Så fungerar slumpgenererade dungeons i Bloodborne

Robot
Medlem
Så fungerar slumpgenererade dungeons i Bloodborne

All aboard the HYPE-train!


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Moderator | Testpilot

Hoppas coop blir lättare att utföra i detta spel än tidigare souls spel. Förstår inte varför så många företag "är så emot" det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

låter lovande, blir väl kanske det enda spelet för mig som kan få mig att lira ps4, tur jag har en brors son som jag kan låna ps4an av tills jag är klar undrar dock hur mycket Sony fick punga upp för att få det exklusivt.

Medlem

Köper inte det där med att man "behöver ändra taktik hela tiden" beroende på dungeon. Jag tror nämligen inte att de har en monster generator som ändrar sig. Så du kanske kommer ha 20st olika fiender och ett 10 tal bossar som du lär dig taktiken till. När du kan det så blir de precis som vanligt som i Demon´s souls.

Medlem

den dagen ett spel med procedual generated spel kommer på en teknik att göra "procedual generated bosses" det spelet kommer sälja som smör!

nu syftar jag ej dåligt system som RNG system som diablo, utan bossar med väl fleshade mekaniker och abilities och looks som blir olika.

DÄr det finns ofantliga kombinationer.

that my friends will be GOTY meterial 100%

men än är vi inte där och jag förstår inte varför det inte har kommit än, samma gäller mobs alla mobs gör samma saker i en precedual generated värld.

ändra vanliga mobsens abilities även, precis som bossar.

Procedual generated dungeon/world räcker oftast inte, det ger det lite mer replayabilitiy, men det faller plat om resten utav spelet är "bestämt"

Tror nog flesta håller med här, första procedual spelen vart sjukt roliga när du satte foten i dom riktigt kul!, men när allting resten i världen alltid vart statiskt, så insåg man att det blev väldigt tråkigt.

Medlem

Blir bara mer och mer sugen. Inte länge kvar till release nu

även om jag bara kommer dö hela tiden så kommer jag köpa det här.. dels för att det ser bra ut, och att dom vågar göra ett spel som är svårt.

Inaktiv
Medlem

Såld!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hoppas coop blir lättare att utföra i detta spel än tidigare souls spel. Förstår inte varför så många företag "är så emot" det.

Coop kampanjer är helt underbar, och kan tom rädda spel som är mediokra.

Har så roligt i Dying Light just nu i coop. Men tveksam om jag spelat det själv.

Medlem

Inte är det väl perma death i spelet? :/


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

1
Skriv svar