Det senaste Star Citizen-skeppet kan bli ditt - för 2500 kronor

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Och folk klagar på dag ett DLC.
I'm just saying

Uppenbarligen ska man kunna köpa "alla" skepp för ingame currency när spelet går live. Alla skepp som säljs för riktiga pengar är pledges och skeppet är en "belöning" för din donation. Jag tyckte det verkade galet först med. Men när jag fick reda på att du kan få samma skepp utan att betala ett riktigt öre förutom spelets kostnad så är det inga problem för mig att de "säljer" skeppen till pledgers

Medlem
Skrivet av sgtbastard:

Och varför skulle Chris skratta hela vägen till banken? Han kommer ju spendera rubbet så att spelet blir så bra det möjligen kan bli för de pengarna han får in.

Det som brukar hända när Chris Roberts har fria händer och ingen publisher som håller koll på honom är att han lovar guld och gröna skogar, men inte klarar av att hålla vare sig tidsramar eller budget, och levererar ett halvfärdigt spel.

Medlem
Skrivet av magnus.soderbom:

Få spelskapare som jag litar så blint på som Chris Roberts. Han gör ett spel som är exclusivt för PC och han drar in mängder med cash till ett genre som varit död i ett årtionde (eller mer). Sen att han förgyllt historien med spel som Wing commander och Freelancer är ju bara en bonus. Take my money!

Och du liter på honom för att...han totalt misslyckades med Freelancer 2, inte lyckades hålla var sig budget eller tidsram och gick ett år över tiden innan han fick sparken och Microsoft köpte upp hans bolag? Eller?

Medlem
Skrivet av Tomas Landberg:

Iaf så kommer det här spelet ha en av de mest levande ingame-currancyn

Hu vet du det, när det är minst ett halvår kvar tills första delen av spelet släpps?

Alltid lika sött att se fanboys försvara "sina" spel när de inte vet vad de pratar om.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av sgtbastard:

Och varför skulle Chris skratta hela vägen till banken? Han kommer ju spendera rubbet så att spelet blir så bra det möjligen kan bli för de pengarna han får in.

Det som brukar hända när Chris Roberts har fria händer och ingen publisher som håller koll på honom är att han lovar guld och gröna skogar, men inte klarar av att hålla vare sig tidsramar eller budget, och levererar ett halvfärdigt spel.

Säger du det? Då får du väldigt gärna bevisa ditt påstående för jag kan inte påminna mig att det någonsin hänt och jag har följt Chris Roberts spel sen slutet av 80-talet.

Medlem

Jag väntar fortfarande på att de ska släppa ett snyggt skepp... : ]


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Shimo:

Jag väntar fortfarande på att de ska släppa ett snyggt skepp... : ]

"Opinions are like assholes..." - Retaliator är bra jävla snygg. Tyvärr är det skit att dom gjort en ubåt av den inuti men utsidan är det fan inget fel på

Själv börjar jag känna "meh..." över vad dom gör där, dom har lovat spelbart Episode 1 av singleplayer delen Squadron 42 innan årets slut och det är det jag mest ser fram emot. Sen om PU kommer vara så intressant och bra som man hoppas återstår ju att se. Men det var länge sen nu jag donerade för lite pixlar, jag har mest köpt merchanside senaste tiden. Det har bara växt och växt och därmed förväntar man sig spelet år 2020.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Tomas Landberg:

Iaf så kommer det här spelet ha en av de mest levande ingame-currancyn

Hu vet du det, när det är minst ett halvår kvar tills första delen av spelet släpps?

Alltid lika sött att se fanboys försvara "sina" spel när de inte vet vad de pratar om.

Har du läst på eller följt detta projekt själv?
Vad vet du själv om detta projektet förutom att det är Chris Roberts och att han lyckats dra in 77 mille i cash? Många som reagerar på detta för att han lyckats med vad många inte lyckats med tidigare. Inte helt och hållet olikt Minecraft där Notch sålde en ej färdig produkt som väldigt många ville lira och spred sig som en löpeld.

Med tanke på att just nu finns det 857 585 registrerade backers för detta projekt och kommer in fler och fler ju mer det hörs om detta projekt plus att det finns mer och mer att prova på så sjunker summan ganska fort gällande vad folk generelt spenderat på detta projekt. Inte så många som spenderar 10 000+ spänn på detta projekt.

