Dying Light först till pc

Robot
Dying Light först till pc

Vill du handla parkour-apokalypsen i butik får du plocka fram tålamodet.

#dying-light, #techland, #dead-island


Medlem
Dying Light först till pc

Nämen har man hört på maken


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Undrar över en sak släpps det samtidigt överallt till PC.?

Medlem

Det kanske bara är att jag uppmärksammar enbart förseningarna, men känns det inte som att de flesta spelen numera skjuts upp? Min respekt för spelutvecklare har på bara något år sjunkit till noll. Detta tack vare en mängd mindre företeelser såsom DLCs på släppdagen, mikrotransaktioner, uppskjuta släppdatum, buggiga spelsläpp, instabila servrar, olämpliga beteenden från utgivare/utvecklare, och en allmänt bristande respekt för konsumenten.

Nu är inte detta direkt riktat mot Dying Light/Techland, utan mer generellt mot spelbranschen.

Vet man fortfarande inte orsaken till varför Dying Light sköts fram?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Det kanske bara är att jag uppmärksammar enbart förseningarna, men känns det inte som att de flesta spelen numera skjuts upp? Min respekt för spelutvecklare har på bara något år sjunkit till noll. Detta tack vare en mängd mindre företeelser såsom DLCs på släppdagen, mikrotransaktioner, uppskjuta släppdatum, buggiga spelsläpp, instabila servrar, olämpliga beteenden från utgivare/utvecklare, och en allmänt bristande respekt för konsumenten.

Nu är inte detta direkt riktat mot Dying Light/Techland, utan mer generellt mot spelbranschen.

Vet man fortfarande inte orsaken till varför Dying Light sköts fram?

Den som ändå visste exakt varför de sköt upp det. Jag förhandsbokar aldrig mer spel. Jag väntar 1-2 dagar efteråt och ser vad de får för kritik av vanliga användare istället för en massa journalister som får betalt för att skriva gott om det. Nä, jag kommer aldrig att förhandsboka ett spel utan vetskap om vad det är jag köper.

FM-guru
F.d. Sisyr

Sedär, jag trodde det var i slutet av februari det skulle släppas. Positiv överraskning.

Medlem

kan bli fett!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Så det är bara den fysika utgåvan som försenas?

Det var minsann inte igår

Medlem

DLC = inget köp.

Inaktiv
Skrivet av Thane:

Så det är bara den fysika utgåvan som försenas?

Yes!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av ohGr:

DLC = inget köp.

Då spelar du inte mycket nuförtiden va?

Medlem

Vad är det med alla dessa förseningar ? Nästan alla större titlar det senaste året har försenats ? Vissa rätt rejält ( Stirrar på dig Witcher !).

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Vad är det med alla dessa förseningar ? Nästan alla större titlar det senaste året har försenats ? Vissa rätt rejält ( Stirrar på dig Witcher !).

Äsch, det är inte lika mycket som det emellanåt verkar. Witchers försening specifikt är inte så stor egentligen, men känns stor på grund av the hype

Medlem

Hur blir det för de som förbeställt Dying Light Ultimate Edition?
De bör väl få Cuisine & cargo och Ultimate survivor battle utöver season pass DLC eller? Annars vore de inte gratis i min mening

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Bahoven:

Vad är det med alla dessa förseningar ? Nästan alla större titlar det senaste året har försenats ? Vissa rätt rejält ( Stirrar på dig Witcher !).

Äsch, det är inte lika mycket som det emellanåt verkar. Witchers försening specifikt är inte så stor egentligen, men känns stor på grund av the hype

-Grand Theft Auto V (En gång till PS3/XB360, en gång till PC)
-Dying Light
-The Witcher 3
-Driveclub (två gånger)
-Watch Dogs
-Tom Clancy's The Division
-The Crew
-Batman: Arkham Knight
-Middle-earth: Shadow of Mordor (PS3/XB360)
-Project Cars
-Assassin's Creed: Unity
-Evolve
-Dragon Age: Inquisition
-Elder Scrolls Online (PS4/XB1)
-The Order: 1886

Om du frågar mig är detta ganska mycket i jämförelse med andra år.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Först till PC?!!

Men kan vi lira redan 27 i sverige? (utan att byta nått jädra land i steam)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Det kommer piratkopieras ett tag först då innan försäljningen kommer igång till konsolerna.

