Du måste betala extra för största Evolve-monstret
Hoppar över denna. Detta påminner ju om vad THQ gjorde med metro last light. Vänta på en enhanced eller "redux"-version av spelet. Då får man säkert med alting plus att buggfesten säkert är över.
Inte för att vara petig, men i artikeln står det 145kr, medan under rubriken 150kr. Gick dollarn ner så snabbt?
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Om vi inte vill ha det såhär så måste vi sluta köpa spelen!
Men folk gör det ju iaf så jag förstår att de mjölkar ut mer pengar...
Kan ett företag tjäna mer pengar så kommer dom ALLTID att välja den vägen...
Men som sagt, makten ligger i våra händer, Köp inte om ni verkligen är missnöjda.
I havet av dolda avgifter, spelkrascher och pre-alfa köp reser sig Nintendo som lever kvar på den gamla affärsmodellen med engångsavgifter för en komplett upplevelse.
DLC finns förvisso men då får man oerhört mycket för pengarna och är inte något som släppts DAY 1.
Detta är riktigt grisigt gjort...
| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|
Mitt tips... *snyft*
Anywho, helt sjukt hur detta börjar urarta. Jag har ändå varit en förespråkare för utvecklarna och försökt intala mig att det inte är SÅ illa men nu börjar det bli löjligt. Ett spel som är centrerat runt ett monster och man måste betala extra för 25% av "nyckeldelen" av spelet. Sjukt att det tillåts.
Är det morgonkonferens för matyrer?
Den beskrivningen får mig att tänka på gänget i Rosenbad.
Det här börjar bli löjligt. Jag gillade dlc förut (mer är ju alltid bra ellerhur?). Men när utvecklare väljer att inte ha med färdiga saker i en produkt för att sedan sälja det som dlc direkt efter releasen så är det bra girigt och äckligt! Varför ska man betala för en halvfärdig produkt till fullpris för att sen behöva betala mer för att få hela produkten?
Nog för att denna modell inte är särskilt attraktiv men detta har vi ju vetat om väldigt länge nu.
Det är tänkt som en expansion och det är inte ovanligt att man får en expansion gratis om man förbokar ett spel,
Nu kommer denna expansion ut i princip samtidigt som spelet vilket gör det lite värre då det egentligen inte ens bör ses som en expansion utan borde finnas med från första början.
Sen kan man ju tycka att 15 dollar för ett extra monster är lite väl mycket.
Jag har aldrig varit med om ett spel där man får en expansion gratis direkt. Lust att nämna några exempel? Jag fick inget till WoW, inget till några andra MMO jag köpt och inget till de FPS-spel jag köpt.
Vad har jag missat?
79 euro på Steam för seasonpass + extramonster. Nej tack... Tröttsamt modell som alltfler utvecklare verkar envisas med, att ta betalt för redan utvecklat in game content. De ljuger inte ens längre om att det är ett DLC, som inte ingick i spelets kod från början. Känns som ett bra sätt att tappa goodwill från kunder.
Om spelet är bra kommer folk att köpa tillägg och expansioner som kommer i efterhand. Svårare än så behöver det inte vara!