Sen gällande ingame currency är detta något de haft planerat sedan starten och förklarat och visat om hur det är tänkt att fungera. Så det är vad de kör på, hur det kommer gå får vi se, men det är fortfarande planen. Därför det är de priser det är just nu. Men det visste du väl säkert redan, för du har väl koll på detta projekt följt det från då det startade som kickstarter eller hur?

Medlem
Skrivet av JonteMyra:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Tomas Landberg:

Iaf så kommer det här spelet ha en av de mest levande ingame-currancyn

Hu vet du det, när det är minst ett halvår kvar tills första delen av spelet släpps?

Alltid lika sött att se fanboys försvara "sina" spel när de inte vet vad de pratar om.

Har du läst på eller följt detta projekt själv?
Vad vet du själv om detta projektet förutom att det är Chris Roberts och att han lyckats dra in 77 mille i cash? Många som reagerar på detta för att han lyckats med vad många inte lyckats med tidigare. Inte helt och hållet olikt Minecraft där Notch sålde en ej färdig produkt som väldigt många ville lira och spred sig som en löpeld.

Med tanke på att just nu finns det 857 585 registrerade backers för detta projekt och kommer in fler och fler ju mer det hörs om detta projekt plus att det finns mer och mer att prova på så sjunker summan ganska fort gällande vad folk generelt spenderat på detta projekt. Inte så många som spenderar 10 000+ spänn på detta projekt.

Sen gällande ingame currency är detta något de haft planerat sedan starten och förklarat och visat om hur det är tänkt att fungera. Så det är vad de kör på, hur det kommer gå får vi se, men det är fortfarande planen. Därför det är de priser det är just nu. Men det visste du väl säkert redan, för du har väl koll på detta projekt följt det från då det startade som kickstarter eller hur?

Tyvärr måste jag hålla med LVX156. Trots att jag tillhör fanboy skaran och trots att jag är en av dom "inte så många som spenderar 10 000+ spänn på detta projekt" så måste jag hela tiden poängtera att allting är under utveckling och vi vet inte hur det kommer att vara när det lanseras, eller 2-3 år efter att det har lanserats eller! Dom har ändrat så väldigt mycket under resan än så länge, som hardpoints och weapon class/size, vi vet inte vad det kommer att bli till slut. Vi kan bara gå på vad vi tror och vad dom säger nu idag men alltid kan ju ändras om det helt enkelt inte fungerar i praktiken när dom kommer så långt. Dom designar om skepp till höger och vänster för att vapen ska ens kunna praktiskt få plats utan att det ska bli clipping.
Och samma gäller ekonomin. Dom har sagt länge att dom jobbar hårt på att få en levande ekonomi där vi som spelare ska kunna påverka men inte dominera och dom har simulerat ekonomin för att se vad som fungerar och inte - men nu har ju Rob Irving, som ledde det projektet, hoppat av och joinat Descent-gänget så vi vet inte vad nästa projektledare gör med det..

Så hela tiden - work in progress, things change. Se bara "the mother of MMORPG" - Wow. Och förlåt alla som tycker "det är ju så 2005!" och "spelar folk fortfarande det idiotspelet!", men det är ett suveränt exempel på hur spel utvecklas och ändras för att tjäna mer pengar, tillgodose både casual players och hardcore raiders och hur ett spel förändras på 10 år. Det spelet som släppts 2004 är en bra bit ifrån det vi har idag. Eller ta ett annat Blizzard exempel, "Diablo III". Ett år efter dom sagt att dom skulle leverera det så gjorde dom om hela spelet, nytt talent system, nytt UI (för att tillgodose konsoller) etc så det dröjde ett år till innan allt det var klart för oss. Och sen har dom ändrat en hel del i det oxå och lagt till så väldigt mycket.

Och Star Citizen har varit under aktiv utveckling i 3 år och det har redan förändrats en hel del. Och vi vet fortfarande inte om det är till det bättre. Så... "vi får se"...

