Battlefield 5 återvänder till militära konflikter

Medlem
Skrivet av Kane:

"Något annat Battlefield" täcker väl BF Heroes och BF Play4Free. Det senare hade jag helt glömt bort.

Har för övrigt inte gjorts speciellt många spel med koreakriget som tema. Kanske en intressant vinkel.

Ja, herregud! Går väl o göra hur många återkopplingar som helst till diktaturen i Nordkorea?
Det går ju att göra ett spel där man ena stunden är i Koreakriget för 60 år sedan och något fiktionellt koreakrig/operation som då ska bryta sig ut om några år..

Inaktiv

Codename Eagle! <3

Inaktiv

Det är nåt särskilt med vietnamkonflikten. Ett nytt vietnam vore nice. Eller ett mera taktiskt i nutid.

Medlem

Vore kul att se nåt i stil med World in Conflict typ. Alltså slutet av 80-talet med NATO vs. CCCP. Skulle vara hyfsat modernt men samtidigt annorlunda. Skulle gärna se lite intressantare balansering mellan sidorna, så att T.ex varje lands stridsvagnar inte är identiska till prestandan utan har små för/nackdelar för att göra spelandet lite mer intressant.

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Luciphear:

Framtida militärkonflikter tack... inte ett till modernt shooter som Battlefield 4.... Battlefield 3+4 har tillfredsställt mitt moderna krigsskjutande gott och väl för ett par år.

en postapokaplyptisk framtid om 20.000+ år isf med spacemarines, rostiga rymdskepp och andra planeter. Annars backar jag ur.
Samt mkt av grafiken inspirerad av hr giger

Haha, medan jag tycker det låter intressant så låter det inte som något ur Battlefield.

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av Luftman:

Battlefield: 900 000 B.C. - Sticks and Stones

Kan va nått - Jag vill köra mammut!

Kanske kunde ha varit ännu längre bakåt med dinosaurier som slåss med laservapen, vars har vi @WildThing ?

Geeks Gaming

Jag vill seriöst inte att dom gör ett ww2 spel. Jag älskar ww2 men dom skulle förstöra allt. Likadant så får inte activition köra ett ww2 spel.

Medlem

Scrubfield 5. Spelet lovar att hålla din hand och göra det hur lätt som helst för spelaren, detkommer innehålla dålig nätkod, massa buggiga obalanserade gadgets, gameplay som är baserat på att få spelet att bugga ut som mest, CTDs, Could not join server meddelande och mycket mer.

Färboka nu så garanterar vi att du kommer få spela med fuskar och att vi inte kommer göra ett skit pga. vår kod är så sjuuuukt jävla osäker!


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Dom borde ta tillbaka så man kan köra runt med hangarfartygen och små krigsfartygen också

Medlem

Skulle vilja ha ett battlefield i framtiden, helst på andra planeter med aliens osv.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Hellre ett framtid som BF 2142 än WW2. WW2 finns det för mycket av redan.

Ett framtidsspel som görs på rätt sätt.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Framtid, rymd, olika planeter.

Medlem

Battlefield: Cold War!!!! Vore asballt i mitt tycke


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Önskar att EA kunde suga på framgångarna av BF och sätta sig ner i ett år och bara spåna ideér om BF 5.
Ett klassiskt BF förlagt under ett stort krig är platsen där BF ska vara, ingen annanstans.

Ett hopp till steampunk a la Dishonord eller liknande hade också varit kul men främst så ska man behålla känslan av team play delen men för den delen inte ringakta möjligheten att göra BF till något större.
En korsning mellan BF och HoI hade faktiskt varit jävligt mäktigt.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Först BF3, sedan BF3.5. Man kan anta att nästa blir BF3.75?

Vi får hoppas att Battlefront inte blir "BF3.5: Star Wars Edition".

dmn
Medlem
Skrivet av D01tY:

Snacka om att EA förstör för Dice med att tvinga dom att ge ut ett nytt BF var och vartannat år! Kommer tyvärr gå i graven som COD detta jävla pajas kultur det blivit hos företagen nu!

Kan upplysa dig om att det varit så ända sen spelseriens begynnelse, så vad gnäller du om egentligen? Ingenting har förändrats vad gäller release-tätheten!

Här har du release-listan (expansioner exkluderat):

2002 BF1942
2004 BF Vietnam
2005 BF 2
2006 BF 2142
2008 BF Bad Company
2009 BF Heroes
2009 BF 1943
2010 BF Bad Company 2
2011 BF 3
2013 BF 4
2015 BF Hardline

MEG
Medlem

Trodde aldrig jag skulle tröttna på krigsspel, men det känns som kräksjuka, hmm det kanske det är


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Andra världskriget eller Vietnam, less på nutid å framtid bryr jag mig inte om som tema. Annars ett nytt Bad company om dom prompt ska ha nutid.

12
Skriv svar