Detaljnivån på karaktärerna i nya Mass Effect är "insane", säger Bioware-twittrare
Grafik är inte allt, verkligen inte allt. Den senaste smörjan som Bioware stått bakom är inte direkt imponerande. Inquisition fick jag mina pengar tillbaka för; det var den värsta smörjan i story någonsin. Mass Effect har aldrig imponerat vad gäller story, ännu mindre inlevelse.
Fokus kring detaljrikedom ska ligga i handlingen i ett spel som detta, inte i grafiken.
Jag tycker de ska strunta i fansen och köra på sin egen vision. Man kan inte göra alla glada.
Vid en andra genomspelning var ME2 lite för mycket av B-karaktär storymässigt, men både ettan och trean höll åtminstone god scifi-standard. Slutet var mycket bra även om många hellre hade sett Hollywood-ending.
Jag tröttnade på Mass Effect med alla långa hissfärder och kom aldrig förbi en boss-fight mot nåt slags dinosaurie. AI-kompisarna sprang och dog korkat varje gång. Och varje nytt försök inleddes med att åka hiss i typ en minut. Går det att hoppa på tvåan utan att ha kommit förbi den punkten i ettan? Jag minns inget av handlingen.
Grafik är inte allt, verkligen inte allt. Den senaste smörjan som Bioware stått bakom är inte direkt imponerande. Inquisition fick jag mina pengar tillbaka för; det var den värsta smörjan i story någonsin. Mass Effect har aldrig imponerat vad gäller story, ännu mindre inlevelse.
Fokus kring detaljrikedom ska ligga i handlingen i ett spel som detta, inte i grafiken.
Känner precis samma sak, spelade ett par timmar sen fick det vara nog, går att göra bra "your-the-only-one.that.can-save-the-world-storys" senaste dragon age var inte ett sånt...
Grafik är inte allt, verkligen inte allt. Den senaste smörjan som Bioware stått bakom är inte direkt imponerande. Inquisition fick jag mina pengar tillbaka för; det var den värsta smörjan i story någonsin. Mass Effect har aldrig imponerat vad gäller story, ännu mindre inlevelse.
Fokus kring detaljrikedom ska ligga i handlingen i ett spel som detta, inte i grafiken.
Känner precis samma sak, spelade ett par timmar sen fick det vara nog, går att göra bra "your-the-only-one.that.can-save-the-world-storys" senaste dragon age var inte ett sånt...
Det är ju tur att man gillar olika saker, jag har plöjt ner 150h + i både DA Inquisition och Mass effect serien.
Grafik är inte allt, verkligen inte allt. Den senaste smörjan som Bioware stått bakom är inte direkt imponerande. Inquisition fick jag mina pengar tillbaka för; det var den värsta smörjan i story någonsin. Mass Effect har aldrig imponerat vad gäller story, ännu mindre inlevelse.
Fokus kring detaljrikedom ska ligga i handlingen i ett spel som detta, inte i grafiken.
Känner precis samma sak, spelade ett par timmar sen fick det vara nog, går att göra bra "your-the-only-one.that.can-save-the-world-storys" senaste dragon age var inte ett sånt...
Det är ju tur att man gillar olika saker, jag har plöjt ner 150h + i både DA Inquisition och Mass effect serien.
Absolut. Det hade ju varit enormt tråkigt om alla gillade samma sak. Själv är jag mer åt Dark Souls hållet med mycket kryptisk natur.
Mass effect är inget vidare spel direkt.. Körde 5-6h sen gav jag upp, försökte ett halvår senare med nästa del, lika där, gav upp efter ett par timmar.
Grafik verkar vara allt det har att erbjuda.
Ska dock prova DA:I vid ett senare tillfälle, men är tveksam när det är samma utvecklare.
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 2 |
Jag tycker de ska strunta i fansen och köra på sin egen vision. Man kan inte göra alla glada.
Vid en andra genomspelning var ME2 lite för mycket av B-karaktär storymässigt, men både ettan och trean höll åtminstone god scifi-standard. Slutet var mycket bra även om många hellre hade sett Hollywood-ending.
Själv tyckte jag ME2 var det bästa i serien.
Det som gjorde mig förbannad med ME3 var att samtliga beslut du fattat i ME1-2 inte hade någon som helst impact på slutet.
Tex, basen som du kan rädda eller spränga i slutet på ME2, den dök inte ens upp i ME3. Beslutet om att rädda eller utrota Rachni i 1an, INGEN som helst impact det heller. Om man nu formade spelet genom sina val, då tycker man valen borde spela roll också...
I drank what?
Mass effect är inget vidare spel direkt.. Körde 5-6h sen gav jag upp, försökte ett halvår senare med nästa del, lika där, gav upp efter ett par timmar.
