Förstapersons-multiplay i Cities: Skylines – Moddarna gör det igen

Robot
Förstapersons-multiplay i Cities: Skylines – Moddarna gör det igen

Spelet som alla älskar att älska får ytterligare en dimension.


Medlem
Förstapersons-multiplay i Cities: Skylines – Moddarna gör det igen

Fantastiskt! Moddare gör spelen levande!

Medlem

Multiplay -> flerspelarläge please

Men satan vad snyggt jobbat!

Geeks Gaming
Skrivet av BeeJac:

Multiplay -> flerspelarläge please

Men satan vad snyggt jobbat!

Kan ju hoppas dom moddar in de enda som va bra med Simcity att man kunde köra online och trada resurser mellan olika städer.

Medlem

Jag hoppas folk gör andra spel där det utspelar sig i de städer man själv byggt.
Tänk typ att lira GTA i en stad man själv byggt.

Medlem

Tittar man noga så verkar det ju bara vara gubbarna som är synkade. Trafiken och andra element i spelet körs fortfarande separat och är olika för olika klienter vid samma tidpunkt. Bara att få upp saker så som hitboxes för byggnader, bilar m.m. så att man inte kan springa igenom dom kan vara ett långt större jobb än att få till detta lilla demo (om det inte redan finns inbyggt).

Men det är ju givetvis alltid kul med engagerade moddare och spel som verkligen inbjuder till att moddas!

/ LordDaimos

MEG
Medlem

Här kan flera spelutvecklare lära sig hur man skapar ett framgångsrikt spel, nu har jag ifs inte sett några försäljningssiffror så här gissar jag bara


signatur

Death is only the beginning

Säger det som nog alla tänker vid detta laget.

Oculus Rift + Detta + lite mera mods med affärer som går att handla i, bilar som går att köra, lägenheter som går att köpa och inreda, Jobb som går att utföra för in game cash (jobba i butik/buss chafis/ taxi förare), medans admin på servern tar hand om byggandet av staden och dom närliggande städerna.

Matrix here we come

1
Skriv svar