Så funkar startknappen i Windows 10
Gillar att man i videorna skryter med att man lagt tillbaka UI-element som fanns redan i Windows 95. Varför tog ni bort det från början, era fjantar?
Nu gäller det bara att ta bort de fula och onödiga rutorna också som påminner om Active Desktop som kom med IE4.0 i Win95 och Win98 och som alla hatade intensivt.
Det slutgiltiga målet bör vara att få tillbaka Win2000:s GUI med de underliggande teknologierna i Win10, det kanske man inser efter att ha flummat runt som galningar några år. Laga inte det som inte är trasigt. Inte att undra på att man tappat förtroendet hos företag och kontorsanvändare.
Men vad bryr jag mig, jag har kört Emerge Desktop och tredjepartsfilhanterare på Windows sedan mycket länge och slipper därmed se det mesta av Microsofts smaklösa GUI-förändringar.
Brukar inte köra fjoll-appar som tar massa CPU och förstör mitt system, inte heller något som inte släppt en uppdatering på 2 år, verkar säkert och smart.
Googla "how to tur" och ni kan nog alla gissa vad som kommer upp först.
Epic fail på högsta nivå
vet inte riktigt vad "How to Turn a Girl On: 25 Steps (with Pictures) - wikiHow" har med detta att göra? Epic fail från din sida?
Har skrivit in HOW TO TUR på ett flertal datorer med olika webläsare samt mobiltelefoner och bland de SÖKFÖRSLAG som kommer upp så är första HOW TO TURN OFF WINDOWS 8.
Synd att man måste vara övertydlig för att folk aldrig begriper vad man menar... kanske en bild hade varit lättare att förstå?
Ja det hade ju underlättat en hel del...
NU DÅ?

Googla "how to tur" och ni kan nog alla gissa vad som kommer upp först.
Epic fail på högsta nivå
vet inte riktigt vad "How to Turn a Girl On: 25 Steps (with Pictures) - wikiHow" har med detta att göra? Epic fail från din sida?
Har skrivit in HOW TO TUR på ett flertal datorer med olika webläsare samt mobiltelefoner och bland de SÖKFÖRSLAG som kommer upp så är första HOW TO TURN OFF WINDOWS 8.
Synd att man måste vara övertydlig för att folk aldrig begriper vad man menar... kanske en bild hade varit lättare att förstå?
Ja det hade ju underlättat en hel del...
NU DÅ?
Olika resultat beroende på webbläsare... men ja, fick upp det på mobilen.
Windows 10 är det som windows 8 borde ha varit. Jag har nu testat windows 10 i en timme och windowsknappen samt skrivbordsvyn är standard vid start. Man kan välja att slå på metroläget om man vill, men det är inget som behövs. Om man vill att windows 10 ska fungera och se ut, samt fungera som 7 så kan man enbart välja att använda windows knapp menyn och man kan un-pinna alla ikoner till höger, det vill säga typ store. Tar man bort alla de ikonerna så blir det en vanlig tom meny.
Jag kan rekommendera era att prova windows 10 då det är snabbt, ser bra ut och fungerar väl för en person som gillade windows 7 starkt. Det här en rolig överraskning från windows för en gångs skulle, att de gjorde om och gjorde rätt.
Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"