Grafik verkar vara allt det har att erbjuda.
Ska dock prova DA:I vid ett senare tillfälle, men är tveksam när det är samma utvecklare.
Vadå, vill du spela Mass Effect i en liknande grafik som Minecraft eller? Grafiken är viktig, det ger mer känsla för den virtuella världen. Hade BioWare släppt Mass Effect 4 och grafiken hade vart densamma som Half-Life 2, ja då jäävlar " Vad är detta för grafik?, varför så dålig grafik?" Även i sig att spelet hade vart jävligt bra.
Ja, man tycker olika. ME1 var det enda som var bra enligt mig. Sen blev det i stort sett ett action spel istället för ett rollspel. Istället för att bygga ut karaktärssystemen så begränsades och förenklades de.
Not my cup of tea. Och inte så hypad på framtiden med tanke på den vägen dom gått so far.
Jag tröttnade på Mass Effect med alla långa hissfärder och kom aldrig förbi en boss-fight mot nåt slags dinosaurie. AI-kompisarna sprang och dog korkat varje gång. Och varje nytt försök inleddes med att åka hiss i typ en minut. Går det att hoppa på tvåan utan att ha kommit förbi den punkten i ettan? Jag minns inget av handlingen.
Jag är en av de som spelade tvåan innan jag spelade ettan. En del saker var lite svårförstådda, men generellt tycker jag att det fungerade bra. Annars går det att lägga in en "fast forward" i ettan om man vill slippa sova under hissfärderna; http://masseffect.wikia.com/wiki/PC_Tweaks
Jag tycker de ska strunta i fansen och köra på sin egen vision. Man kan inte göra alla glada.
Vid en andra genomspelning var ME2 lite för mycket av B-karaktär storymässigt, men både ettan och trean höll åtminstone god scifi-standard. Slutet var mycket bra även om många hellre hade sett Hollywood-ending.
Själv tyckte jag ME2 var det bästa i serien.
Det som gjorde mig förbannad med ME3 var att samtliga beslut du fattat i ME1-2 inte hade någon som helst impact på slutet.
Tex, basen som du kan rädda eller spränga i slutet på ME2, den dök inte ens upp i ME3. Beslutet om att rädda eller utrota Rachni i 1an, INGEN som helst impact det heller. Om man nu formade spelet genom sina val, då tycker man valen borde spela roll också...
Kanske, besluten underlättade vägen dit, eller eventuellt öppnade ett nytt slut, alt. formade valet av det. Frågan är bara om det är möjligt att ha en sant dynamisk story med den teknologi som finns just nu. Det är lite som Butterfly effect men applicerat på storyn, dvs en exponentiell skillnad i olika utfall över tid. Ju fler spel man har i en sammanhängade serie med en huvudkaraktär desto svårare blir det att manuellt skapa story för den myriad av olika utfall som är möjliga på förhand.
Grafik är inte allt, verkligen inte allt. Den senaste smörjan som Bioware stått bakom är inte direkt imponerande. Inquisition fick jag mina pengar tillbaka för; det var den värsta smörjan i story någonsin. Mass Effect har aldrig imponerat vad gäller story, ännu mindre inlevelse.
Fokus kring detaljrikedom ska ligga i handlingen i ett spel som detta, inte i grafiken.
Fast det blir himla svårt att visa nåt annat än grafik innan release. Det är inte så att de kan visa delar av en story.
Blir lite nyfiken, kan du ge exempel på några spel som du tycker har bra story?
De jag vill att dom ska fixa till nästa mass effect är mer öppen värld.
Mass effect är inget vidare spel direkt.. Körde 5-6h sen gav jag upp, försökte ett halvår senare med nästa del, lika där, gav upp efter ett par timmar.
Grafik verkar vara allt det har att erbjuda.
Ska dock prova DA:I vid ett senare tillfälle, men är tveksam när det är samma utvecklare.
Vadå, vill du spela Mass Effect i en liknande grafik som Minecraft eller? Grafiken är viktig, det ger mer känsla för den virtuella världen. Hade BioWare släppt Mass Effect 4 och grafiken hade vart densamma som Half-Life 2, ja då jäävlar " Vad är detta för grafik?, varför så dålig grafik?" Även i sig att spelet hade vart jävligt bra.
Va? Citerade du fel person eller läste du fel någonstans?
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 2 |
Mass effect är inget vidare spel direkt.. Körde 5-6h sen gav jag upp, försökte ett halvår senare med nästa del, lika där, gav upp efter ett par timmar.
Grafik verkar vara allt det har att erbjuda.
Ska dock prova DA:I vid ett senare tillfälle, men är tveksam när det är samma utvecklare.
