World of Warcraft: Warlords of Draenor

Robot
World of Warcraft: Warlords of Draenor

World of Warcraft återvänder till ursprunget. Och det lockar med sig en sedan länge avhoppad recensent.

#world-of-warcraft, #blizzard, #super-mario-bros


Medlem
World of Warcraft: Warlords of Draenor

Garrison inte garnison.

Medlem
Skrivet av rapparsven:

Garrison inte garnison.

Mattias är svensk. Därför skriver han på svenska.

Medlem

Bästa expansionen sen wotlk i mitt tyckte

Medlem

Det är helt klart bättre än Cataclysm och Mist

Medlem

Jag var själv väldigt skeptisk till Mists of Pandaria när det kom ut. Visst det var väl ingen dålig expansion dock tyckte jag att Pandaria inte var väldigt "Warcraft".

När WoD kom ut den 17:e november har jag spelat nästan för mycket

Mycket känns nytt och fräscht dessutom trots buggar tycker jag att WoD är inledningsvis en suverän expansion. Nya loot systemet med random stats är till en början lite läskigt. Ett evigt grindande kanske många kan tycka dock blir det lite extra kul när man kan få en Warforged + socket + Indestructible vilket blir lite av en extra morot att än en gång köra sig igenom en heroic dungeon.

Challenge modes tycker jag också är ett bra alternativ till dom som längtade tillbaka till de "svåra" (vadå svåra? ) dungeons i t ex TBC. Dessutom med hjälp av CM daily quest får man ett 640 epic item.

Ser fram emot att köra igenom Highmaul nu den tredje december.

Medlem

De som fortfarande är rolig å förundrande över ens betydlese är när dom säge "HERO we need you more then ever" å så gör du nå uppdrag å så blir de massor med fiender i vägen sen e de en som kastar 1 spell å alla dör, så då funderar man . Vafan " you need me? "

Medlem

4/5 är helt klart rätt betyg. Uppdragen känns...meh.

Quest i WoW har varit aptråkiga sedan mitten av wotlk.

Har Blizzard sparkat alla med quest-idéer eller?

Medlem
Skrivet av rapparsven:

Garrison inte garnison.

Nu är dock recensionen på svenska

Megadelux

Är det Havrefras? Den lilla goblinen. Håller med mycket i recensionen dock hoppade jag över väldigt många quests upp till level 100 och for runt och hitta skatter och leta rares. Det funkade riktigt bra som alternativ. Dock kan man inte endast göra det.

Medlem

Har inte kört WoW sen mitten av Cataclysm tiden, provade MoP gillade det inte. Köpte mig WoD och är fast igen

Dock måste jag nog säga att jag är lite besviken på vad dom har gjort med "craftingen". Känns lite som de har förenklat det lite för mycket. Iof så kanske det är lite surt att levela från 1 till 700 om man vill byta yrke.

Men av det jag har kört under helgen, så måste jag nog säga att jag kommer att köra på en stund till. Måste bara vänja mig med allt det nya när det gäller hur skills och annat funkar, då man inte får "bygga" sin karaktär med färdigheter längre

Inaktiv
Skrivet av Skelögd:

4/5 är helt klart rätt betyg. Uppdragen känns...meh.

Quest i WoW har varit aptråkiga sedan mitten av wotlk.

Har Blizzard sparkat alla med quest-idéer eller?

Håller med. Questarna i Lich king hade hög standard. Samma typ av quests hela tiden i nya exp. Döda 10 såna, loota 5 såna, döda den bossen om och om igen.

Hade gärna sett lite annorlunda quests.

Medlem

Ni saknar dock en granskning över hur raidsen är när de kommer ut nästa vecka. Det borde påverka hur betyget sätts baserat på hur end gamet är som sin helhet.


signatur

R00T B33R F0R L1F3

Medlem

Jag är grymt imponerad hittills. Bra story, mycket cutscenes, innovativa dungeons, mer avgörande val i sitt gameplay.

Allting känns robust. Jag uppskattar också allt röstskådespeleri. Det tråkiga är att man får skäll av alla ADD-spelare för att man inte skip'ar cutscenes i dungeons, värdelös attityd.

Det har aldrig varit så spännande att gå från start till mål i en expansion. Nu hoppas jag att raids lever upp till samma standard!

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Allting känns robust. Jag uppskattar också allt röstskådespeleri. Det tråkiga är att man får skäll av alla ADD-spelare för att man inte skip'ar cutscenes i dungeons, värdelös attityd.

Själv har jag ADD men jag har aldrig skällt på någon om cutscenes eller dylikt.

Medlem
Skrivet av Raid25:
Skrivet av Chiefen:

Allting känns robust. Jag uppskattar också allt röstskådespeleri. Det tråkiga är att man får skäll av alla ADD-spelare för att man inte skip'ar cutscenes i dungeons, värdelös attityd.

Själv har jag ADD men jag har aldrig skällt på någon om cutscenes eller dylikt.

Hoppas inte du tar åt dig av min frustration. Jag ser inte ner på folk med diagnostiserat ADD. Men åt helvete med alla som ger mig skit för att jag ville ta min tid med innehållet i spelet

Medlem
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Raid25:
Skrivet av Chiefen:

Allting känns robust. Jag uppskattar också allt röstskådespeleri. Det tråkiga är att man får skäll av alla ADD-spelare för att man inte skip'ar cutscenes i dungeons, värdelös attityd.

Själv har jag ADD men jag har aldrig skällt på någon om cutscenes eller dylikt.

Hoppas inte du tar åt dig av min frustration. Jag ser inte ner på folk med diagnostiserat ADD. Men åt helvete med alla som ger mig skit för att jag ville ta min tid med innehållet i spelet

Nä, jag tar inte emot. Hade du verkligen problem med ADD'are så hade du nog lagt i mer energi i ditt uttalande

Medlem

Vänta nu STOP! Chiefen och Raid25. Menar ni att ni löste vad som skulle kunnat tolkas som en smutskastning av en diagnos av den ene och en möjlighet att bli kränkt av den andre, på ett helt vuxet sätt utan att kalla varandra saker?!?!

Va fan, man kunde tro att det inte finns några fjortisar kvar här.. Jag är chockad.


signatur

K9
:.:

Medlem

Tycker att dom nya 5-manna är bra mycket roligare och mer varierade än i Mists of Pandaria.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

1
Skriv svar