Bekräftat – Tuffa minimumkrav för Assassin's Creed: Unity
Ytterligare ett bevis på att de nya konsolerna har mer krut än väntat. Spelet utvecklas ju till konsol primärt för att sedan portas till PC.
Har väl dock mycket att göra med de begränsade API'er som PC tragglas med, men här ser man vilken hårdvara konsolerna motsvarar på PC.
Blir ju mer och mer krävande för varje titel med som släpps. Antar att det har att göra med att de lyckas optimera spelen bättre och bättre för konsolerna.
Ja du fortsätt inbilla dig det ^^
Här i den verkliga världen är det dock annorlunda.
Ytterligare ett bevis på att de nya konsolerna har mer krut än väntat. Spelet utvecklas ju till konsol primärt för att sedan portas till PC.
Har väl dock mycket att göra med de begränsade API'er som PC tragglas med, men här ser man vilken hårdvara konsolerna motsvarar på PC.
Blir ju mer och mer krävande för varje titel med som släpps. Antar att det har att göra med att de lyckas optimera spelen bättre och bättre för konsolerna.
Ja fortsätt att drömma du!!.
Ett solklart fall av urusel portning eller bestickningar från Microsoft/Sony är den enda rimliga förklaringen.
Självklart kan det vara så, det riktiga beviset får vi först när spelet är släppt.
Men att de lär sig optimera efter konsolerna allt bättre är ju ett faktum och kan vara en orsak till förhöjda systemkrav.
Fick inte klart för mig fören nyligen att next-gen inte klarar mer än vad en pc från 2010 gör. Har kollat upp debatten och det står klart att Microsoft och Sony har skjutit sig själva i foten rejält. 360 och ps3 var ett stort hopp fram gällande hårdvara mm, den så kallade next-gen är ett myrsteg bättre än föregående generationens konsoler.
Ännu roligare blir det när Youtube vimlar av videor hur man lättast bygger en pc för samma pengar som Xbone och Ps4 kostar, men med mer kräm...
Ryktas dessutom om att en utvecklare (minns inte vem) tvingas till sub-hd, dvs under 720 kvalitet, i deras nästa spel för att konsolerna inte klarar att driva grafikmotorn....
Ytterligare ett bevis på att de nya konsolerna har mer krut än väntat. Spelet utvecklas ju till konsol primärt för att sedan portas till PC.
Har väl dock mycket att göra med de begränsade API'er som PC tragglas med, men här ser man vilken hårdvara konsolerna motsvarar på PC.
Blir ju mer och mer krävande för varje titel med som släpps. Antar att det har att göra med att de lyckas optimera spelen bättre och bättre för konsolerna.
Ja du fortsätt inbilla dig det ^^
Här i den verkliga världen är det dock annorlunda.
Ytterligare ett bevis på att de nya konsolerna har mer krut än väntat. Spelet utvecklas ju till konsol primärt för att sedan portas till PC.
Har väl dock mycket att göra med de begränsade API'er som PC tragglas med, men här ser man vilken hårdvara konsolerna motsvarar på PC.
Blir ju mer och mer krävande för varje titel med som släpps. Antar att det har att göra med att de lyckas optimera spelen bättre och bättre för konsolerna.
Ja fortsätt att drömma du!!.
Ett solklart fall av urusel portning eller bestickningar från Microsoft/Sony är den enda rimliga förklaringen.
Självklart kan det vara så, det riktiga beviset får vi först när spelet är släppt.
Men att de lär sig optimera efter konsolerna allt bättre är ju ett faktum och kan vara en orsak till förhöjda systemkrav.
Hur optimerat det är för konsollerna bevisar endast hur lite optimeringar det görs för PC versionen inte att det skulle krävas mer kraft.
Hårdvaran som finns i One samt PS4 finns i princip för vanliga PCs också, det är ingen superspeciell GPU eller CPU dom har.
Det som är problemet här är att PC versionen som stödjer mer upplösningar och extra lullull begränsas pga One samt PS4 bara kan köra spelet i 900p 30fps.
Så spelet optimeras bara för det och inget annat.
Ubisoft har fått tillsägelse att begränsa PC versionen så mycket det bara går för att konsollerna inte ska se dåliga ut nu när julkampanjerna ska dra igång för konsollerna.
För om en PC för samma pris som en konsoll kan spela spelet i 1080p så är det inte positivt för Microsoft och Sony.
Tur man har dubbla 980
Synd att det förmodligen inte kommer vara SLI stöd från början, och med största säkerhet dåligt optimerat
Edit: Skulle inte bli förvånad om det är låst på 60 FPS som Black Flag är.
Kul att du har möjligheten att lägga ut över 10k på enbart grafikkort...
En del har det bra
Men eller hur! jag som känner mig värsta häftig nu och "storinvesterare" som tänker köpa ett GTX 970... note ett av sådant...
Tur man har dubbla 980
Synd att det förmodligen inte kommer vara SLI stöd från början, och med största säkerhet dåligt optimerat
Edit: Skulle inte bli förvånad om det är låst på 60 FPS som Black Flag är.
Kul att du har möjligheten att lägga ut över 10k på enbart grafikkort...
En del har det bra
Men eller hur! jag som känner mig värsta häftig nu och "storinvesterare" som tänker köpa ett GTX 970... note ett av sådant...
Tur man har dubbla 980
Synd att det förmodligen inte kommer vara SLI stöd från början, och med största säkerhet dåligt optimerat
Edit: Skulle inte bli förvånad om det är låst på 60 FPS som Black Flag är.
Kul att du har möjligheten att lägga ut över 10k på enbart grafikkort...
Tycker jag med, kör på, köp vad du vill. Kul att du har dubbla 980 hoppas det fungerar fint
Socialism is a philosophy of failure, the creed of ignorance, and the gospel of envy its inherent virtue is the equal sharing of misery
"Winston C"
Varför kissar alla i byxan över en dålig port? Vi snackar det första "next gen" i assassins creed serien. Klart dom höjer hårdvarukraven.
Låt spelet släppas innan ni sågar det
För att dåliga portar är standard när det gäller ubisoft.
Har man investerat i en jävligt grym dator för att kunna köra spelen i hög upplösning med mycket lullul och hög FPS så känns det nog rätt jävligt när spelet är för begränsat eller dåligt kodat för att ens få ditt system att svettas lite.
Ducati Streetfighter 848