MEG
Medlem

Oj, kan inte förstå hur man kan spendera så pass mycket pengar på en fiktivt föremål, men folk gör som de vill med sina slantar.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Ankh:

Delvis gör du väl det när du använder ord som Äckligt

(tänk välment cringeworthy). Så det blev lite skev och stark fras tyvärr. X)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av stoff75:

Tyvärr måste jag hålla med LVX156. Trots att jag tillhör fanboy skaran och trots att jag är en av dom "inte så många som spenderar 10 000+ spänn på detta projekt" så måste jag hela tiden poängtera att allting är under utveckling och vi vet inte hur det kommer att vara när det lanseras, eller 2-3 år efter att det har lanserats eller! Dom har ändrat så väldigt mycket under resan än så länge, som hardpoints och weapon class/size, vi vet inte vad det kommer att bli till slut. Vi kan bara gå på vad vi tror och vad dom säger nu idag men alltid kan ju ändras om det helt enkelt inte fungerar i praktiken när dom kommer så långt. Dom designar om skepp till höger och vänster för att vapen ska ens kunna praktiskt få plats utan att det ska bli clipping.
Och samma gäller ekonomin. Dom har sagt länge att dom jobbar hårt på att få en levande ekonomi där vi som spelare ska kunna påverka men inte dominera och dom har simulerat ekonomin för att se vad som fungerar och inte - men nu har ju Rob Irving, som ledde det projektet, hoppat av och joinat Descent-gänget så vi vet inte vad nästa projektledare gör med det..

Så hela tiden - work in progress, things change. Se bara "the mother of MMORPG" - Wow. Och förlåt alla som tycker "det är ju så 2005!" och "spelar folk fortfarande det idiotspelet!", men det är ett suveränt exempel på hur spel utvecklas och ändras för att tjäna mer pengar, tillgodose både casual players och hardcore raiders och hur ett spel förändras på 10 år. Det spelet som släppts 2004 är en bra bit ifrån det vi har idag. Eller ta ett annat Blizzard exempel, "Diablo III". Ett år efter dom sagt att dom skulle leverera det så gjorde dom om hela spelet, nytt talent system, nytt UI (för att tillgodose konsoller) etc så det dröjde ett år till innan allt det var klart för oss. Och sen har dom ändrat en hel del i det oxå och lagt till så väldigt mycket.

Och Star Citizen har varit under aktiv utveckling i 3 år och det har redan förändrats en hel del. Och vi vet fortfarande inte om det är till det bättre. Så... "vi får se"...

Yes, du har helt rätt. Det är fortfarande under utveckling. Kan inte garantera något till 100%. Inte mycket i denna värld som går att göra det tyvärr. Som jag tidigare skrev "hur det kommer gå får vi se, men det är fortfarande planen". Har dock inte hörts om att de har några planer på att ändra det hela gällande ekonomin för spelet. Utan planer att jobba efter kan man absolut inte garantera mycket
Om inte mitt minne sviker mig har de pratat om att de börjat simulera ekonomin i förberedelse för "Squadron 42" som är 'planerat' att komma sent i höst.

Medlem
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Ankh:

Delvis gör du väl det när du använder ord som Äckligt

(tänk välment cringeworthy). Så det blev lite skev och stark fras tyvärr. X)

Hehe lugnt..bara jävlas med dig


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Wolfkin:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av sgtbastard:

Och varför skulle Chris skratta hela vägen till banken? Han kommer ju spendera rubbet så att spelet blir så bra det möjligen kan bli för de pengarna han får in.

Det som brukar hända när Chris Roberts har fria händer och ingen publisher som håller koll på honom är att han lovar guld och gröna skogar, men inte klarar av att hålla vare sig tidsramar eller budget, och levererar ett halvfärdigt spel.

Säger du det? Då får du väldigt gärna bevisa ditt påstående för jag kan inte påminna mig att det någonsin hänt och jag har följt Chris Roberts spel sen slutet av 80-talet.

Ojdå, missade du de fyra år han jobbade med Freelancer, tills han fick sparken och Microsoft såg till att spelet kom ut överhuvudtaget?

Det skulle bli en öppen och dynamisk värld som förändrades baserat på vad spelaren gjorde. Dynamisk kontroll över områden och system beroende på vad spelarna gjorde. Dynamisk ekonomi. Multiplayer med tusentals spelare samtidigt. Side quests. Dynamiska konversationer.

Det vi fick var en statisk värld med statisk ekonomi (priser på varor ändrades aldrig), faktioner som hade kontroll över låsta områden som inte påverkades på något sätt av vad spelarna gjorde. Inget av det han utlovat fanns med i spelet när det släpptes, två år försenat.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Wolfkin:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av sgtbastard:

Och varför skulle Chris skratta hela vägen till banken? Han kommer ju spendera rubbet så att spelet blir så bra det möjligen kan bli för de pengarna han får in.

