Dragon Age: Inquisition – karaktärsskaparen har fått ett lyft

Robot
Dragon Age: Inquisition – karaktärsskaparen har fått ett lyft
Medlem
Dragon Age: Inquisition – karaktärsskaparen har fått ett lyft

ge mig detta spel!

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

ge mig detta spel!

MIG OCKSÅ!

Gen
Medlem
Skrivet av Jonrei:
Skrivet av Rydell1986:

ge mig detta spel!

MIG OCKSÅ!

Mig tre >.<

Medlem

Ansiktet är grymt men skägg/hår ser ju malplacerat ut ! Förutom den där blonda frisyren på slutet. Varför är inte alla lika detaljrika ?

Medlem

haha varför blir alltid skägg så jävla fula i alla spel! ser ut som det är påklistrat? jag håller tummarna detta är pga dom demosterar på konsol, annars blir det spela skägg lös tyvärr

Värsta jag vet är påklistrat skägg, tom wow har ett skägg som ser mindre påklistrat ut haha

Ser fram emot spelet något fruktansvärt!

Medlem

vi får väl se hur bra det faktiskt blir. Det ultimata hade ju varit om man kan göra ett exakt självporträtt i editorn


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Ser förbannat bra ut!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Och när ska man se karaktären man har skapat? I menyerna som i "Destiny"?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Och när ska man se karaktären man har skapat? I menyerna som i "Destiny"?

I större delen av spelet skulle jag väl tro eftersom det inte är spelat i förstapersonsvy. Kanske mer specifikt under konversationer och liknande, eller var det nåt annat du tänkte på?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Och när ska man se karaktären man har skapat? I menyerna som i "Destiny"?

Öh va? Alla konversationer i hela spelet och en hel del vinklar i gameplay är väl en bra början på vart du kan förvänta dig se din karaktärs utseende...

Skribent

Jag kommer alltså få vänta tre månader på det här spelet? Jävla båtben...


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jävligt imponerande, blir till att spendera ÄNNU mer tid åt att skapa dom perfekta hjältarna.

Skrivet av FuzioN:

haha varför blir alltid skägg så jävla fula i alla spel! ser ut som det är påklistrat? jag håller tummarna detta är pga dom demosterar på konsol, annars blir det spela skägg lös tyvärr

Värsta jag vet är påklistrat skägg, tom wow har ett skägg som ser mindre påklistrat ut haha

Ser fram emot spelet något fruktansvärt!

Haha eller hur?
"Vi har nextgen lighting med specular ambilight quadrouple flexametric shading, varje ögonbryn är varsamt handmodellerat och varenda pormask kastar sin egen skugga... mustaschen däremot är två sprites som vi bara slängde rakt i fejset på modellerna.. du har två att välja på, båda ser ut som skit.. deal with it."

Medlem
Skrivet av xorpen:

Jävligt imponerande, blir till att spendera ÄNNU mer tid åt att skapa dom perfekta hjältarna.

Skrivet av FuzioN:

haha varför blir alltid skägg så jävla fula i alla spel! ser ut som det är påklistrat? jag håller tummarna detta är pga dom demosterar på konsol, annars blir det spela skägg lös tyvärr

Värsta jag vet är påklistrat skägg, tom wow har ett skägg som ser mindre påklistrat ut haha

Ser fram emot spelet något fruktansvärt!

Haha eller hur?
"Vi har nextgen lighting med specular ambilight quadrouple flexametric shading, varje ögonbryn är varsamt handmodellerat och varenda pormask kastar sin egen skugga... mustaschen däremot är två sprites som vi bara slängde rakt i fejset på modellerna.. du har två att välja på, båda ser ut som skit.. deal with it."

hahaha ! kunde inte sagt det bättre själv! vad hände med TRESS FX eller vad det hette? men ja... skägg och hår har tyvär sett lika fult ut nu snart 10 år? :S

Medlem

Ser kul ut. Vågar man hoppas? Det är ju trots allt Bioware.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

1:41

F.ö. älskar jag utförligt karaktärsskapande, och det här verkar definitivt falla mig i smaken på alla punkter utom två:

1.) Som andra i kommentarsfältet redan nämnt så lyckas skägg och hår i realtid aldrig riktigt se rätt ut. Mycket utav det verkar bero på för hårda kanter i alfatexturerna samt övergången hud > hår.

2.) De visar ingen möjlighet till att modifiera kroppen på sin karaktär, något jag saknat i väldigt många rpg:n. Illusionen av trovärdighet förtas lite när alla dessa olika ansikten, tjocka som smala, alla sitter på slimmade, vältränade kroppar som har exakt samma proportioner och muskeldefinitioner. Och när det väl finns möjlighet att modifiera karaktärens kropp handlar det för det mesta om kvinnornas byststorlek...

