Markus Persson bland Sveriges 20 rikaste

Robot
Markus Persson bland Sveriges 20 rikaste

Miljardaffären gör att Notch kvalar in på plats 15.

#microsoft, #minecraft


Medlem
Markus Persson bland Sveriges 20 rikaste

Sjuka summor pengar, men glad för hans skull, han känns som en vettig kille. Visste inte att han redan var miljardär innan affären dock.

15 miljarder skulle gå att festa upp på några år

Inaktiv

Sverige landet som verkligen uppskattar sitt folk,
undra hur mycket Notch ska betala i skatt uppskatningvis ?

Medlem
Skrivet av KarateKurt:

Sverige landet som verkligen uppskattar sitt folk,
undra hur mycket Notch ska betala i skatt uppskatningvis ?

Hoppas på mycket, men det skulle inte förvåna mig om han knappt skattar. Skatteplanering är komplexa saker.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Greve_Peter:
Skrivet av KarateKurt:

Sverige landet som verkligen uppskattar sitt folk,
undra hur mycket Notch ska betala i skatt uppskatningvis ?

Hoppas på mycket, men det skulle inte förvåna mig om han knappt skattar. Skatteplanering är komplexa saker.

Beror ju på om de låter pengarna ligga i ett företag eller inte. Så fort de plockar ut lön såblir det dock skatt. Och bolaget är registrerat i Sverige.


signatur
Medlem

... trotts att jag ogillar att han sålde sig till just Microsoft, så jäklar anamma vad jag är avundsjuk på hans pengar . GE MIG

Medlem

Ang. skatten så tror jag att han kommer undan med 20% upp till en viss summa per år, om han gör det som en aktieutdelning, sedan ökar det.
Av vad jag sett på diverse forum där de diskuterat saken - allt mellan 20-50%.

Jag är glad för hans skull. Mådde han inte bra av framgången så ska han få dra sig tillbaka. Han har levererat ett bra spel, han är inte skyldig mig något, vad jag än tycker om Microsoft

Medlem

Skatteintäkterna för hela affären blir ca 5 miljarder. Norch är duktig på att betala skatt

Medlem

Notch skatta i Sverige senast väl? Han sa väl att de skulle man göra eller e jag fel på de?

Medlem

Notch skatta i Sverige senast väl? Han sa väl att de skulle man göra eller e jag fel på de?

Medlem
Medlem

Hatten av om han skattar i Sverige.
Borde fler rika knösar göra om man vill vårat fosterland väl.
Tyvärr så verkar dom flesta inte vilja det


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Molotov:

Hatten av om han skattar i Sverige.
Borde fler rika knösar göra om man vill vårat fosterland väl.
Tyvärr så verkar dom flesta inte vilja det

Mycket vill ha mer.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Jonrei:

Fler än du tycks tro. Ämnet pengar och rikedom är något som alltid intresserar.

Inaktiv
Skrivet av Kaffia:

Och dessa skattepengar kommer sedan att gå upp i rök pga något vansinnigt asylprojekt eller något nytt skit politiker vill bygga utan att tänka längre än näsan räcker.

Jag är säker på att vilken idiot som helst hade kunnat förvalta pengarna mycket bättre än vad staten gjort - som dessutom fortfarande inte kan svara på vart pensionspengarna (300 miljarder) tagit vägen...

Medlem

Herregud. Ni kan väl inte mena allvar?

Han har gjort sig förtjänt av pengarna. Jag hoppas att han skatter så lite som möjligt. Ni som kommenterar här har inte gjort er ett dugg förtjänta av Marcus pengar.

KarateKurt, hur uppskattar vi vårt folk?

Greve_Peter varför vill du att han ska skatta mycket för?

Sisyr, så du menar att du inte vill ha pengar?

Svara gärna på mina frågor.

Varför jag tror att ni säger detta är för att ni är avundsjuka på honom. Avundsjuka är skadligt. Gör någonting själva så ska ni nog få se att skatten gör er irriterade.

Jantelag är obehagligt och det finns absolut ingen rätt att kräva Marcus att skatta på hans pengar. Valde han att bli född i Sverige?

