Assassin's Creed: Unity storpatchas i veckan

Robot
MEG
Medlem
Assassin's Creed: Unity storpatchas i veckan

Jag är så gammal att jag minns när tv-spel aldrig behövdes patchas och ifs det gick inte heller


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Jag är så gammal att jag minns när tv-spel aldrig behövdes patchas och ifs det gick inte heller

Mmm, när de började kunna patcha även konsoller, då dog all form av kvalitét.


signatur

I drank what?

Medlem

Fan vad fint! Hoppas PC-patchen kommer fort!

Medlem

Faces on characters DLC day one.
I nästa Assassin creed spel

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av MEG:

Jag är så gammal att jag minns när tv-spel aldrig behövdes patchas och ifs det gick inte heller

Mmm, när de började kunna patcha även konsoller, då dog all form av kvalitét.

Och hur många procent av Nes och Snes spel skulle ha behövt patchas? Många, många procent skulle behövt patchas. Men sure, spel ska inte komma så långt att de släpps innan man har gjort en kvalitetssäkring, något som ALDRIG har fungerat i spelvärlden.

Medlem
Skrivet av MEG:

Jag är så gammal att jag minns när tv-spel aldrig behövdes patchas och ifs det gick inte heller

Visst det är väl lätt att säga men å andra sidan har jag svårt att minnas spela av AC kaliber när det kommer till storlek och komplexitet "back in the days". Personligen har jag inga problem med att spel inte är 100% klara så länge jag är säker på att utvecklarna fortsätter supporta och fixa till spelet.

Ska ju lämna in min bil pga fabrikationsfel i nästa vecka så det är inte så att spelindustrin är ensamma om problemet...

Inaktiv

Jag har inte haft några större bekymmer med Unity förutom en del AI som är clipped hursom ibland. Men helheten beror ju på riggar också.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

MEG
Medlem
Skrivet av feistin:
Skrivet av MEG:

Jag är så gammal att jag minns när tv-spel aldrig behövdes patchas och ifs det gick inte heller

Visst det är väl lätt att säga men å andra sidan har jag svårt att minnas spela av AC kaliber när det kommer till storlek och komplexitet "back in the days". Personligen har jag inga problem med att spel inte är 100% klara så länge jag är säker på att utvecklarna fortsätter supporta och fixa till spelet.

Ska ju lämna in min bil pga fabrikationsfel i nästa vecka så det är inte så att spelindustrin är ensamma om problemet...

Tja vi tycker olika, jag tycker inte att det är ok att släppa ej färdiga eller trasiga produkter oavsett om det är ett spel, bil eller hjärtdefibrillator


signatur

Death is only the beginning

k3m
Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av feistin:
Skrivet av MEG:

Jag är så gammal att jag minns när tv-spel aldrig behövdes patchas och ifs det gick inte heller

Visst det är väl lätt att säga men å andra sidan har jag svårt att minnas spela av AC kaliber när det kommer till storlek och komplexitet "back in the days". Personligen har jag inga problem med att spel inte är 100% klara så länge jag är säker på att utvecklarna fortsätter supporta och fixa till spelet.

Ska ju lämna in min bil pga fabrikationsfel i nästa vecka så det är inte så att spelindustrin är ensamma om problemet...

Tja vi tycker olika, jag tycker inte att det är ok att släppa ej färdiga eller trasiga produkter oavsett om det är ett spel, bil eller hjärtdefibrillator

grymt svar förresten så håller jag med dig. Det är uselt att sälja trasiga produkter.

Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av feistin:
Skrivet av MEG:

Jag är så gammal att jag minns när tv-spel aldrig behövdes patchas och ifs det gick inte heller

Visst det är väl lätt att säga men å andra sidan har jag svårt att minnas spela av AC kaliber när det kommer till storlek och komplexitet "back in the days". Personligen har jag inga problem med att spel inte är 100% klara så länge jag är säker på att utvecklarna fortsätter supporta och fixa till spelet.

Ska ju lämna in min bil pga fabrikationsfel i nästa vecka så det är inte så att spelindustrin är ensamma om problemet...

