Driveclub, kan man kvadda bilen?
Informationen jag har fått till mig är att du inte kommer att kunna kvadda bilen utan det är som i Gran Turismo, blås på i 300 rätt in i en vägg och kör därifrån helskinnad!
Fast å andra sidan får man väl ganska kraftigt tidspåslag om man kör för våldsamt eller kör utanför banan?
🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB
Informationen jag har fått till mig är att du inte kommer att kunna kvadda bilen utan det är som i Gran Turismo, blås på i 300 rätt in i en vägg och kör därifrån helskinnad!
Fast å andra sidan får man väl ganska kraftigt tidspåslag om man kör för våldsamt eller kör utanför banan?
a jag har för mig att det är nåt sånt samt att det är tidspåslag eller minus poäng om man kör in i en motståndare
btw evolution studios sa själva att drive club ska vara nåt mellan arcade racing och sim race
Är ganska säker på att jag såg någon video på Youtube för inte så länge sedan där någon försökte jämföra skadorna i Driveclub med Forza 5. Han smygfilmade när han körde fram och tillbaks in i ett räcke i DC. Letade nu efter videon, men kunde tyvärr inte hitta den.
Men vad jag minns så var det mest lackskador med en smula deformering på bilen i Driveclub
Informationen jag har fått till mig är att du inte kommer att kunna kvadda bilen utan det är som i Gran Turismo, blås på i 300 rätt in i en vägg och kör därifrån helskinnad!
Jag vet inte vad du försökte bevisa med videon men de e fortfarande precis som jag säger.. det går inte kvadda bilen och man kör därifrån precis som inget hade hänt.
Fy fan, hatar kosmetisk skada. Det tar bort hela poängen med farliga hastigheter i 300 kmh där ett misstag är ödesdigert.
Jaha, inget köp då. The crew då? Samma skit?
Älskade skadorna i shift 2, där jävlar var det kört om du smällde. Älskade helmet view också
"High life on low budget"
eftersom DC är mer åt arkadbilåkande så är det nog inte att tänka på att det som mest blir annat än lite skärmar som lossnar.
men man kan ju hoppas att åtminstone kommande GT anammar det realistiska till den grad att en åktur lite för långt ut i gruset med en superbil betyder game over.
bara kosmetisk skada ser jag ingen direkt poäng med. även om det är naturligtvis har ett visst underhållningsvärde att i GTA köra omkring i nått som mest ser ut som det nyss passerat den där maskinen som på bilskrotar förvandlar bilar till en inte så aerodynamisk kub.
Jag köper kosmetisk skada i actionspel. Men när det handlar om bilspel, oavsett realistiskt nivå, så ska bilen gå sönder när du smäller i en vägg. Det är ju sådant som framkallar handsvett, stress och rädsla vid hisnande snabba hastigheter.
Ta ett rally spel, vem fan är rädd att köra i 140 kmh på en grusväg med tallar 1 meter från bilen om inte ett skit händer när du tappar greppet?
"High life on low budget"
Förstår faktiskt inte hela hysterin kring skademodeller i bilspel. När jag själv kör Gran turismo 6 har jag en enkel regel: Dundrar jag in i en vägg så är racet över. Ingen skademodell nödvändig, bara att starta om racet och försöka igen utan att dundra in i muren tallar, eller andra bilar.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.