Svininfluensan..vart tog den vägen?
Jag tycker att det är otroligt tyst om den hemska svininfluensan,vart tog den vägen? Någon som vet om den i huvudtaget existerar fortfarande?Eftersom att den var klassad som en fullskalig pandemi så undrar man lite grann hur det kan vara så tyst om den.
Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.
Jag tycker att det är otroligt tyst om den hemska svininfluensan,vart tog den vägen? Någon som vet om den i huvudtaget existerar fortfarande?Eftersom att den var klassad som en fullskalig pandemi så undrar man lite grann hur det kan vara så tyst om den.
Effektiv vaccinering som gjorde det nästintill omöjligt för sjukdomen att sprida sig kallas det.
Vaccination är bra grejer!
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Men resten av världen då? Mexiko? Kina? Alla U-länder? Pandemier kännetecknas väl av att vara tämligen internationella? Känns lagom tveksamt att en internationell epidemi skulle stoppas för att typ 66 % av svenskarna (typ 0,1 % av världens befolkning) vaccinerat sig?
Hur många har vaccinerat sig globalt? Hur ser spridningen ut? Det finns många frågor som jag tycker lämnats obesvarade. Sen är det väl antagligen viktigare att få reda på vilket bankkort Sahlin använder för att köpa en chokladkaka på lunchrasten eller om Borg smyger ut lite fickpengar till kaffe nån gång i månaden när det nu är valår men ja... Media är lika ofullständiga i sin rapportering som någonsin.
Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.
Visst hjälper det med vaccination,men en pandemi som helt plötsligt bara dör ut av sig själv låter konstigt.I ett trollslag var pandemin helt borta och bortglömd av alla medier,låter inte detta lite skumt om man säger så?Jag gissar att man kraftigt överdrev dödligheten med svininfluensan.Jag vaccinerade mig aldrig heller,men om jag skall vara helt ärlig så var jag faktiskt lite orolig när rädslan var som värst.Att jag inte vaccinerade mig var att jag antagligen gick på en massa trams om att vaccinet skulle vara ännu farligare,och nu verkar det som att det inte spelade någon roll.
6.1 miljoner svenskar har vaccinerat sig
Mission accomplished
woho då är jag bland dem 2.9 miljoner svenskar som inte vaccinerat sig! känner mig så unik nu
inte mer unik än mig
I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White
Media lever på chockvärdet. Så länge det är högt rapporterar de intensivt. Det sjunker dock snabbt (speciellt när det visar sig att det befarade hotet inte ledde till mänsklighetens undergång) och de får leta upp nya katastrofer att gotta sig i. Någon vettig uppföljning görs aldrig för det genererar inte smaskiga rubriker utan bara tråkig fakta.
6.1 miljoner svenskar har vaccinerat sig
Mission accomplished
woho då är jag bland dem 2.9 miljoner svenskar som inte vaccinerat sig! känner mig så unik nu
inte mer unik än mig
är du en av oss få broder? låt oss fira tillsammans att vi ej gav vika för sprutan och dess lögner om vaccin
Visst hjälper det med vaccination,men en pandemi som helt plötsligt bara dör ut av sig själv låter konstigt.I ett trollslag var pandemin helt borta och bortglömd av alla medier,låter inte detta lite skumt om man säger så?Jag gissar att man kraftigt överdrev dödligheten med svininfluensan.Jag vaccinerade mig aldrig heller,men om jag skall vara helt ärlig så var jag faktiskt lite orolig när rädslan var som värst.Att jag inte vaccinerade mig var att jag antagligen gick på en massa trams om att vaccinet skulle vara ännu farligare,och nu verkar det som att det inte spelade någon roll.
När en grov majoritet har tagit gör det inte så stor skillnad om du har tagit det eller inte, men om alla dom som tog vaccinet skulle tänka så så skulle det innebära att ingen tog vaccinet.
Sen så är det knappast så att "genom ett trollslag", effektiv vaccinering gjorde att det blev mindre och mindre fall med svininfluensan, och det finns ingen nytta i att rapportera om en sjukdom som inte längre är lika spridsam som den var innan alla tog vaccinet.
Överdrev dödligheten? Eftersom det vaccinerades så snabbt så hann inte viruset mutera, och den 'utlovade' dödligheten kom inte.
är du en av oss få broder? låt oss fira tillsammans att vi ej gav vika för sprutan och dess lögner om vaccin
Jag har inget emot vaccin, mina barn får de vanliga vaccinen (även de tillverkade av GSK) MEN detta vaccinet hade medicinföretagen inga hederliga avsikter med. Det var stora kommersiella intressen bakom det och man betalade valda medier stora belopp för att driva kampanjer (betalda artiklar). Många läkare fick bra duktigt betalt av GSK m.fl. för att snacka skit. Hur många vet om att vaccinet inte har lång verkan? Det är snart dags för en ny vaccinering om och snarare när det drar igång igen. Nästa gång kanske det till och med blir tvång! Intressant i sammanhanget då jag har själv en bekant som fått men för livet av detta vaccin, kul att veta det... om det skulle bli tvång.
