Se League of Legends-VM på TV6

Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av IMSG:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av IMSG:
Skrivet av von_lidl:

Vem tycker ärligt att det är kul att titta på när andra spelar datorspel? Kollar nog hellre på VM i schack om jag var tvungen att välja.

Helt ärligt så är det flera miljoner. Helt ärligt så kretsar inte världen runt dina intressen.

Okej! Det var bara en simpel fråga, så du behöver inte ta det så personligt.

Bara ett simpelt svar, varken spelar eller tittar på LoL så jag tog det absolut inte personligt.

Tycker bara att det är konstigt att man på en sida för datorspel ställer en fråga om någon helt ärligt tycker att det är kul att se på när andra spelar spel. Som att gå in på ett fotbollsforum och fråga varför folk kollar på fotbolls VM med "jag tittar hellre på schack" som argument.

Jag ber om ursäkt, det kändes som att du blev irriterad.

Håller faktiskt inte med. Jag ser personligen inte FZ som en sida för E-"Sport", jag uppfattar den som en sida för underhållning. Fotboll är en annan femma, även om du spelar med ett par kompisar och dricker några öl så är det fortfarande en sport. E-sport kommer upp rätt sällan på FZ så därför tycker jag att man kan ställa den frågan.

Du behöver inte be om ursäkt då jag aldrig blivit irriterad eller arg.

Det är samma för mig egentligen men jag ser FZ som en sida för allt som har med spel att göra, inklusive e-sport. Vad gäller begreppet e-sport så är det för mig enbart underhållning det handlar om bara det att det råkar vara pengar inblandat och man tävlar på mer allvarliga grunder. Jämför jag det med fotboll hamnar det på samma nivå egentligen, dvs några som är extremt mycket bättre än mig på vad de gör vilket är underhållande att titta på. Nåväl, jag har min åsikt och du har din, det är bra! Lite diskussion såhär en grå söndag är bra för demokratin. Ha det nice!

Medlem
Skrivet av SoL:
Skrivet av von_lidl:

Vem tycker ärligt att det är kul att titta på när andra spelar datorspel? Kollar nog hellre på VM i schack om jag var tvungen att välja.

Jag tycker faktist det är ganska roligt om det är nåt spel som jag själv spelar. Men det här spelet förstår jag absolut ingenting av :s

Det är inte så svårt =P man är ett lag på 5 pers som försöker döda varandras bas, sen finns det flera olika sätt att komma till slutmålet.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av IMSG:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av IMSG:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av IMSG:
Skrivet av von_lidl:

Helt ärligt så är det flera miljoner. Helt ärligt så kretsar inte världen runt dina intressen.

Okej! Det var bara en simpel fråga, så du behöver inte ta det så personligt.

Bara ett simpelt svar, varken spelar eller tittar på LoL så jag tog det absolut inte personligt.

Tycker bara att det är konstigt att man på en sida för datorspel ställer en fråga om någon helt ärligt tycker att det är kul att se på när andra spelar spel. Som att gå in på ett fotbollsforum och fråga varför folk kollar på fotbolls VM med "jag tittar hellre på schack" som argument.

Jag ber om ursäkt, det kändes som att du blev irriterad.

Håller faktiskt inte med. Jag ser personligen inte FZ som en sida för E-"Sport", jag uppfattar den som en sida för underhållning. Fotboll är en annan femma, även om du spelar med ett par kompisar och dricker några öl så är det fortfarande en sport. E-sport kommer upp rätt sällan på FZ så därför tycker jag att man kan ställa den frågan.

Du behöver inte be om ursäkt då jag aldrig blivit irriterad eller arg.

Det är samma för mig egentligen men jag ser FZ som en sida för allt som har med spel att göra, inklusive e-sport. Vad gäller begreppet e-sport så är det för mig enbart underhållning det handlar om bara det att det råkar vara pengar inblandat och man tävlar på mer allvarliga grunder. Jämför jag det med fotboll hamnar det på samma nivå egentligen, dvs några som är extremt mycket bättre än mig på vad de gör vilket är underhållande att titta på. Nåväl, jag har min åsikt och du har din, det är bra! Lite diskussion såhär en grå söndag är bra för demokratin. Ha det nice!

Då vet jag hur du ser på det. Absolut, olika åsikter är bra och det är bra att det finns folk som kan diskutera på en vettig nivå med, vilket kan vara sällsynt på FZ. Detsamma!

Medlem
Skrivet av Hans Pettersson:
Skrivet av snoeppen:

Haha ja ungefär som att kolla på fotboll eller hockey, bara att det är betydligt mer nice med detta.

Problemet med e-sport är att reglerna är mycket mer komplicerade än i exempelvis fotboll. Vem som helst kan fatta vad fotboll går ut på (att få in bollen i mål), men det är bara LOL-fans som förstår vad som händer då de ser en match på tv.

När jag ser en LOL-match får jag inte ut något av det eftersom jag inte förstår vad som händer, eller vad spelarna har för mål.

Problemet med amerikansk fotboll är att reglerna är mycket mer komplicerade än i exempelvis fotboll. Vem som helst kan fatta vad fotboll går ut på (att få in bollen i mål), men det är bara amerikanska fotbolls-fans som förstår vad som händer då de ser en match på tv.

När jag ser en amerikansk fotbollsmatch får jag inte ut något av det eftersom jag inte förstår vad som händer, eller vad spelarna har för mål.

Medlem

Ska tilläggas att jag personligen tycker LoL är tämligen obegripligt men har relativt bra grepp om amerikansk fotboll. Menar bara att har man fotboll som måttstock så är det mesta ganska obegripligt och svårt att förstå.

SoL
Medlem
Skrivet av Toomsie:
Skrivet av SoL:

Shit altså detta e nördigt xD

Shit azz, ja !! visst é de??? vi gårut o lajrar fotboll istelle XDXDXD

oj, träffa jag en öm punkt? Du får ursäkta men när jag kallar er nördar så gör jag de med kärlek

Medlem

Glad blir man att Esport har fått mer uppmärksamhet
men LoL av alla spel ...

Medlem

Twitch hade kring 800.000 åskådare ett tag ^_^

Medlem

Kul att det sprids.

Brukar kolla på en match här o där, men inte så inbiten så jag följer en hel turnering.

Egentligen är det väl bra kommentatorer som gör om det blir kul o kolla på .

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

500k känns inte så mycket längre när enskilda dota-spelare har 350k på sina streams när de spelar.

signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Evil Geniuses player Mike "Wickd" Petersen breaks record with 137,769 concurrent peak viewers.

Så ingen Dota spelare har haft 350k. Sry.... Dem ska vara glad om dem har 30k

Medlem
Skrivet av Joppenator:

Evil Geniuses player Mike "Wickd" Petersen breaks record with 137,769 concurrent peak viewers.

Driver du med mig nu eller?

YYF har 200k tittare just nu... ImbaTV för bara en medelstor turnering har ytterligare 200k tittare.

signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Joppenator:

Nu har han hela 300k tittare, så den där Wickd har inte mycket att komma med

signatur

Medlem

adda mig PepsiMontana . EUW ser gärna att du är 25 år+

12
Skriv svar