The Evil Within – pc-versionen låst till 30 fps

Medlem
Skrivet av Oneone:

Den här e ju skön också , jämför spel med film.

"hahahahaha jag dör.

http://www.ign.com/articles/2014/10/...mes-per-second

""At Ubisoft for a long time, we wanted to push 60 fps," he said. "I don't think it was a good idea because you don't gain that much from 60 fps, and it doesn't look like the real thing. It's a bit like The Hobbit movie, it looked really weird."

......suck Kan de inte bara erkänna? konsolerna är för kassa för att pusha 60 fps? är det så jävla svårt?

Okunskap.. handlar enbart om okunskap. Att folk inom spelindustrin inte förstår skillnaden mellan fps i filmer och spel och hur allt hänger ihop.. bedrövligt.

Länken funkar inte så bra btw.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av IceMan:

_amatörer_ 2001 så vägrade jag sitta vid CRT skärmar som var under 90hz, och FPS var tvungen att vara då minst 90, annars såg det för det första ut som skit, och för det andra får man ont i huvet.
Idag 2014 kommer det spel låsta till 30fps? vad är det för en jävla skit, jag har ALLTID sagt detta och DETTA är ett tydligt bevis:
KONSOLLER _förstör_ PC spelen.

Rätt enkelt, köp inte spel till pc som också släpps till konsol, då får dom inga pengar och slutar släppa spelen till pc.

Förstår inte på alla som klagar som fjortisar på att spelen inte är anpassade för datorer för att sedan springa med veckopengen till butiken för att köpa spelet.

Vet inte någon som köper kassa portade spel i min vänkrets, antingen piratar de skiten eller så struntar dem i spelet över huvudtaget.

i detta fall kunde de ha ignorerat en PC version om de ändå inte tänkte anpassa den för 5 öre.

Piratar folk fortfarande ?
Inte för att det hjälper någon för det bättre dock..

Medlem
Skrivet av zauii89:

Piratar folk fortfarande ?
Inte för att det hjälper någon för det bättre dock..

Nä, speciellt inte utvecklaren, hade de bara lagt ett extra öra och anpassat spelet så skulle det bli bättre.

Se blizzard, de släppte Diablo III som ett helt nytt spel till konsol, anpassat för just konsol och konsolkontroller.

Tänker man inte anpassa spelet för formatet kan man låta bli att släppa spelet överhuvudtaget

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag avstår tills det är antingen fixat genom patchar eller när communityn kommit på hur man modifierar filerna så det flyter på ordentligt.

Du kommer kunna ändra spelets framerate direkt, som nyheten nämner så har spelet konsolkommandon där man kan ändra den.

Medlem
Medlem

Kommer fz Crew recensera Evil Within innan den 14e? Börjar få lite "sisådär" vibbar av det...

Jisses vad man går bakåt med utvecklingen med FPS... För 10 år sedan var det inget snack om saken att låsa till en specifik FPS-gräns och definitivt inte så lågt.

Medlem

Hur många kan ärligt säga att de läst nyheten och inte bara rubriken?

Det står klart och tydligt att det finns möjlighet att ändra bilduppdateringen. Så varför allt whine..
Kan man skylla på den yngre generationen eller gnällde 70- och 80-talister lika mycket? Eller går det att generalisera över alla?

Medlem
Skrivet av kingleafanders:

Får en feting bonus till julen, funderar på att köpa hem den fetaste speldatorn i världen då så jag också kan vara med och gnälla...

Suck... Man har inte en PC för att få gnälla. Tror det är något du missat. Så om du undrar vad dit inlägg tillför i tråden är det enkla svaret : enbart utfyllnad.
Det verkar som att du inte förstår problemet vi "pratar" om.

Vissa ska stanna med sin konsol o vissa klarar att ha en PC.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skrivet av chopper:
Skrivet av kingleafanders:

Får en feting bonus till julen, funderar på att köpa hem den fetaste speldatorn i världen då så jag också kan vara med och gnälla...

Suck... Man har inte en PC för att få gnälla. Tror det är något du missat. Så om du undrar vad dit inlägg tillför i tråden är det enkla svaret : enbart utfyllnad.
Det verkar som att du inte förstår problemet vi "pratar" om.

Vissa ska stanna med sin konsol o vissa klarar att ha en PC.

är du säker?

Medlem

Det är väl bara att vänta tills Durante har lekt runt lite?


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Medlem

Låst, låst, låst

Allt för att inte Xbox1 yngel och PS4 wipmar inte skall bli ledsna i ögat.

Yepp jag går och köper mig en Porsche och stryper den till 100hk för att inte BMWslem och Volvococks inte skall bli syra!

Hade jag ägt några av dessa stenåldersmaskiner, som PS4 och X1 så hade jag blivit vansinnig om någon jävel medvetet strypt spelen, bara för att de inte kan koda på PC och inte vill riskera att trampa någon på tårna.

Så detta är exklusiviteten vi väntat på, skitspel låsta till 30fps, det klarade redan Xbox 360 och PS3, så varför i helvete skall man köpa burkar som är sämre vilka dessutom är PC maskiner fast med klart sämre hårdvara.

Som att jämföra en I3a med en I7a

PC everything else are beneath you!

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Låst, låst, låst

Allt för att inte Xbox1 yngel och PS4 wipmar inte skall bli ledsna i ögat.

Yepp jag går och köper mig en Porsche och stryper den till 100hk för att inte BMWslem och Volvococks inte skall bli syra!

Hade jag ägt några av dessa stenåldersmaskiner, som PS4 och X1 så hade jag blivit vansinnig om någon jävel medvetet strypt spelen, bara för att de inte kan koda på PC och inte vill riskera att trampa någon på tårna.

Så detta är exklusiviteten vi väntat på, skitspel låsta till 30fps, det klarade redan Xbox 360 och PS3, så varför i helvete skall man köpa burkar som är sämre vilka dessutom är PC maskiner fast med klart sämre hårdvara.

Som att jämföra en I3a med en I7a

PC everything else are beneath you!

Pc kärringar finns det gott om ser jag, sur för att din pc inte ens pallar med 30 fps? Bra liknelse med bilarna, tror inte du har en bil och bor hos päronen ännu. Du är ingen riktigt gamer.

123
Skriv svar