Det som brukar hända när Chris Roberts har fria händer och ingen publisher som håller koll på honom är att han lovar guld och gröna skogar, men inte klarar av att hålla vare sig tidsramar eller budget, och levererar ett halvfärdigt spel.

Säger du det? Då får du väldigt gärna bevisa ditt påstående för jag kan inte påminna mig att det någonsin hänt och jag har följt Chris Roberts spel sen slutet av 80-talet.

Ojdå, missade du de fyra år han jobbade med Freelancer, tills han fick sparken och Microsoft såg till att spelet kom ut överhuvudtaget?

Det skulle bli en öppen och dynamisk värld som förändrades baserat på vad spelaren gjorde. Dynamisk kontroll över områden och system beroende på vad spelarna gjorde. Dynamisk ekonomi. Multiplayer med tusentals spelare samtidigt. Side quests. Dynamiska konversationer.

Det vi fick var en statisk värld med statisk ekonomi (priser på varor ändrades aldrig), faktioner som hade kontroll över låsta områden som inte påverkades på något sätt av vad spelarna gjorde. Inget av det han utlovat fanns med i spelet när det släpptes, två år försenat.

Nejdå, missade inte Freelancer alls och jag kan hela historien.

Chris hade mycket riktigt stora planer för Freelancer när han presenterade det, kanske lite väl stora planer med tanke på tekniken som var tillgänglig då.
Chris började med spelet 1997 och hans bolag Digital Anvil blev uppköpt av Microsoft 2000.
Chris fick inte sparken utan slutade självmant efter ett tag för att han blev trött på att Microsoft hela tiden la sig i utveckligen och ändrade på spelet hela tiden och all annan corporate bullshit vilket gjorde att spelet tog allt längre tid att utveckla och gjorde att spelfunktioner (features) blev i många fall väldigt nerkapade och storyn förkortades.
Spelet skulle t.ex. inte köras med mus utan var tänkt att använda joystick och köras i första person sittandes i cockpit och inte tredje person bakom skeppet.

Finns en hel del mer att berätta men jag känner inte för att skriva 20 sidor text, bara att söka på Google om man vill veta hela historien.

Mycket av planerna Chris hade för Freelancer har han nu äntligen möjlihet att förverkliga i Star Citizen.

Medlem

Håller med att jag knappast skulle lita på Chris blint pga historien om Freelancer!

Ursprungligen hade Chris nästan lika stora visioner för Freelancer som för Star Citizen med levande multiplayer universum. Utvecklingen påbörjades 1997 och de annonserade spelet 1999. Chris lovade vitt och brett om allt vad spelet skulle innehålla, maximal hype och lyrisk press. Dock blev spelet aldrig färdigt i tid utan försenades gång på gång. Digital Anvil fick slut på pengar och tvingades däför vända sig till Microsoft för pengar och blev uppköpta...

Efter ytterligare ett tag blev Microsoft ( som nu betalade för kalaset ) till slut tvungna att avskeda honom, banta ned visionen och göra klart spelet utan Chris. Det släpptes till slut 2003 efter 3 års förseningar.

Någon mer än jag som ser likheterna med Star Citizen?
- Överambitiöst projekt, Check!
- Försenat gång på gång, Check!
- Verkar aldrig bli något spelbart av hela röran, Check!

Det tråkiga är att denna gången är det inte ett stort spelföretag som betalar utan spelentusiaster som i många fall donerar sina sista sparpengar till Chris som gärna tar åt sig äran för Freelancer utan att nämna att det knappast var tack vare honom spelet öht kunde färdigställas och släppas...

Inaktiv

Så mycket pengar detta dragit in... jag förväntar mig roleplay server och att kunna föda barn och låta dem växa upp på mitt skepp.

Medlem
Skrivet av Zerp:

- Överambitiöst projekt, Check!
- Försenat gång på gång, Check!
- Verkar aldrig bli något spelbart av hela röran, Check!

1. Man måste ju sikta mot stjärnorna!

2. Nja, bara lite. Men det lider vartenda spel av nu förtiden. Inget konstigt.

3. Vi har en hel del spelbart. Hangar-modul. Arena-modul, som innefattar free-fly, co-op, battle-royale, racing och capture the core. Och snart kommer en FPS-modul.

