Omröstning: vad tyckte du om Evolve-testet?

Medlem

Det var riktigt kul. Jag hann inte spela mer än 2 timmar men det var ändå rätt slipat för att vara alpha. Jag kan väldigt mycket se detta bli nästan lika stort som L4D2. Känslan som monster(var det enda jag spelade som) var mäktigt och läskigt.

Medlem

jag må lida av lite problem med det pga, jag spelade själv dessa spel precis som l4d är tvång till att lira med vänner, men sen vart där bara ett monster att spela, sen spel läget, det bara kändes så "litet" vet inte varför sen tyckte jag iaf det monstret jag fick spela i alphan vart extremt tråkig vart inte alls min spelstil, Flame breathen vart rent värdelös rörde den aldrig.

Det är alpha allt är ej inne så jag kan ej bedömma det, men om jag nu ska så är det iaf en 3a.

och då ger jag den endå en schysst chans pga jag spelat hela l4d franchisen, och därav blir det mindre intressant för mig för det är så himla likt.

Men jag tror endå vid release blir det nog mycket bättre, det är ju garanterat en 4-5 för folk som inte rört l4d faktist

och Ja sen tyckte jag wildlifen vart alldeles för ofarlig både för hunters och monstret.

borde tunas upp lite.

Inaktiv

Nja ingenting för mig. Rörigt och spelsättet tilltalar mig inte något vidare.


signatur

War never changes.

ELF
Medlem

Jag bockar och bugar Freffo.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Dom förlängde Alphan med två dagar.
Man kan spela till den fjärde.

Medlem

För begränsat, för små banor. Om man inte lyckas levla monstret är monstret chanslöst, och om man lyckas levla till 3 med monstret är jägarna i stort sett chanslösa.

Väldigt konsolifierat spel.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag hade katastrofala problem så hann väl kanske med 5 games eller liknande, trots mååånga fler försök. Nåja, inget konstigt där, är ju bara alfa.

Alltså gameplayet var roligt, men känns som att man kommer tröttna väldigt fort på det. Var mest bara springa efter monstret, hitta honom, trappa in honom, döda honom/bli dödad. Rinse, rise, repeat. Alla varelser utöver monstret blev bara ignorerade och man jetpackade helt sonika bara förbi dom. Kanske skulle finnas lite mer objective än döda monster och/eller skydda "generatorn". Typ lite mer scenario-aktiga uppdrag vore roligt så det blir lite mer "feeling" i det. Dyker kanske upp eftersom vi bara var låsta till ett spelläge, men i detta nu känns läget "4 vs monster" för lite för att bygga ett helt spel runt det.

Summa summarum blev man ju tyvärr negativt överraskad. Är ju bara alfan ändå, så mycket lär väl ändras till det bättre


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

PS4 alphan är live nu också !

MEN det är jävligt svårt att komma in...

Medlem

någon som tittade på hur mycket vRAM som spelet tog (käka)?
jag sitter på ett 970 och jag såg i gpu-z att spelet var uppe och nosade på 3,5GB vRAM. Jag hade förvisso alla inställningar på max, även tesselation o 1080p...

edit:
fungerade hur bra som helst för mig, men som sagt ovan^. vad har du för specs på burken?

Skrivet av sarg:

Ospelbart på steam igår. Så fort det blev någon form av action så lagspikade det till med jättelåg fps i 1-2 sekunder. Stängde av spelet när jag dog första gången, och tänker inte starta igen till dess att problemen är fixade (när/om det nu kommer hända).

Medlem
Skrivet av Hecce:

Idén är klockren men blev tyvärr som jag va rädd för. Fruktansvärt enformigt. Andra spel i genren t.ex l4d går att spela en längre stund för att matcherna inte är spelade likadant gång efter gång.

Det här är exakt samma sak varje match. Försöka levla fort till level 3 som monster, 99% av gångerna blir man fast nångång vid 2 och måste slå lite. Men som lag går det inte ha ihjäl han på den korta tiden.
Så man springer vidare o levla till 3 och vinner sen matchen.

