Xbox One större än PS4 i november

Medlem

Men det står ju faktiskt inte att Xbox one är STÖRRE än PS4a i dom länderna, Det står ju att dom SÅLDE mer under NOVEMBER... å det är ju inte så jävla konstigt eftersom Ps4an hade tidigare släpp? Men det betyder ju som sagt inte att Xbox one har sålt mer enheter än Ps4a i dessa länder. utan bara att i NOVEMBER så sålde dom bra vilket jag kan förstå för alla vättiga människor har ju en Ps4a hemma redan

/Haters gonna hate!


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

Dungeon Defenders 2 kommer ju som exklusivt till Ps4! En STOR anledning att köpa ps4 ;D

Medlem
Skrivet av furzinate:
Skrivet av Locktail:
Skrivet av furzinate:
Skrivet av toast:

tröttsamma jämförelser.. lägg ner.. eller ta med PC i ekvationen!

Alla äger väl en PC, så det är väl rätt så meningslöst. Ska man jämföra konsoler mot mobiler också eller? Förstår inte vilken funktion det skulle fylla, då de inte är direkta konkurrenter.

Jag äger en PC! En 4 år gammal Lapptop, använder den till att betala räkningar med. Annars är det konsol aaaallll the way som gäller (Nes - ps4 och allt däremellan)

Puss på dig

Jag vet inte vad jag sa för fel! Jag har en bra PC, men spelar också allt på konsol nuförtiden!

Jag har fastnat i samma fälla och jag vet varför, Det släpps för dåliga spel till PC senaste tiden.
Det finns helt enkelt inte nog många exklusiva spel till PC som är nog bra för att man ska orka börja spela.
Så nu kör jag mest på PS3, PS4, Vita och Wii U. Inte spelat på min PC senaste 3 månaderna tror jag...

EDIT: Har visst spelat på min PC senaste 3 månader. Har spelat bla Skyrim med DK2 och diverse DK2 spel och program.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av furzinate:
Skrivet av quetch:
Skrivet av Zero303:

skit samma i genomtänkt statistik. ps4:an äger xboxen iallfall.
bättre spel till den osv.
-bara mina 4 ören

va inte bitter nu bara för att Xbox one är den bättre konsolen

http://blogs-images.forbes.com/davidthier/files/2014/11/m5QfI...

Jag svänger bara förbi med den här bilden, så du kan få något att fundera på

Grafiken är dock bättre på ps4 när det kommer till GTA, xbox är ju en bättre allround konsol.

Medlem
Skrivet av quetch:
Skrivet av furzinate:
Skrivet av quetch:
Skrivet av Zero303:

skit samma i genomtänkt statistik. ps4:an äger xboxen iallfall.
bättre spel till den osv.
-bara mina 4 ören

va inte bitter nu bara för att Xbox one är den bättre konsolen

http://blogs-images.forbes.com/davidthier/files/2014/11/m5QfI...

Jag svänger bara förbi med den här bilden, så du kan få något att fundera på

Grafiken är dock bättre på ps4 när det kommer till GTA, xbox är ju en bättre allround konsol.

Antingen har någon lurat dig eller så ljuger du för dig själv. Om xbox hade varit bättre hade jag redan inskaffat den, den drar det kortare strået i de flesta aspekter. Det är okej om du tycker mer om xbox, men kom inte här och hitta på saker.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av furzinate:
Skrivet av Locktail:
Skrivet av furzinate:
Skrivet av toast:

tröttsamma jämförelser.. lägg ner.. eller ta med PC i ekvationen!

Alla äger väl en PC, så det är väl rätt så meningslöst. Ska man jämföra konsoler mot mobiler också eller? Förstår inte vilken funktion det skulle fylla, då de inte är direkta konkurrenter.

Jag äger en PC! En 4 år gammal Lapptop, använder den till att betala räkningar med. Annars är det konsol aaaallll the way som gäller (Nes - ps4 och allt däremellan)

Puss på dig

Jag vet inte vad jag sa för fel! Jag har en bra PC, men spelar också allt på konsol nuförtiden!

Jag har fastnat i samma fälla och jag vet varför, Det släpps för dåliga spel till PC senaste tiden.
Det finns helt enkelt inte nog många exklusiva spel till PC som är nog bra för att man ska orka börja spela.
Så nu kör jag mest på PS3, PS4, Vita och Wii U. Inte spelat på min PC senaste 3 månaderna tror jag...

EDIT: Har visst spelat på min PC senaste 3 månader. Har spelat bla Skyrim med DK2 och diverse DK2 spel och program.

