Permabannad LoL-spelare blir benådad – för första gången i spelets historia

Medlem

Själv tycker jag det ska finnas en möjlighet att visa bättring. Alldeles för mycket dömande på livstid av människor här i världen som det är, oberoende på hur allvarligt brottet är.

DDoS är något som tröttsamma personer håller på med, men det betyder ju inte att jag tror att man inte kan ändra sin inställning. Gör man inte det, då kan vi börja prata om permanent. I detta fallet verkar det ha hjälpt med en temporär avstängning, än så länge?

Medlem

Klart man ska ha en andra chans ser inte det ena värre än det andra.

Men sen undrar jag hur tusan dom vet att han förbättrat sig har han lämnat loggar eller nått till dom från andra spel?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

emj
Medlem

Efter ha blivit oskyldigt bannad från Battlefield, så är jag lite bitter, det innebar visserligen bara att skapa ett nytt konto. VAC ban låter helt illa, tänk om jag blivit bannad från Counter Strike betan, 15 år utan att spela Valve spel.

Straff är viktigt, problemet är den obefintliga bevisbördan "deltagit i DDoS-attacker" kan lika gärna vara smack talk. Även fortkörare är farliga i trafiken så inser jag att dagens system med indraget körkort är bättre än gaming alternativet.

Så straffa tidigt, mycket och lättsamt.

12
Skriv svar