Kan säga att mina matcher har sällan känts sådär. Kanske 1 per 7 eller nåt sånt. Går ju hyfsat lätt att ha ihjäl ett lag om man är lvl 2 med hyfsad armor. Mina matcher har väldigt många gånger känts varierade iaf. Det handlar mycket om att välja arena för fighten också beroende på vilket monster man är.

Inaktiv

Jag maxade Alphan utan större fara, lite framedrops när de blev hett på skärmen.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Testade det rigoröst, både solo och i grupp med vänner.

Totalintryck = grymt besviken.

Bra:

* Ljudet. Riktigt välgjort både i menyer och inne i spelet.
* Estetiskt välgenomarbetat. "Snygg" produkt, rakt igenom.
* Idén är fortfarande cool...

Dåligt:

* ...men rusktigt långt ifrån mål. Jag tröttnade tyvärr nästan direkt på själva upplägget. De måste (!!!) tillföra mer variation/progression.
* Alpha till trots, så dåligt optimerat som det är skrämmer mig. Det är trots allt bara 3-4 månader från release nu. Prestandamonster till maskiner som måste köra det mesta på LOW är inte bra.
* Seg känsla när man hittar monstret och det snabbt sticker iväg. Känns som man rör sig som sirap i jämförelse, trots "Tribes"-boosterjump. Monstret måste ju få en chans att fly, men det känns för segt som hunter i nuläget.
* Alldeles för dyrt, och det är verkligen inte bra för spelet. Enbart multiplayer gör att man är rädd för att vänta med köp. Risken finns att det avfolkas snabbt, och då är spelet dött. De måste nästan sänka initialkostnaden och tänka om. Lägg till expansioner/DLC istället för fortsatta intäkter.
* Förhoppningsvis ändras detta i framtiden, men att inte kunna välja att köra monstret tillsammans med vänner lägger till ännu en riskfaktor i förra punkten. Om man då väntar med köp, och sen köper med ett gäng polare kan man fortfarande inte fylla ett game själva. Måste ändå vänta på att matchmakingsystemet slänger in en random som monstret.

Överlag känner jag mig besviken på upplevelsen. Evolve var en av de titlar jag verkligen längtade efter, men med tanke på att jag toktröttnade på alphan redan efter en timme, och bara fortsatte "för att" känns långt ifrån ett köp i februari.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tyckte överlag att det var ganska kul spel, och som total newb mot med 4 random svenskar som alla hade spelat ett dygn eller mer var jag klart pressad som både jägare och monster, men jag hade skoj och det är väll det viktigaste? De har självklart mkt att jobba på och justera, (kracken mot newbs = OP redan i stage 1) Men jag kan mycke väl tänka mig ett köp här, rädslan är dock att det ska bli gammalt fort och glömmas bort, som Titan Fall..

Har en mellan-svensson-PC och hade inga problem i söndags att hitta spel, fann genast 4 svennar och vi kunde lira 4-5 matcher och bytas om att vara monstret utan större problem och ospelbart lagg!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Känns som en klockren f2p-titel som de ska ha 450 kronor för och sedan ännu mer för kommande DLC.

Medlem

Spelade omkring 10 timmar över helgen sammanlagt, första dagarna var det lite knackig matchmaking men sen blev det bättre. Hann med att förlora ett game som monster, det första jag spelade. Vann en 30-40 stycken sen. Lite obalans i det kanske? Jag mötte ju nybörjare nästan hela tiden så sett men jag kände mig nästan aldrig hotad... Goliath är ganska bra balanserad men Krakens shockwave (?) är alldeles för stark och han skulle bli otroligt mycket sämre om det sänktes både hur bred den är och dess knockback distance och duration.

Det jag gillar mest med gameplayet är jakten, som monster är det sjukt thrilling att smyga omkring och lyckas gömma sig för att kunna äta upp sig lite innan man slåss och som hunter är det skitkul att spela medic/trapper och fånga monstret innan han hunnit käka upp sin armor. Hade inte så mkt till övers för support eller assault då de inte har något att göra medan man jagar ner monstret och jag tyckte striderna i sig var ganska tråkiga som hunter.

