Problem med gitarr hero anslutning mellan gitarr och dosa

Medlem
Problem med gitarr hero anslutning mellan gitarr och dosa

Har köpt gitarr hero 3 till mitt PS3 med två gitarrer. Nu har jag problemet att ena gitarren ansluter till dosan utan problem medan den andra vägrar ansluta. Vad kan det bero på? Måste man göra något speciellt med den andra gitarren? Tycker att det borde fungera lika för båda.

Det som händer är att när jag tycker på P-knappen på gitarren är att då blinkar den antingen långsamt eller snabb och samma sak för dosan. Oavsett om dom blinkar snabb eller långsamt samtidigt så ansluter dom inte till varandra. Någon som har en lösning? Har hittat liknande trådar men inget som löser mina problem.

Medlem
Skrivet av poppoi:

Har köpt gitarr hero 3 till mitt PS3 med två gitarrer. Nu har jag problemet att ena gitarren ansluter till dosan utan problem medan den andra vägrar ansluta. Vad kan det bero på? Måste man göra något speciellt med den andra gitarren? Tycker att det borde fungera lika för båda.

Det som händer är att när jag tycker på P-knappen på gitarren är att då blinkar den antingen långsamt eller snabb och samma sak för dosan. Oavsett om dom blinkar snabb eller långsamt samtidigt så ansluter dom inte till varandra. Någon som har en lösning? Har hittat liknande trådar men inget som löser mina problem.

Utan att ha använt gittaren.. den ena kontrollen måste vara 1 och den andra 2 o s v.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Det fungerar ändå inte. När jag startar konstollen genom startknappen (och inte genom den vanliga kontrollen) och sen startar gitarren som fungerar så blir den ändå automatiskt nr 2. Även om jag omtilldelar den till nr 1 så fungerar det inte. Fungerar inte ens när jag drar ut dosan som fungerar och bara testar med den som inte gör det.

Medlem

Köpte du det begagnat? Kan ju vara så att det slutat funka, hände med båda mina gitarrer till guitar hero.
Det lös men den anslöt inte

Medlem

Det gjorde jag visserligen. Okej vad segt, hur löste du det?

Medlem
Skrivet av poppoi:

Det gjorde jag visserligen. Okej vad segt, hur löste du det?

Löste det aldrig tyvärr. Så hittar du en lösning uppdatera gärna tråden.
Hoppas det kommer ett nytt så man kan köpa nya grejer igen

Medlem

Det var bittert... Ingen annan som kan ha en lösning? Behöver man bara en ny dosa, en ny gitarr eller både och?

shi
Medlem

Det kan finnas olika anledning tror jag:

När guitar hero släpptes, så följde det med en gitarr med mottagare, kan det vara så att personen som du köpte av har köpt en extra gitarr och sedan tappat bort mottagaren som följde med den gitarren?

När jag köpte guitar hero world tour, så följde det med trummor,gitarr, mic + att jag köpte guitar hero metallica och alla instrument hade separata mottagare.

Medlem

Okej enligt han jag köpte av så är det inte så men vem vet. Både dosan och gitarren verkar fungera så låter rimligt att det är som du säger.

1
Skriv svar