Blanda inte ihop ovanstående med ev. konspirationsteorier.
I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White
Fortfarande inga tecken på zombiefiering såhär halvåret efter vaccination.
Vaccinet orsakade mer skada än skydd, det var många som bli dåliga och vissa blev till och med sjuka av sprutan.
Jag läste att vaccinet bara skyddar upp till 6 månader, så alla som vaccinerat sig kan få sjukdomen nu ändå.
Nästa gång får folket ta och betala istället.
Det finns info om vad som hände med svininfluensan här: http://svininfluensan.com/
?En av vår tids största medicinska skandaler? säger ordföranden för Europarådets hälsokommitté, epidemiologen Wolfgang Wodarg, om vaccineringen mot svininfluensan.
Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.
Vaccinet orsakade mer skada än skydd, det var många som bli dåliga och vissa blev till och med sjuka av sprutan.
Hur många gånger har man inte fått höra det där nu? Det är omöjligt att säga att vaccinationen skadade mer än gjorde nytta. Tänk på hur många som kunde ha blivit sjuka, och till och med dött om vaccinet inte fanns.
Vaccination är bra grejer!
+1
Sverige
Svininfluensan tog totalt ca. 15 svenskars liv.
I en vanlig influensaepidemi dör omkring 500 till 3000 i Sverige.
Världen
Svininfluensan tog ca. 16'700 i hela världen.
Av vanlig influensa dör ca. 250'000 till 500'000 årligen.
Källor:
Vanlig influensa i Sverige
Vanlig influensa i världen
Totalt antal döda av svininfluensan
Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.
Jag fick 41.7 graders feber av sprutan och låg totalt däckad i en vecka.
Är lite skeptisk till att jag vaccinerade mig, men det var väl bara otur att få så omfattande biverkningar.
Tänk på hur många som kunde ha blivit sjuka, och till och med dött om vaccinet inte fanns.
mm ... jättemånga......
Sverige har fler vaccinerade än hela Europa tillsammans
Är lite skeptisk till att jag vaccinerade mig, men det var väl bara otur att få så omfattande biverkningar.
du är icke ensam, flera av familje medlemmarna och ett par kompisarna insjuknade ganska kraftigt efter dem fått vaccinet, därav en av orsakerna till varför jag bojkottade skitet
Sverige
Svininfluensan tog totalt ca. 15 svenskars liv.
I en vanlig influensaepidemi dör omkring 500 till 3000 i Sverige.
Världen
Svininfluensan tog ca. 16'700 i hela världen.
Av vanlig influensa dör ca. 250'000 till 500'000 årligen.
Källor:
Vanlig influensa i Sverige
Vanlig influensa i världen
Totalt antal döda av svininfluensan
Är det någon som kan hitta bättre siffor?
du är icke ensam, flera av familje medlemmarna och ett par kompisarna insjuknade ganska kraftigt efter dem fått vaccinet, därav en av orsakerna till varför jag bojkottade skitet
Jag blev också sängliggandes med ~40 graders feber i 3-4 dagar. Men när jag vaccinerade mig berättade sköterskan att om man blev dålig av vaccinet, så hade det blivit värre av själva viruset om han hade skippat vaccinationen. Därför är jag glad att jag kom undan med dom få dagarna jag låg sjuk - det kunde ha varit värre!
Vänner som jag pratat med som lät vaccinera sig,så fick ungefär hälften av dom hög feber och jäkligt ont i armen som dom tog sprutan i.En av dom fick även kräksjuke symptom:O .En sak är säker i vilket fall,vaccin tillverkarna gottar sig nog för sina otroligt massiva inkomster.
Jag blev också sängliggandes med ~40 graders feber i 3-4 dagar. Men när jag vaccinerade mig berättade sköterskan att om man blev dålig av vaccinet, så hade det blivit värre av själva viruset om han hade skippat vaccinationen. Därför är jag glad att jag kom undan med dom få dagarna jag låg sjuk - det kunde ha varit värre!
Vänner som jag pratat med som lät vaccinera sig,så fick ungefär hälften av dom hög feber och jäkligt ont i armen som dom tog sprutan i.En av dom fick även kräksjuke symptom:O .En sak är säker i vilket fall,vaccin tillverkarna gottar sig nog för sina otroligt massiva inkomster.
Men allvarligt...
Blir folk förvånade av att kroppen reagerar olika på vaccin beroende på person?
Jaherrejävlar...man upphör aldrig bli besviken på folk.
Dryg och bitter.
Den fanns aldrig. Case closed.
Löjligaste jag hört. Posthunt?
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/