Tja vi tycker olika, jag tycker inte att det är ok att släppa ej färdiga eller trasiga produkter oavsett om det är ett spel, bil eller hjärtdefibrillator

Kanske för att jag är 40+ och är härdad av så många halvtrasiga spel

Medlem
Skrivet av MEG:

Jag är så gammal att jag minns när tv-spel aldrig behövdes patchas och ifs det gick inte heller

Vilket fick mig att tänka på ett gammalt spel som faktiskt blev patchat genom att utvecklarna skickade ut disketter med en uppdaterad version av spelet. Jag kan dock inte komma på vilket spel det gällde.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Vi som är 35+ vet ju att det inte var bättre förr heller så man är väl härdad. Dock gnälldes det inte alls lika mycke förr. Nu kan ju ungarna gråta och gnälla över allt.

Medlem

Tycker ubisoft kan börja betala tillbaka pengar till folk som köpt detta skräpet. Sen be om ursäkt för alla de tekniska problem som uppstått.

Jag betalar glädjeligen fullpriset på 450kr bara spelet fungerar.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av feistin:
Skrivet av MEG:
Skrivet av feistin:
Skrivet av MEG:

Jag är så gammal att jag minns när tv-spel aldrig behövdes patchas och ifs det gick inte heller

Visst det är väl lätt att säga men å andra sidan har jag svårt att minnas spela av AC kaliber när det kommer till storlek och komplexitet "back in the days". Personligen har jag inga problem med att spel inte är 100% klara så länge jag är säker på att utvecklarna fortsätter supporta och fixa till spelet.

Ska ju lämna in min bil pga fabrikationsfel i nästa vecka så det är inte så att spelindustrin är ensamma om problemet...

Tja vi tycker olika, jag tycker inte att det är ok att släppa ej färdiga eller trasiga produkter oavsett om det är ett spel, bil eller hjärtdefibrillator

Kanske för att jag är 40+ och är härdad av så många halvtrasiga spel

Eller för att du inte har en fabrikstrasig hjärtdefibrillator

Medlem
Skrivet av mr-mister:

Vi som är 35+ vet ju att det inte var bättre förr heller så man är väl härdad. Dock gnälldes det inte alls lika mycke förr. Nu kan ju ungarna gråta och gnälla över allt.

Fast man vet ju inte hur hade varit om internet var lika vanligt för 20-30 år sedan som det är nu. Det hade nog gnällts ganska mycket på alla de fantastiskt dåliga NES-spel m.m. som det faktiskt finns.

Medlem
Skrivet av mr-mister:

Vi som är 35+ vet ju att det inte var bättre förr heller så man är väl härdad. Dock gnälldes det inte alls lika mycke förr. Nu kan ju ungarna gråta och gnälla över allt.

Fast man vet ju inte hur hade varit om internet var lika vanligt för 20-30 år sedan som det är nu. Det hade nog gnällts ganska mycket på alla de fantastiskt dåliga NES-spel m.m. som det faktiskt finns.

Medlem
Skrivet av puban:
Skrivet av mr-mister:

Vi som är 35+ vet ju att det inte var bättre förr heller så man är väl härdad. Dock gnälldes det inte alls lika mycke förr. Nu kan ju ungarna gråta och gnälla över allt.

Fast man vet ju inte hur hade varit om internet var lika vanligt för 20-30 år sedan som det är nu. Det hade nog gnällts ganska mycket på alla de fantastiskt dåliga NES-spel m.m. som det faktiskt finns.

Har faktiskt inte så många nes spel som var helt ospelbara dock, visst att det finns lite glitchar i spelen kan man väl hålla med om, men jag var ju bara runt 5-6 när man fick det och fattade nog inte alla glitchar.
Men jag kan ju säga att jag har fler glitchfria Nes och Snes spel än vad jag har från Ubisoft.

Medlem

Det var på tiden. Spelet på just pc har fungerat relativt bra för mig ändå men appen till smartphones haha vilket skräp. 20-30 timmar helt borta då mina sparade nomad gubbar är helt borta. Tycker det är kul att man överhuvudtaget får släppa en app som absolut inte håller det den lovar. Varför inte bara lägga till companion appen i själva spelet som de gjort i tidigare spel?

Som någon skrev på nätet: "Kul att de har börjat Beta-testa Unity nu ..."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av magma:

Tycker ubisoft kan börja betala tillbaka pengar till folk som köpt detta skräpet. Sen be om ursäkt för alla de tekniska problem som uppstått.

Jag betalar glädjeligen fullpriset på 450kr bara spelet fungerar.

Funkar gratis DLC (icke-season pass) eller ett gratis spel? (season pass/gold edition)?

http://assassinscreed.ubi.com/en-SE/news/news_detail.aspx?c=t...

patchen va misslyckad kan jag säga nu , iaf på pc .. INGEN skillnad alls..

1
Skriv svar