Vadå, vill du spela Mass Effect i en liknande grafik som Minecraft eller? Grafiken är viktig, det ger mer känsla för den virtuella världen. Hade BioWare släppt Mass Effect 4 och grafiken hade vart densamma som Half-Life 2, ja då jäävlar " Vad är detta för grafik?, varför så dålig grafik?" Även i sig att spelet hade vart jävligt bra.
Va? Citerade du fel person eller läste du fel någonstans?
Haha, egentligen lite riktat åt alla som klagar på att det är för mycket grafik på ett sätt. Råkade väl bara ta dig, så inget personligt riktat mot dig. Borde ha nämnt det, my bad.
Grafik är inte allt, verkligen inte allt. Den senaste smörjan som Bioware stått bakom är inte direkt imponerande. Inquisition fick jag mina pengar tillbaka för; det var den värsta smörjan i story någonsin. Mass Effect har aldrig imponerat vad gäller story, ännu mindre inlevelse.
Fokus kring detaljrikedom ska ligga i handlingen i ett spel som detta, inte i grafiken.
Känner precis samma sak, spelade ett par timmar sen fick det vara nog, går att göra bra "your-the-only-one.that.can-save-the-world-storys" senaste dragon age var inte ett sånt...
Det är ju tur att man gillar olika saker, jag har plöjt ner 150h + i både DA Inquisition och Mass effect serien.
Ja tur det
Vad folk klagar på storyn i ME-serien! Serien var i överlag OK på det mesta fast den var inte riktigt bra på någonting, var liksom inte dom bästa RPG-inslagen. eller action-inslagen osv
Men var det något som spelet lyckades med så var det storyn och karaktärerna, jag spelade iofs som FemShep vilken var en markant förbättring i skådespeleriet till skillnad från MaleShep.
Men majoriteten av karaktärerna övertygade och hade ett djup i sig som är svårslaget.
ME-universumet kändes välgjort och utförligt utan att för den skull bli överdrivet komplicerat där man tappade den röda tråden eller blev förvirrad av factions/raser/intriger osv.
Storyn i sig var det heller inget fel på, trots att man var "the one" i spelet kändes man aldrig direkt övermäktig och främst av allt kändes det man gjorde i spelet viktigt, det fanns ett syfte. Till och med side-quests kändes ofta som att dom knöt ihop bra till världen och var inte bara random npc-questar a lá Skyrim "hej jag är ingen viktig person alls men kan du plocka lite lök från min trädgård".
Känner ingen hype än... Men hoppas...
Hur skall man kunna toppa Reapers liksom? En armé av miljontals 2km stora rymdskepp som utrotar våran galax var 50.000 år?
Good luck with that!
Håller med dig! Hur toppar man Reapers? Mass Effect serien är min absoluta favorit, men förstår inte alls vad 4:an ska handla om och hur man ska göra fienden grymmare än de förra.
Grafik är inte allt, verkligen inte allt. Den senaste smörjan som Bioware stått bakom är inte direkt imponerande. Inquisition fick jag mina pengar tillbaka för; det var den värsta smörjan i story någonsin. Mass Effect har aldrig imponerat vad gäller story, ännu mindre inlevelse.
Fokus kring detaljrikedom ska ligga i handlingen i ett spel som detta, inte i grafiken.
Verkligen. Graffik hit, Frostbite dit, Är inte spelet mer än de så är det inget värt.
Har inte spelat Inquisition, men vete tusan om jag kommer göra det heller.
Spelet fått bra kritik överlag sett till recensioner, dock så verkar de negativa aspekterna allt för avtändande för min del.
Sen så känns inte BioWare så pålitliga längre, tyvärr, var väldigt besviken över DA2 och ME3.
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Mass effect är inget vidare spel direkt.. Körde 5-6h sen gav jag upp, försökte ett halvår senare med nästa del, lika där, gav upp efter ett par timmar.
Grafik verkar vara allt det har att erbjuda.
Ska dock prova DA:I vid ett senare tillfälle, men är tveksam när det är samma utvecklare.
Vadå, vill du spela Mass Effect i en liknande grafik som Minecraft eller? Grafiken är viktig, det ger mer känsla för den virtuella världen. Hade BioWare släppt Mass Effect 4 och grafiken hade vart densamma som Half-Life 2, ja då jäävlar " Vad är detta för grafik?, varför så dålig grafik?" Även i sig att spelet hade vart jävligt bra.
Va? Citerade du fel person eller läste du fel någonstans?
Haha, egentligen lite riktat åt alla som klagar på att det är för mycket grafik på ett sätt. Råkade väl bara ta dig, så inget personligt riktat mot dig. Borde ha nämnt det, my bad.
Haha ja jag har inte ens nämnt att grafik är något negativt, gillar att den utvecklas hela tiden..
Enda jag önskar är att story hänger med spelen som är sådär extra stiliga
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 2 |