All in all ett givet köp för mig.

Medlem

Funkade klockrent, riktigt kul att köra Monster, adrenalinet pumpade

ELF
Medlem

Riktigt roligt både som hunter och som monster.
Som monster måste man köra lite utav stealth tills man levlat upp med en och annan hit and run, om man nu inte får ett perfekt tillfälle att bara kötta på. Som hunter är det i stort sett bara att jaga på tills man fått stopp på monstret och där efter är det bara att panga på samtidigt som man blir slaktad pga att man inte har någon taktik


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Hade ju säkert varit kul om man fick komma in i en match nångång

Medlem

Saker de kan ändra och fixa innan release imo:

-Laddningstiderna
-Större kartor
-Bättre gömställen för monstret
-Kraken alldeles för OP
-5 man friendgames(utan leveling, blir mycket boost annars)
-Monstret randomspawnar och inte rakt under skeppet.
-Hunden för trappers hittade en var man en var som monster. Var lite jobbigt när man körde stealthy.
-Alla klasser kan göra mycket skada istället. Kändes konstigt att inte göra någon större skada med snipern.
-Inte förlora armor när man evolvat. Man är ju sämre i stage 3 de första minuterna utan armor än level 2 med full armor.
-Hamna i games med folk med samma level. Var tråkigt när man hamna med nya personer och förlorade tex pga trappern inte gjorde sitt jobb.
- Annorlunda kartor. Inte bara skog. Ökenmonster som kan gräva sig under sanden kanske?
-Bättre optimering

Medlem

Tyckte överlag det var bra, men direkt man kunde spela monster så blev det oerhört obalanserat. Lät ofta jägarna fånga mig direkt i starten och hade i regel inga problem att vinna som lvl 1 monster, detta var som goliath för det mesta och det är ändå det mer balanserade och klenare av de 2.

Matchmakingen var buggig och ofta alldeles för långsam.

Laddningstiderna dödade mycket av nöjet tror jag, men överlag väldigt nöjd mycket balanspolering kvar men det skall det ju vara om man kallar det alpha.

Hade nästan inga problem med lagg eller vanliga buggar, stötte bara på några mindre.

Medlem

Riktigt rolig gameplay och det känns som att en ny spelgenre kan komma ur detta, men det är för repetitivt. Jag hoppas de kommer satsa på e-sport då det skulle göra att repetitionen inte spelar någon roll.

I övrigt var det för långa laddningstider.

Medlem
Skrivet av Hecce:

Idén är klockren men blev tyvärr som jag va rädd för. Fruktansvärt enformigt. Andra spel i genren t.ex l4d går att spela en längre stund för att matcherna inte är spelade likadant gång efter gång.

Det här är exakt samma sak varje match. Försöka levla fort till level 3 som monster, 99% av gångerna blir man fast nångång vid 2 och måste slå lite. Men som lag går det inte ha ihjäl han på den korta tiden.
Så man springer vidare o levla till 3 och vinner sen matchen.

Om det inte är ett monster som är allmänt förvirrat så blir det alltid så här.
Sen har de slängt in lite levelsystem för att försöka få till nån morot, vilket i princip alla gör idag iofs:)

Kan tänka mig att det blir ett spel som är roligt om man är 5 o lirar en kväll, men annars så nää blir inget köp om de inte ändrar nått drastiskt:)

Exakt såhär upplevde jag det, när man såg video eller liknande innan alphan så verkade spelet grymt nice, ta FPS genren och göra någonting nytt av det!
Tyvärr så spelade jag max 2-3 timmar som mest, det nådde inte fram till det mål som jag förväntat mig.

Medlem

Det skall vara 3 monster vid launch+ 1 till som kommer efter. Och 12 olika hunters. Och iaf 2 kartor till, sen är jag ganska säker på att det dyker upp fler spellägen också.

12
Skriv svar