv utan vill få spelet finansierat m a o.
Bara spekulation men i äffärsvärlden är det senare förfarandet det smartaste. Han vill väl ha kvar sin förmögenhet som säkerhet ifall det går åt pipan kanske.

Alltså det är ingen som får pengar av en investerare i det här fallet. Microsoft köper Mojang och Minecraft av Notch och de andra två delägarna. Efter köpet är de pengar Makus får hans egna, medan Microsoft äger Mojang och Minecraft.

emj
Medlem

Det är väl självklart man blir upprörd när de säljer, vem vill att Microsoft/EA ska äga ens favoritspel? Det kommer inte ske.... Jag lovar.....

Men Markus verkar glad med Doom programmerandet så det är väl bra

Medlem

Kul för Notch, vem kunde tro att detta skulle hända med ett litet indiespel?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Hyffsat den här tråden har spårat ur.

Sjukt kul att folk skriker på demokrati och yttrandefrihet. Yttrandefrihet är inte samma sak som att säga precis exakt vad du vill.

Och i vilket fall som helst så gör admins på FZ precis som dom vill (as it should be) med sin sajt. Lev med det.

Medlem

Nu är det officiellt: microsoft har köpt upp minecraft och gjort Marcus Persson till mångmiljardär: https://mojang.com/2014/09/yes-were-being-bought-by-microsoft...


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

123
Skriv svar