Medlem
Skrivet av anon_234443:

Så mycket pengar detta dragit in... jag förväntar mig roleplay server och att kunna föda barn och låta dem växa upp på mitt skepp.

Billigare att importera en fru och adoptera 511 barn än att köpa spelet och några dlc.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Panerad Groda:

Så mycket pengar detta dragit in... jag förväntar mig roleplay server och att kunna föda barn och låta dem växa upp på mitt skepp.

Billigare att importera en fru och adoptera 511 barn än att köpa spelet och några dlc.

Spelet kommer säkert inte kosta mer än något annat spel på dagens marknad för slutkunden, och några dlc's har inte vad jag vet annonserats.

Att folk väljer att donera pengar till kickstarter projekt har väl knappast något med spelets slutgiltiga kostnad till kund att göra?

Tycker alla dessa kickstarterprojekt har "rewards" till de som donerar höga summor. Undra varför hackar extra på Starcitizen? För de lyckats med finansieringen?

Medlem

Jag älskar att flyga, speciellt rymdskepp och Star Citizen är ju verkligen drömmen; det Freelancer ville vara men inte kunde.

Pengarna läggs ju verkligen på utveckling, MEN det är jääävligt buggigt och laddtiderna är oacceptabla.

Kör SSD.
3 min för att ladda "hangaren" där du egentligen inte kan göra något och ytterliggare 3 min att ladda banan i Arena Commander. De maxar vad CryEngine kan, men inget annat CryEngine-spel är i närheten av så långsamt.

Dessutom har de A) CryTec-konsulter i nära samarbete B) Köpt en studio som är expert på CryEngine.

Nu ska sägas att jag tycker det går bättre med senaste patchen, men ändå. Om man startar spelet ofta så blir det riktigt jobbigt att sitta och vänta.

Jag läser och ser alla nyheter från Cloud Imperium Games och har hittills inte sett något om optimering. Mycket märkligt kan jag tycka, speciellt som utvecklare.


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem
Skrivet av the_cru:

Jag älskar att flyga, speciellt rymdskepp och Star Citizen är ju verkligen drömmen; det Freelancer ville vara men inte kunde.

Pengarna läggs ju verkligen på utveckling, MEN det är jääävligt buggigt och laddtiderna är oacceptabla.

Kör SSD.
3 min för att ladda "hangaren" där du egentligen inte kan göra något och ytterliggare 3 min att ladda banan i Arena Commander. De maxar vad CryEngine kan, men inget annat CryEngine-spel är i närheten av så långsamt.

Dessutom har de A) CryTec-konsulter i nära samarbete B) Köpt en studio som är expert på CryEngine.

Nu ska sägas att jag tycker det går bättre med senaste patchen, men ändå. Om man startar spelet ofta så blir det riktigt jobbigt att sitta och vänta.

Jag läser och ser alla nyheter från Cloud Imperium Games och har hittills inte sett något om optimering. Mycket märkligt kan jag tycka, speciellt som utvecklare.

Jag kan väldigt lite om spel-utveckling. Men att lägga optimering i alpha-stadiet(pre-alpha?). Är inte det lite tidigt?

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Panerad Groda:

Så mycket pengar detta dragit in... jag förväntar mig roleplay server och att kunna föda barn och låta dem växa upp på mitt skepp.

Billigare att importera en fru och adoptera 511 barn än att köpa spelet och några dlc.

Spelet kommer säkert inte kosta mer än något annat spel på dagens marknad för slutkunden, och några dlc&#039;s har inte vad jag vet annonserats.

Att folk väljer att donera pengar till kickstarter projekt har väl knappast något med spelets slutgiltiga kostnad till kund att göra?

Tycker alla dessa kickstarterprojekt har "rewards" till de som donerar höga summor. Undra varför hackar extra på Starcitizen? För de lyckats med finansieringen?

Tycker Star Citizen fått ta emot väldigt lite kritik i jämförelse med andra spel. Väldigt många som försvarar allt DLC med att säga att det inte är DLC även om det ser precis ut som vilket DLC som helst där spelaren betalar pengar eller förhandsbokar spelet för att få tillgång till en fördel i spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

123
Skriv svar