Star Citizen – vem tänker du vara?

Robot
Medlem
Star Citizen – vem tänker du vara?

Hallå FZ!

Jag har kollat lite på detta spel.
Någon som kan förklara lite saker för mig!
Om man vill spela spelet i sin nuvarande form så är det inte själva spelet man köper utan Skepp?
Försökte kolla på deras hemsida men var bara jobbigt att försöka klura ut vad som var vad.

Medlem

Får man välja mer än ett? Jag vill göra allt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Avedagreat:

Hallå FZ!

Jag har kollat lite på detta spel.
Någon som kan förklara lite saker för mig!
Om man vill spela spelet i sin nuvarande form så är det inte själva spelet man köper utan Skepp?
Försökte kolla på deras hemsida men var bara jobbigt att försöka klura ut vad som var vad.

Du köper ett så kallat Game Package där spelet samt ett skepp ingår. Klicka på Store och sen Pledge.

Medlem

Han Solo 2.0!

Skall bara uppgradera datorn fem gånger innan spelet släpps...


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:

Han Solo 2.0!

Skall bara uppgradera datorn fem gånger innan spelet släpps...

Det kommer du säkert hinna med också Räknar med release 2016 som tidigast

Medlem

Pirat, självklart. Kommer ekonomin fungera likadant som i eve online?

Medlem
Skrivet av ustzeust:

Pirat, självklart. Kommer ekonomin fungera likadant som i eve online?

Annan bra info som inte tar så lång tid att dra igenom:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLVct2QDhDrB3ZFJgUystJm...

Medlem

"Release: 2015"
"Vem tänker du vara när du sätter dig i rymdskeppet nästa år?"

Är 2015 bestämt nu? Sist jag hörde var det sagt att singleplayer-delen skulle komma 2015, men att det fullständiga spelet förväntades släppas i slutet av 2016.

EDIT: För att svara på artikeln: Jag kommer givetvis spela som pirat, precis som jag redan gör i Elite: Dangerous.
Ingen som bestämmer över mig, inga regler att följa, och chansen att få välja sina egna fiender. Dessutom är det ballt med pirater.

EDIT2: 1000:e inlägget; fest på G!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Efter att ha haft stort focus på flygandet i ett flertal spel senaste
åren var jag väldigt entusiastisk över Star Citicen men ju mer jag
ser av det ju mer tappar jag intresset.

Är ni fler som känner samma sak?


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Jag vill nog bara utforska galaxen och hålla mig borta från allt krigande. För mig är det det okända där ute som lockar, inte allt detta skjutande som finns i alla andra spel ändå

Medlem
Skrivet av MattiAce:

Efter att ha haft stort focus på flygandet i ett flertal spel senaste
åren var jag väldigt entusiastisk över Star Citicen men ju mer jag
ser av det ju mer tappar jag intresset.

Är ni fler som känner samma sak?

Skulle säga tvärt om, bara blivit mer intresserad och spel sugen.

Medlem

Svårt att bestämma sig men jag tror jag antingen kommer vara intergalaktiskt handelsman eller jaga ner lortiga pirater


signatur

Game long and prosper

ingen release före 2018.

Medlem

Om det blir som EVE fast mer "hands on" så köper jag det utan att tveka.

Medlem

Jag kommer vara han som överväger ett köp när det hamnar i rea lådan och inte betala ockerpriser för dlc som inte ens finns ännu. Att folk köper concept bilder för rymdskepp som kanske kommer inom 2 år är fan bara trams. Det är fan bäst att man kan spela Doom i full hd på en arkadmaskin i mitt rymdskepp.

Medlem

Till början så blir det explore å trade , är med i en org vid namn Tactical Advance som har focus med trade å just exploration, dock så har vi en div, som har focus att vakta å försvara organisationens tillgångar.

Medlem

Om det blir så bra som många hoppas, men som jag är högst skeptiskt till, så lär jag väl pröva allt som erbjuds, ser ingen anledning till att begränsa sig.

Medlem
Skrivet av Securion:

Om det blir som EVE fast mer "hands on" så köper jag det utan att tveka.