Haha samma för mig! Jag spelade nästan enbart PC förut, men alla speciella spel som jag gillar kommer till Playstation eller Wii U. Jag tycker också det är något mysigt med konsol, och jag har ingen aning varför! Japp det är som du säger att det finns för lite bra exklusiva spel till PC, känns som det mesta är små indie spel. Inga direkta super satsningar görs på PC spel nuförtiden!

Medlem

Vad fan gör det vilken konsol som är bäst när utvecklarna av spel inte optimerar spelen? Assassin's Creed, Destiny, AW, Dragon Age. Diablo 3 får också fps dropp vid mycket slakt. Jag menar, jag känner mig våldtagen varje gång jag köper ett spel. Fan asså om inte Bloodborne, Uncharted 4,The Witcher 3 osv inte är optimerade.

Medlem

Kolla på SVT Plus där dom hade battle ps4 mot xbone...tog 24min att starta upp Destiny till Xbone..helt sjukt å ps4an tog bara 9min.
Helt oacceptabelt att de ska ta 24min för då kan man inte slöspela..fördelen e att man kan beställa pizza, hämta å käka den innan man är in-game

Medlem
Skrivet av delli:

Kolla på SVT Plus där dom hade battle ps4 mot xbone...tog 24min att starta upp Destiny till Xbone..helt sjukt å ps4an tog bara 9min.
Helt oacceptabelt att de ska ta 24min för då kan man inte slöspela..fördelen e att man kan beställa pizza, hämta å käka den innan man är in-game

Destiny har varit och är plågat av buggar. Var nog rent oflyt att det var just xbox som förlorade just den battlen. Ena dagen skriver Bungie att PSN spelare har problem, och dagen efter så är det Xbox tur.

Medlem

Ford säljer alltid rekordsiffror i USA - betyder det att det är en bättre bil för det? Nope.

Sen är det självklart upp till var och en, men... själv, -om- jag skulle köpa en konsol av de två, vore det självklart med en PS4.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Zero303:

skit samma i genomtänkt statistik. ps4:an äger xboxen iallfall.
bättre spel till den osv.
-bara mina 4 ören

Xboxen äger Ps4:an i alla fall. Bättre spel på den.

Medlem

Ni borde vara konsekventa med citat på engelska respektive svenska, FZ! Lite amatörmässigt att blanda.

Medlem
Skrivet av Kongzor:

Ford säljer alltid rekordsiffror i USA - betyder det att det är en bättre bil för det? Nope.

Toyota är världens mest sålda bil och går man efter bilprovningen så är det även världens bästa bil.

Så skrota din kinavolvo och köp dig en Toyota Prius!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Forza Horizon 2 till Xbox One får mig att bli väldigt intresserad i alla fall. Samt en bra ratt!

Medlem

Alltid kul att läsa att alla måste rättfärdiga sitt köp och slå ner på alla andra när det kommer till sådant här. Är ni så osäkra på erat egna val att ni måste klanka ner på allt som har med det andra formatet att göra?

Kanske ni bör ta en liten titt på era egna prioriteringar istället för att tjata på om "min konsoll är bättre än din konsoll" likt ett par 5-åringar som diskuterar sina pappor.

Väx upp lite och sluta vara så larviga.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Prisdumpning av MS gjorde stor skillnad. Att sälja konsoller med förlust är knappast ngn bra idé ekonomiskt men de var desperata att få igång försäljningen

Medlem
Skrivet av Zappa:

Prisdumpning av MS gjorde stor skillnad. Att sälja konsoller med förlust är knappast ngn bra idé ekonomiskt men de var desperata att få igång försäljningen

Jag instämmer helt. Självklart är det den senaste prisdumpningen som Microsoft gjorde i USA som avgjort att de sålt mer. Priserna vi betalar på den här sidan pölen är dock fortfarande helt orimligt höga (även om jag villigt köpte en PS4 vid launch).


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Det beror ju på att alla redan köpt PS4...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av quetch:
Skrivet av furzinate:
Skrivet av quetch:
Skrivet av Zero303:

skit samma i genomtänkt statistik. ps4:an äger xboxen iallfall.
bättre spel till den osv.
-bara mina 4 ören

va inte bitter nu bara för att Xbox one är den bättre konsolen

http://blogs-images.forbes.com/davidthier/files/2014/11/m5QfI...

Jag svänger bara förbi med den här bilden, så du kan få något att fundera på

Grafiken är dock bättre på ps4 när det kommer till GTA, xbox är ju en bättre allround konsol.

Du mår bättre inombords när du slutar ljuga för dig själv och din omgivning.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

12
Skriv svar