Medlem

@walter_iego troligen så ser man karaktären man skapat en hel del i ett tredjepersons-spel(alternativt top down) med cutscenes där karaktären är involverad. Bara att kolla tillbaks på DA:O och DA2, där ser man sin karaktär ganska ofta.

Medlem

Förstår fortfarande inte vad de rökte när de beslutade att radikalt förändra utseendet på qunari i DA2.. va ju iofs inte det ända bottennappet i det spelet men ändå. iaf.. Kommer vänta å se innan jag köper detta spel. Blev så besviken på 2an även om detta ser mycket intressant ut.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Bahoven:

Ansiktet är grymt men skägg/hår ser ju malplacerat ut ! Förutom den där blonda frisyren på slutet. Varför är inte alla lika detaljrika ?

Tänkte också på det. Var väl likadant i Skyrim, eller?

Medlem
Medlem

Är jag den ända som är orolig med tanke på tvåan?

I.... NEED.... THIS..... !!!

Medlem
Skrivet av Komured:

Förstår fortfarande inte vad de rökte när de beslutade att radikalt förändra utseendet på qunari i DA2.. va ju iofs inte det ända bottennappet i det spelet men ändå. iaf.. Kommer vänta å se innan jag köper detta spel. Blev så besviken på 2an även om detta ser mycket intressant ut.

Köper man deras förklaring så är det enkelt att dra slutsatsen att förändringarna inte varit radikala alls. Jag antar att du tänker på deras horn, då det är den största förändringen, och enligt utvecklarna har hornen alltid varit en del av designen men ej fanns med i Origins pga att de inte hittade någon lösning på hjälmar åt Sten. Någon annan qunari att jämföra med har vi inte alls.

Medlem

Ser verkligen fram mot detta spel!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Bahoven:

Ansiktet är grymt men skägg/hår ser ju malplacerat ut ! Förutom den där blonda frisyren på slutet. Varför är inte alla lika detaljrika ?

Tänkte också på det. Var väl likadant i Skyrim, eller?

Ja, men man fick se gubben lite då och då tror jag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Bahoven:

Ansiktet är grymt men skägg/hår ser ju malplacerat ut ! Förutom den där blonda frisyren på slutet. Varför är inte alla lika detaljrika ?

Tänkte också på det. Var väl likadant i Skyrim, eller?

Ja, men man fick se gubben lite då och då tror jag.

Va?

Medlem

Jag tyckte denna "karaktärsskapare" var fantastisk. Ser ännu mer fram till spelet nu när jag ska försöka återskapa mitt utseende... vänta. NEJ!
Jag har aldrig fattat det. Varför skulle jag skapa en som ser ut som mig? Isf bara för att testa, men jag ska skapa en med helt annorlunda utseende. Kanske till och med börjar med en kvinnlig karaktär för det är mer njutbart att betrakta i de 100 timmarna eller så...


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Visst ser det bra ut men en sak jag inte förstår - varför i hela friden väljer man att placera frisyrer, skägg och så vidare på en "slider" istället för en meny där man kan se hur de ser ut istället för att dra runt i en mätare och försöka hitta något man gillar?

Skyrim hade detta problemet också. Flera gånger jag drog runt i mätare och sedan tappade bort vad det var jag ville ha. Förstår inte tänket kring det.... T.om The Sims har det bättre organiserat!

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Komured:

Förstår fortfarande inte vad de rökte när de beslutade att radikalt förändra utseendet på qunari i DA2.. va ju iofs inte det ända bottennappet i det spelet men ändå. iaf.. Kommer vänta å se innan jag köper detta spel. Blev så besviken på 2an även om detta ser mycket intressant ut.

Köper man deras förklaring så är det enkelt att dra slutsatsen att förändringarna inte varit radikala alls. Jag antar att du tänker på deras horn, då det är den största förändringen, och enligt utvecklarna har hornen alltid varit en del av designen men ej fanns med i Origins pga att de inte hittade någon lösning på hjälmar åt Sten. Någon annan qunari att jämföra med har vi inte alls.

Spelar ju ingen roll vilken förklaring de har, de ändrade på rasen, så enkelt var det. Är ju ingen jätte grej men det irriterade mig i 2an. Men det fanns en miljon andra saker jag störde mig mer på där

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Luciphear:

Visst ser det bra ut men en sak jag inte förstår - varför i hela friden väljer man att placera frisyrer, skägg och så vidare på en "slider" istället för en meny där man kan se hur de ser ut istället för att dra runt i en mätare och försöka hitta något man gillar?

Skyrim hade detta problemet också. Flera gånger jag drog runt i mätare och sedan tappade bort vad det var jag ville ha. Förstår inte tänket kring det.... T.om The Sims har det bättre organiserat!

T.o.m? The Sims 4 är väl ett ypperligt exempel på hur bra karaktärsskapande, med noll fokus på sliders.

12
Skriv svar