Total War: Attila

Robot
Total War: Attila

FZ har testat en semiuppföljare som är mer än en munsbit även för inbitna Total War-fans.


Medlem
Total War: Attila

Att det känns "1.5" har jag förväntat mig sen utannonseringen och har egentligen inga problem med, med tanke på utvecklingstiden. Dessutom är ju priset satt därefter. Och trots mycket gnäll på Rome 2 har jag haft tok-roligt i det spelet sen release dagen, och det finns knappast någon som gör denna typ av spel bättre än Creative Assembly, fortsätt så!

Medlem

Lär vänta ett tag men tvekar inte en sekund på att de kommer fixa iordning spelet så att det blir lika nice som Rome 2 är atm ^^

Medlem

Viking Forefathers. Ett till day-1 DLC som kidzen kommer svälja som ingenting, och därmed vidare uppmuntra kukbeteendet från utvecklare. Grattis.

Medlem

Nomaderna låter intressant om dom kan balansera det bra.

Medlem

inte fixa klart erat senaste spel innan ens få tanken te att göra ett nytt

Medlem
Skrivet av Aryvian:

Att det känns "1.5" har jag förväntat mig sen utannonseringen och har egentligen inga problem med, med tanke på utvecklingstiden. Dessutom är ju priset satt därefter. Och trots mycket gnäll på Rome 2 har jag haft tok-roligt i det spelet sen release dagen, och det finns knappast någon som gör denna typ av spel bättre än Creative Assembly, fortsätt så!

Priset är inte nedsatt ett dugg, 399kr på vettig spelbutik.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2820902

Köpte DA:I för samma pris.

Medlem

Inget 5/5 denna gång? Betalade inte SEGA något?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kaxxari:

inte fixa klart erat senaste spel innan ens få tanken te att göra ett nytt

Fixat sedan länge.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Kaxxari:

inte fixa klart erat senaste spel innan ens få tanken te att göra ett nytt

Fixat sedan länge.

..asså därför inte ens Co-OP funkar en...

Medlem

Hur datorprestanda krävande är spelet? Det verkar som det är mycket mera krävande än Rome2 pga all eld och sånt...

Medlem
Skrivet av Kaxxari:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Kaxxari:

inte fixa klart erat senaste spel innan ens få tanken te att göra ett nytt

Fixat sedan länge.

..asså därför inte ens Co-OP funkar en...

Coop funkar utan problem, körde med en kompis för flera månader sedan.

Medlem
Skrivet av Kaxxari:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Kaxxari:

inte fixa klart erat senaste spel innan ens få tanken te att göra ett nytt

Fixat sedan länge.

..asså därför inte ens Co-OP funkar en...

Det har varit fixat för alla utom dig då, förlåt.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Skrivet av freer024:

Hur datorprestanda krävande är spelet? Det verkar som det är mycket mera krävande än Rome2 pga all eld och sånt...

Test på Sweclockers
http://www.sweclockers.com/artikel/20044-snabbtitt-prestandat...

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kleptoman:

Inget 5/5 denna gång? Betalade inte SEGA något?

Ibland undrar man varför du ens hänger på FZ. Masochist?

Medlem
Skrivet av simpa975:
Skrivet av Aryvian:

Att det känns "1.5" har jag förväntat mig sen utannonseringen och har egentligen inga problem med, med tanke på utvecklingstiden. Dessutom är ju priset satt därefter. Och trots mycket gnäll på Rome 2 har jag haft tok-roligt i det spelet sen release dagen, och det finns knappast någon som gör denna typ av spel bättre än Creative Assembly, fortsätt så!

Priset är inte nedsatt ett dugg, 399kr på vettig spelbutik.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2820902

Köpte DA:I för samma pris.

På steam är det relativt billigt jämfört med vad Rome II kostade vid lansering. Får i alla fall känslan av att de har satt ner priset något.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Inget 5/5 denna gång? Betalade inte SEGA något?

Ser dock att några haters betalade dig.

SoL
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Inget 5/5 denna gång? Betalade inte SEGA något?

Menar du att FZ blivit betalda tidigare, lr varför detta påhopp?

Skrivet av SoL:
Skrivet av Kleptoman:

Inget 5/5 denna gång? Betalade inte SEGA något?

Menar du att FZ blivit betalda tidigare, lr varför detta påhopp?

Välkommen till the internetz

Redaktör
Skrivet av SoL:
Skrivet av Kleptoman:

Inget 5/5 denna gång? Betalade inte SEGA något?

Menar du att FZ blivit betalda tidigare, lr varför detta påhopp?

Han/hon ironiserar över vår Rome 2-recension. Vi satte 4 av 5 (inte 5/5 - kolla gärna upp det innan du ironiserar nästa gång, Kleptoman) och missade i mångas tycke helt att kritisera buggarna. Vilket jag håller med om, vi skulle ha gjort ett bättre jobb den gången.


signatur
Medlem

Total War-konceptet känns brutet på nåt sätt. Fokuset på detaljerad grafik till exempel. Spelar man så spelar man i regel utzoomat, och då är detaljerna totalt onödiga. Om man vill kan man zooma in en stund och kika, men då mister man allt gameplay å andra sidan. Man skulle nästan lika gärna kunna pausa spelet, alt-tabba till webbläsaren och kolla in efterredigerat promotion-material.

Sedan den där manin runt "totalt krig". Okej, visst, det är så spelet heter. Fast vore det inte lite kul att exempelvis kunna köra som en handelsstad med stor flotta och mäktiga stadsmurar och nästan aldrig kriga? Varför är man tvingad att pumpa ut trupper, ligga i konstant krig med sina grannar och expandera?

Jaja...

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av SoL:
Skrivet av Kleptoman:

Inget 5/5 denna gång? Betalade inte SEGA något?

Menar du att FZ blivit betalda tidigare, lr varför detta påhopp?

Han/hon ironiserar över vår Rome 2-recension...

Haha Kleptoman känns som en "hen".

Medlem

Så hur kommer det sig att spelet som verkar betydligt bättre än Rome II får än sämre betyg?

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Så hur kommer det sig att spelet som verkar betydligt bättre än Rome II får än sämre betyg?

Läs texten i artikeln, skit i betyget om det nu är en sånt grus i ögona.

Man borde behöva gå igenom biblioteket med captcha bilder för att ens kunna läsa kommentarer på svenska sidor. Meningslöst gnällande jämnt.

Medlem
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av Wintermist:

Så hur kommer det sig att spelet som verkar betydligt bättre än Rome II får än sämre betyg?

Läs texten i artikeln, skit i betyget om det nu är en sånt grus i ögona.

Man borde behöva gå igenom biblioteket med captcha bilder för att ens kunna läsa kommentarer på svenska sidor. Meningslöst gnällande jämnt.

Det var inte så svårt att läsa dessa få paragrafer om ett spel som ärligt talat kräver mer än så för att få kallas en review. Så för att "testaren" hellre ville ha en någon annan era så sätts ett betyg som inte verkar vara objektivt överhuvudtaget...

1
Skriv svar