Han har tillverkat spelet, ingen annan. Därför förtjänar han sina pengar och ni som klagar förtjänar ingen respekt.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av BosseB:

Sisyr, så du menar att du inte vill ha pengar?

Va?

Medlem

Fyfan vilken inställning folk har. Skatt är inget annat än väpnat rån. Hur kan någon anse sig ha rätt till någon annans hårda slit, oavsett om det gäller en bra prislapp på ett företag eller en vanlig knegares hårda arbete. Skäms på er. Hoppas han nolltaxerar! Mvh en Anka

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Molotov:

Hatten av om han skattar i Sverige.
Borde fler rika knösar göra om man vill vårat fosterland väl.
Tyvärr så verkar dom flesta inte vilja det

Mycket vill ha mer.

Verkar ju inte vara menat positivt.

Här kommer nackdelen med att vara stormrik, det är det enda folk kommer snacka om.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Han kommer givetvis inte ta ut majoriteten av pengarna i lön. Vad ska han ha så mycket pengar till privat? Pengarna kommer att ligga kvar i olika bolagsformer ett bra tag framöver.

Inaktiv
Skrivet av Gamer-Tompa:

Fyfan vilken inställning folk har. Skatt är inget annat än väpnat rån. Hur kan någon anse sig ha rätt till någon annans hårda slit, oavsett om det gäller en bra prislapp på ett företag eller en vanlig knegares hårda arbete. Skäms på er. Hoppas han nolltaxerar! Mvh en Anka

Jag antar att gratis vård och skola är lika skamligt? Jag var med dottern på Rhodos och hon skadade sig i all hast i poolen. Kostade €180 bara för att träffa en läkare där...

I Sverige hade det inte kostat ett skit för henne. Vistelsetiden på sjukhus här i Sverige är riktigt dyrt, för att inte tala om övernattning och operationer.

Skola? Kostar ingenting. Jämför med te.x USA där föräldrar måste börja spara samma dag som barnen föds och ändå hamnar barnen som bäst i en kommunal skola för en vanlig Svensson-familj.

Vården är dessutom precis likadan där som på Rhodos...och dessutom har USA så sinnessjuka skulder att det inte ens går att greppa siffrorna det handlar om.

Jag håller dock med dig till en viss del. Skatter kan vara riktigt vidrigt, men oftast är det till något bra.

Att sälja ett företag tycker jag inte ska skattas, det är hans egendom. Samma sak som folk säljer sina saker på Blocket.

EXAKT samma sak.

Medlem

Bara att gratulera honom. Han kom på en sjuk idé att tjäna pengar på. I princip gjorde han ett digitalt Lego. Kan inte ha lagt ner mycket tid på det.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Glömt inte att staten tar ca. 5.3 miljarder. Vi borde säga grattis till alla politiker som kan sitta och spela fickpingis på röva.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Remus:

Bara att gratulera honom. Han kom på en sjuk idé att tjäna pengar på. I princip gjorde han ett digitalt Lego. Kan inte ha lagt ner mycket tid på det.

Nej han drog ihop det på en förmiddag

det räcker om jag får en halv miljard så kan jag säga upp mig från jobbet ,och leva på räntan

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Fyfan vilken inställning folk har. Skatt är inget annat än väpnat rån. Hur kan någon anse sig ha rätt till någon annans hårda slit, oavsett om det gäller en bra prislapp på ett företag eller en vanlig knegares hårda arbete. Skäms på er. Hoppas han nolltaxerar! Mvh en Anka

Du har skatt att tacka för betalningen av större delen av utgifterna du genererade tills du fyllde 18...om du nu har fyllt 18. Du har skatt att att tacka för att sverige ens existerar och kan fungera som nation.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hatten av om han skattar i Sverige.
Borde fler rika knösar göra om man vill vårat fosterland väl.
Tyvärr så verkar dom flesta inte vilja det

Notch har alltid sagt att han skattar i sverige

Medlem
Skrivet av humancentipede:

det räcker om jag får en halv miljard så kan jag säga upp mig från jobbet ,och leva på räntan

Bara 10 miljoner om året jö

12
Skriv svar