Då är nog mer elite för dig. (utan att ha spelat EVE) Man kan utforska en hel galax, med runt 200 miljarder sjärnor, och du kan vara bounty hunter, pirat, mina mineraler, metaller osv. Eller frakta runt saker från punkt a till b etc, etc.. Det är iaf lite av vad du kan göra för tillfället. Och framför allt finns det ute nu, och det är bara och köpa. Dom ska också lägga till så man kan landa på planeter och utforska dom, utan laddningstid.

Medlem

Vi i spelföreningen asgard gaming visar upp detta spelet varje dreamhack tillfälle dvs vinter och sommar med tillhörande simulator där man kan prova på spelet då Vi har en sponsring av cloud imperium för detta endamål.

Vi kommer att vara på plats till sommaren igen den som vill titta förbi. Givetvis kan man joina vår förening ifall man vill vara med och forma vår framtid i star citizen då vi redan har en historisk lore. Nu är det framtiden som skall skrivas också.

Vi har 5 olika inriktningar som man har möjlighet att välja och givetvis får man byta i efterhand ifall man inte trivs med rollen.

Kolla gärna in hemsidan ifall ni är sugna på att lira ihop med en guild där ni kan använda ert modersmål i Teamspeaken.

Www.asgardgaming.se


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Spelet lär ju dock inte släppas förrän 2016. Tror det släpps tidigast Q2 2016.

Medlem

Jag tror att de som förväntar sig att det ska vara som EVE kommer att bli lika besvikna som de som trodde att Elite: Dangerous skulle vara det.
Både SC och ED tillhör en kategori spel som har varit nästan utdöd de senaste 10 åren så det är nog lämpligare att jämföra med Chris Roberts tidigare produktioner om man vill förstå vad han vill åstadkomma.

Medlem

Är det single player också, eller är det bara online?

Medlem

Det kan bli några intressanta bataljer när de större stridsskeppen drabbar samman. Jag ser fram emot att spela som besättningsmedlem på ett av dem.

Ska bli intressant att se om de får till dynamiken mellan rymdstrider och FPS-action, när man t ex ska borda fiendeskeppet som man precis neutraliserat.

När jag inte hjälper till på en fregatt eller liknande så blir det intergalatisk handel och utforskning varvat med gruvdrift, tankskepp, piratjakt och rymdambulans. Lite av varje helt enkelt, få se vilket man gillar bäst...

Medlem

Firefly seriens upplevelse fast i ett spel skulle varit skoj och något jag inte kan tacka nej till.

Medlem

Spelat länge, minst 25år, spelet ser underbart ut, allt som man önskat sig genom tiderna. För att vara gammal o grinig så hade jag för 20år sedan fastnat fullständigt i ett sånt här spel, gör vad du vill och bli vem du vill, lockande, lätt att fastna och bli beroende hur kul det än verkar, låter värre än Wow(spelat sen betan) vad det gäller spelberoende. Jaja ska sluta gnälla, ps4 som gäller för min del, inte tid att fastna i dessa spel med barn osv hur mycket speldjävulen än lockar.

Medlem

Jag har en Aurora MR och kommer äga skiten ur er!

Medlem
Skrivet av chrillemeter:

Är det single player också, eller är det bara online?

Man kan köra solo, men uppkoppling krävs.

Kommer köra bountyhunter som kör lite trade, eskortering och självklart strida för min guild för att ha kontroll över viktiga delar av universumet...
Kommer bo mycket i min enmans-cockpit baserade dogfighters.. Men gästar gärna de stora feta multicrew-shipen med.

Det första next-gen spelet på över 5 år. Det första riktiga Space-simet sen Freelancer.
Elite:dangerous köpte jag också. Men vilket skämt det var. Det är bara ett tomt skal.. 2 miljoners miljarders random genererade galaxer... Jippi.. Alla helt identiska... Skeppen ser ut som flytande tegelstenar och combat-fysiken är ju ett rent skämt. Likaså quest-systemet.. Så stela och upprepande. EVE är något helt annat och faktiskt ett fungerande spel med en galax som bjuder in till utforskning och resor. Precis vad SC kommer erbjuda fast i 1st person och mycket mer uptodate. Grafiken i SC dessutom.. NOM!

jag fattar inte..när nu spelet kommer kan jag köpa skoten och börja lira eller måste jag betala massor för skepp osv?


signatur

New life, New hope

12
Skriv svar