Dragon Age: Inquisition – karaktärsskaparen har fått ett lyft
haha varför blir alltid skägg så jävla fula i alla spel! ser ut som det är påklistrat? jag håller tummarna detta är pga dom demosterar på konsol, annars blir det spela skägg lös tyvärr
Värsta jag vet är påklistrat skägg, tom wow har ett skägg som ser mindre påklistrat ut haha
Ser fram emot spelet något fruktansvärt!
Och när ska man se karaktären man har skapat? I menyerna som i "Destiny"?
Och när ska man se karaktären man har skapat? I menyerna som i "Destiny"?
I större delen av spelet skulle jag väl tro eftersom det inte är spelat i förstapersonsvy. Kanske mer specifikt under konversationer och liknande, eller var det nåt annat du tänkte på?
Jävligt imponerande, blir till att spendera ÄNNU mer tid åt att skapa dom perfekta hjältarna.
haha varför blir alltid skägg så jävla fula i alla spel! ser ut som det är påklistrat? jag håller tummarna detta är pga dom demosterar på konsol, annars blir det spela skägg lös tyvärr
Värsta jag vet är påklistrat skägg, tom wow har ett skägg som ser mindre påklistrat ut haha
Ser fram emot spelet något fruktansvärt!
Haha eller hur?
"Vi har nextgen lighting med specular ambilight quadrouple flexametric shading, varje ögonbryn är varsamt handmodellerat och varenda pormask kastar sin egen skugga... mustaschen däremot är två sprites som vi bara slängde rakt i fejset på modellerna.. du har två att välja på, båda ser ut som skit.. deal with it."
Jävligt imponerande, blir till att spendera ÄNNU mer tid åt att skapa dom perfekta hjältarna.
haha varför blir alltid skägg så jävla fula i alla spel! ser ut som det är påklistrat? jag håller tummarna detta är pga dom demosterar på konsol, annars blir det spela skägg lös tyvärr
Värsta jag vet är påklistrat skägg, tom wow har ett skägg som ser mindre påklistrat ut haha
Ser fram emot spelet något fruktansvärt!
Haha eller hur?
"Vi har nextgen lighting med specular ambilight quadrouple flexametric shading, varje ögonbryn är varsamt handmodellerat och varenda pormask kastar sin egen skugga... mustaschen däremot är två sprites som vi bara slängde rakt i fejset på modellerna.. du har två att välja på, båda ser ut som skit.. deal with it."
hahaha ! kunde inte sagt det bättre själv! vad hände med TRESS FX eller vad det hette? men ja... skägg och hår har tyvär sett lika fult ut nu snart 10 år? :S
Ser kul ut. Vågar man hoppas? Det är ju trots allt Bioware.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
F.ö. älskar jag utförligt karaktärsskapande, och det här verkar definitivt falla mig i smaken på alla punkter utom två:
1.) Som andra i kommentarsfältet redan nämnt så lyckas skägg och hår i realtid aldrig riktigt se rätt ut. Mycket utav det verkar bero på för hårda kanter i alfatexturerna samt övergången hud > hår.
2.) De visar ingen möjlighet till att modifiera kroppen på sin karaktär, något jag saknat i väldigt många rpg:n. Illusionen av trovärdighet förtas lite när alla dessa olika ansikten, tjocka som smala, alla sitter på slimmade, vältränade kroppar som har exakt samma proportioner och muskeldefinitioner. Och när det väl finns möjlighet att modifiera karaktärens kropp handlar det för det mesta om kvinnornas byststorlek...
Förstår fortfarande inte vad de rökte när de beslutade att radikalt förändra utseendet på qunari i DA2.. va ju iofs inte det ända bottennappet i det spelet men ändå. iaf.. Kommer vänta å se innan jag köper detta spel. Blev så besviken på 2an även om detta ser mycket intressant ut.
Förstår fortfarande inte vad de rökte när de beslutade att radikalt förändra utseendet på qunari i DA2.. va ju iofs inte det ända bottennappet i det spelet men ändå. iaf.. Kommer vänta å se innan jag köper detta spel. Blev så besviken på 2an även om detta ser mycket intressant ut.
Köper man deras förklaring så är det enkelt att dra slutsatsen att förändringarna inte varit radikala alls. Jag antar att du tänker på deras horn, då det är den största förändringen, och enligt utvecklarna har hornen alltid varit en del av designen men ej fanns med i Origins pga att de inte hittade någon lösning på hjälmar åt Sten. Någon annan qunari att jämföra med har vi inte alls.
Ansiktet är grymt men skägg/hår ser ju malplacerat ut ! Förutom den där blonda frisyren på slutet. Varför är inte alla lika detaljrika ?
Tänkte också på det. Var väl likadant i Skyrim, eller?
Ja, men man fick se gubben lite då och då tror jag.
Ansiktet är grymt men skägg/hår ser ju malplacerat ut ! Förutom den där blonda frisyren på slutet. Varför är inte alla lika detaljrika ?
Tänkte också på det. Var väl likadant i Skyrim, eller?
Ja, men man fick se gubben lite då och då tror jag.
Va?
Jag tyckte denna "karaktärsskapare" var fantastisk. Ser ännu mer fram till spelet nu när jag ska försöka återskapa mitt utseende... vänta. NEJ!
Jag har aldrig fattat det. Varför skulle jag skapa en som ser ut som mig? Isf bara för att testa, men jag ska skapa en med helt annorlunda utseende. Kanske till och med börjar med en kvinnlig karaktär för det är mer njutbart att betrakta i de 100 timmarna eller så...
"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack
Visst ser det bra ut men en sak jag inte förstår - varför i hela friden väljer man att placera frisyrer, skägg och så vidare på en "slider" istället för en meny där man kan se hur de ser ut istället för att dra runt i en mätare och försöka hitta något man gillar?
Skyrim hade detta problemet också. Flera gånger jag drog runt i mätare och sedan tappade bort vad det var jag ville ha. Förstår inte tänket kring det.... T.om The Sims har det bättre organiserat!
Förstår fortfarande inte vad de rökte när de beslutade att radikalt förändra utseendet på qunari i DA2.. va ju iofs inte det ända bottennappet i det spelet men ändå. iaf.. Kommer vänta å se innan jag köper detta spel. Blev så besviken på 2an även om detta ser mycket intressant ut.
Köper man deras förklaring så är det enkelt att dra slutsatsen att förändringarna inte varit radikala alls. Jag antar att du tänker på deras horn, då det är den största förändringen, och enligt utvecklarna har hornen alltid varit en del av designen men ej fanns med i Origins pga att de inte hittade någon lösning på hjälmar åt Sten. Någon annan qunari att jämföra med har vi inte alls.
Spelar ju ingen roll vilken förklaring de har, de ändrade på rasen, så enkelt var det. Är ju ingen jätte grej men det irriterade mig i 2an. Men det fanns en miljon andra saker jag störde mig mer på där
Visst ser det bra ut men en sak jag inte förstår - varför i hela friden väljer man att placera frisyrer, skägg och så vidare på en "slider" istället för en meny där man kan se hur de ser ut istället för att dra runt i en mätare och försöka hitta något man gillar?
Skyrim hade detta problemet också. Flera gånger jag drog runt i mätare och sedan tappade bort vad det var jag ville ha. Förstår inte tänket kring det.... T.om The Sims har det bättre organiserat!
T.o.m? The Sims 4 är väl ett ypperligt exempel på hur bra karaktärsskapande, med noll fokus på sliders.