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Vad är det med alla dessa förseningar ? Nästan alla större titlar det senaste året har försenats ? Vissa rätt rejält ( Stirrar på dig Witcher !).

Jag kan tänka mig att debatten om konsollprestanda och annat har tvingat många utvecklare att skriva om sin kod efter att ha sett hur spelarna dissat alla 'genvägar' trick till att rendera 1080p i 60 fps.
Klart som fan att utbudet minskar när kunderna hotar med rättegångar så fort något inte passar, finns inget vettigt företag som vill ta en sådan risk.

Förklarar även varför Dying Light släpps till PC först.

Inaktiv
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Bahoven:

Vad är det med alla dessa förseningar ? Nästan alla större titlar det senaste året har försenats ? Vissa rätt rejält ( Stirrar på dig Witcher !).

Jag kan tänka mig att debatten om konsollprestanda och annat har tvingat många utvecklare att skriva om sin kod efter att ha sett hur spelarna dissat alla 'genvägar' trick till att rendera 1080p i 60 fps.
Klart som fan att utbudet minskar när kunderna hotar med rättegångar så fort något inte passar, finns inget vettigt företag som vill ta en sådan risk.

Förklarar även varför Dying Light släpps till PC först.

Det förklarar dock inte varför Retail PC är 27 Feb...


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Ska bli kul att se tårarna när det släpps. Och om det mot förmodan blir bra ska det bli kul att testa.

Medlem

pirate master race är väl glada över detta


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Bahoven:

Vad är det med alla dessa förseningar ? Nästan alla större titlar det senaste året har försenats ? Vissa rätt rejält ( Stirrar på dig Witcher !).

Jag kan tänka mig att debatten om konsollprestanda och annat har tvingat många utvecklare att skriva om sin kod efter att ha sett hur spelarna dissat alla 'genvägar' trick till att rendera 1080p i 60 fps.
Klart som fan att utbudet minskar när kunderna hotar med rättegångar så fort något inte passar, finns inget vettigt företag som vill ta en sådan risk.

Förklarar även varför Dying Light släpps till PC först.

Det förklarar dock inte varför Retail PC är 27 Feb...

Den 27 Februari är det 100 år sedan den finska sångaren Olavi Virta föddes.
http://en.wikipedia.org/wiki/Olavi_Virta

Medlem

bla jag som var ledig fram till 11 feb >_< Fattar inte varför dom inte kunde släppa retail oxo och patcha vad som behövdes ändra/fixas (efter som de går med download versionen Vad jag hört) Men ser mer ut som dom fucka up något med att göra kopiorna eller något... första gången jag tror jag ser en försening som denna.

Medlem
Skrivet av ohGr:

DLC = inget köp.

DLC är ju grymt! Ska man sluta patcha efter release till exempel menar du? Det enda som är lite tveksamt är när man måste betala för det, men annars ser jag det bara som positivt.

Medlem

Någon som hittat ett billugt ställe att köpa den digitalt?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av ohGr:

DLC = inget köp.

DLC är ju grymt! Ska man sluta patcha efter release till exempel menar du? Det enda som är lite tveksamt är när man måste betala för det, men annars ser jag det bara som positivt.

Dlc och patcha är 2 skillda saker


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Bahoven:

Vad är det med alla dessa förseningar ? Nästan alla större titlar det senaste året har försenats ? Vissa rätt rejält ( Stirrar på dig Witcher !).

Äsch, det är inte lika mycket som det emellanåt verkar. Witchers försening specifikt är inte så stor egentligen, men känns stor på grund av the hype

Spelet blev uppskjutet i ett halvår, är inte det mycket enligt dig?

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Bahoven:

Vad är det med alla dessa förseningar ? Nästan alla större titlar det senaste året har försenats ? Vissa rätt rejält ( Stirrar på dig Witcher !).

Äsch, det är inte lika mycket som det emellanåt verkar. Witchers försening specifikt är inte så stor egentligen, men känns stor på grund av the hype

Spelet blev uppskjutet i ett halvår, är inte det mycket enligt dig?

Är inte det relevanta att spelen faktiskt blir klara och har så få buggar som möjligt? Sen om det skjuts upp ett dygn eller ett år spelar väl mindre roll?

Edit: Sen är iofs inte ett halvår mycket...kolla på Duke Nukem lol (eller nej, gör inte det...spelet var uruselt haha)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar