Guild Wars 2 får förstapersonsvy

Robot
Guild Wars 2 får förstapersonsvy
Medlem
Guild Wars 2 får förstapersonsvy

Huvudfokus på kameran är mycket välkommet, blir trevligt att använda sen när expansionen släpps.

Medlem

Att kunna byta ut den klaustrofobiska fov:n är nästan i paritet med expansionen. Nu slipper man känna sig som en periskopoperatör efter man lirat något annat..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Förstapersonsvy? Justerbar Field of View? Huvudcentrerad kamera? Äntligen, äntligen, [b]äntligen[/b]!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Reddit lär explodera efter den nyheten. Tycker själv att det funkar bra med nuvarande, men ökad FOV kan bli mycket användbart.

Inaktiv

Om det efterfrågats av communityn? Gör en sökning i /r/guildwars2 på reddit, communityn har gnällt högljutt efter det sen release
Blir att köpa skumpa på vägen hem från jobbet ikväll!

Medlem

Deras första arguement vid släpp sög, att typ upplevelsen skulle försämras med ett fps perspektiv haha

Medlem

Ny back kommer snart! Kommer bli så jääävla nice!

Äntligen kan man bli en sann dödsängel

Medlem

Hur länge tar det månne innan Blizzard kopierar idén och fixar en ordentlig förstapersonsvy i WoW, där man ser armar, händer och vapen framför sig?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Nice, men inget man köttar på i wvw med skulle jag tro.

Medlem

Veeeeeee Ärrrrrrr

Medlem
Skrivet av vuze2143:

ArenaNet hintar åt att Sylvari kommer vara en intressant ras att spela som i expansionen, Necromancer får tillgång till Greatsword, och nu de där vingarna.

Det låter som att det är dags återuppväcka min Sylvari Necromancer.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Är expansioner gratis till GW2? Köpte det när det kom ut men har inte spelat så mycket.

Medlem

Nej, expansionen kommer inte att vara gratis.

Skrivet av Hullken:

Är expansioner gratis till GW2? Köpte det när det kom ut men har inte spelat så mycket.

Nej, expansionen kommer inte att vara gratis.


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem

Tycker det är helt ok som det är men större FOV vore fint.

Men det kanske blir kanon.

Bästa spelet.

Medlem

FOV och kameravinkeln var två av de största problemen jag hade med spelet. Kanske ska ta att testa lite GW2 igen.

Medlem

Bara spelat GW 1 i kanske 10timmar. Fastna aldrig direkt. Har GW samma upplägg? Är känns det annorlunda?

Medlem

O...C....U....L....U....S....... R....I....F.....T

Medlem

Förstapersonsvy kanske kan vara användbart vid jumping puzzles.. annars har jag svårt att se nyttan.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Förstapersonsvy kanske kan vara användbart vid jumping puzzles.. annars har jag svårt att se nyttan.

Dom gör detta för en orsak o en orsak bara : Oculus Rift.

Medlem

Provade liret en stund. Var fint och trevligt. Kändes dock inte lika öppet som andra mmo's. Och att drämma en flagga i bröstet på en spelare i pvp (annars dog de ju inte) var bara störande och löjligt.

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Provade liret en stund. Var fint och trevligt. Kändes dock inte lika öppet som andra mmo's. Och att drämma en flagga i bröstet på en spelare i pvp (annars dog de ju inte) var bara störande och löjligt.

Du behöver ju inte drämma en flagga i bröstet på downade spelade.. du kan lika gärna banka det sista livet ur dem

Medlem
Skrivet av Locktail:

Bara spelat GW 1 i kanske 10timmar. Fastna aldrig direkt. Har GW samma upplägg? Är känns det annorlunda?

Nej, det är i princip ett helt annat spel. Jag fastnade aldrig för Guild Wars heller (man kan ju inte ens hoppa!), men Guild Wars 2 har jag spenderat ~700 timmar i.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Att kunna byta ut den klaustrofobiska fov:n är nästan i paritet med expansionen. Nu slipper man känna sig som en periskopoperatör efter man lirat något annat..

Det har man dock kunnat göra väldigt länge genom att ändra shortcutten (ha!). Så det kan du göra direkt.
Kommer inte ihåg vad det var man lägger till dock.. typ -fovfix eller nåt liknande, det är bara att kolla i forumet.

Medlem
Skrivet av xorpen:
Skrivet av v1ctory:

Att kunna byta ut den klaustrofobiska fov:n är nästan i paritet med expansionen. Nu slipper man känna sig som en periskopoperatör efter man lirat något annat..

Det har man dock kunnat göra väldigt länge genom att ändra shortcutten (ha!). Så det kan du göra direkt.
Kommer inte ihåg vad det var man lägger till dock.. typ -fovfix eller nåt liknande, det är bara att kolla i forumet.

Den ändringen patchades in för över ett år sedan.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Tacka vet jag förstapersonsläget i Dungeon Keeper.... tänk det med ett par OC Rift

1
Skriv svar