Detaljnivån på karaktärerna i nya Mass Effect är "insane", säger Bioware-twittrare

Robot
Detaljnivån på karaktärerna i nya Mass Effect är "insane", säger Bioware-twittrare

Utvecklare teasar oss med mys-tweets.


Inaktiv
Detaljnivån på karaktärerna i nya Mass Effect är "insane", säger Bioware-twittrare

Grafik är inte allt, verkligen inte allt. Den senaste smörjan som Bioware stått bakom är inte direkt imponerande. Inquisition fick jag mina pengar tillbaka för; det var den värsta smörjan i story någonsin. Mass Effect har aldrig imponerat vad gäller story, ännu mindre inlevelse.

Fokus kring detaljrikedom ska ligga i handlingen i ett spel som detta, inte i grafiken.

Medlem

Är riktigt sugen på detta, älskar Mass Effect, spelat igenom alla delar ett antal gånger

Medlem

Jag tycker de ska strunta i fansen och köra på sin egen vision. Man kan inte göra alla glada.

Vid en andra genomspelning var ME2 lite för mycket av B-karaktär storymässigt, men både ettan och trean höll åtminstone god scifi-standard. Slutet var mycket bra även om många hellre hade sett Hollywood-ending.

Medlem

Jag tröttnade på Mass Effect med alla långa hissfärder och kom aldrig förbi en boss-fight mot nåt slags dinosaurie. AI-kompisarna sprang och dog korkat varje gång. Och varje nytt försök inleddes med att åka hiss i typ en minut. Går det att hoppa på tvåan utan att ha kommit förbi den punkten i ettan? Jag minns inget av handlingen.

Medlem

Wow kevlar. Very plåt. Such motorcykelhjälm. Much hype!

Medlem

Hoppas att dom gör som i dragon age orgins med olika spelbara raser och intros. Vill spela som en alien.

Medlem

Insane Epic same shit.

Focusera på gameplay så löser resten sig.

Medlem
Skrivet av Segas:

Grafik är inte allt, verkligen inte allt. Den senaste smörjan som Bioware stått bakom är inte direkt imponerande. Inquisition fick jag mina pengar tillbaka för; det var den värsta smörjan i story någonsin. Mass Effect har aldrig imponerat vad gäller story, ännu mindre inlevelse.

Fokus kring detaljrikedom ska ligga i handlingen i ett spel som detta, inte i grafiken.

Känner precis samma sak, spelade ett par timmar sen fick det vara nog, går att göra bra "your-the-only-one.that.can-save-the-world-storys" senaste dragon age var inte ett sånt...

Medlem
Skrivet av Wattem:
Skrivet av Segas:

Grafik är inte allt, verkligen inte allt. Den senaste smörjan som Bioware stått bakom är inte direkt imponerande. Inquisition fick jag mina pengar tillbaka för; det var den värsta smörjan i story någonsin. Mass Effect har aldrig imponerat vad gäller story, ännu mindre inlevelse.

Fokus kring detaljrikedom ska ligga i handlingen i ett spel som detta, inte i grafiken.

Känner precis samma sak, spelade ett par timmar sen fick det vara nog, går att göra bra "your-the-only-one.that.can-save-the-world-storys" senaste dragon age var inte ett sånt...

Det är ju tur att man gillar olika saker, jag har plöjt ner 150h + i både DA Inquisition och Mass effect serien.

Inaktiv
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Wattem:
Skrivet av Segas:

Grafik är inte allt, verkligen inte allt. Den senaste smörjan som Bioware stått bakom är inte direkt imponerande. Inquisition fick jag mina pengar tillbaka för; det var den värsta smörjan i story någonsin. Mass Effect har aldrig imponerat vad gäller story, ännu mindre inlevelse.

Fokus kring detaljrikedom ska ligga i handlingen i ett spel som detta, inte i grafiken.

Känner precis samma sak, spelade ett par timmar sen fick det vara nog, går att göra bra "your-the-only-one.that.can-save-the-world-storys" senaste dragon age var inte ett sånt...

Det är ju tur att man gillar olika saker, jag har plöjt ner 150h + i både DA Inquisition och Mass effect serien.

Absolut. Det hade ju varit enormt tråkigt om alla gillade samma sak. Själv är jag mer åt Dark Souls hållet med mycket kryptisk natur.

Medlem

Mass effect är inget vidare spel direkt.. Körde 5-6h sen gav jag upp, försökte ett halvår senare med nästa del, lika där, gav upp efter ett par timmar.

Grafik verkar vara allt det har att erbjuda.
Ska dock prova DA:I vid ett senare tillfälle, men är tveksam när det är samma utvecklare.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

Jag tycker de ska strunta i fansen och köra på sin egen vision. Man kan inte göra alla glada.

Vid en andra genomspelning var ME2 lite för mycket av B-karaktär storymässigt, men både ettan och trean höll åtminstone god scifi-standard. Slutet var mycket bra även om många hellre hade sett Hollywood-ending.

Själv tyckte jag ME2 var det bästa i serien.

Det som gjorde mig förbannad med ME3 var att samtliga beslut du fattat i ME1-2 inte hade någon som helst impact på slutet.

Tex, basen som du kan rädda eller spränga i slutet på ME2, den dök inte ens upp i ME3. Beslutet om att rädda eller utrota Rachni i 1an, INGEN som helst impact det heller. Om man nu formade spelet genom sina val, då tycker man valen borde spela roll också...


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Mass effect är inget vidare spel direkt.. Körde 5-6h sen gav jag upp, försökte ett halvår senare med nästa del, lika där, gav upp efter ett par timmar.

Grafik verkar vara allt det har att erbjuda.
Ska dock prova DA:I vid ett senare tillfälle, men är tveksam när det är samma utvecklare.

Vadå, vill du spela Mass Effect i en liknande grafik som Minecraft eller? Grafiken är viktig, det ger mer känsla för den virtuella världen. Hade BioWare släppt Mass Effect 4 och grafiken hade vart densamma som Half-Life 2, ja då jäävlar " Vad är detta för grafik?, varför så dålig grafik?" Även i sig att spelet hade vart jävligt bra.

Medlem

Ja, man tycker olika. ME1 var det enda som var bra enligt mig. Sen blev det i stort sett ett action spel istället för ett rollspel. Istället för att bygga ut karaktärssystemen så begränsades och förenklades de.
Not my cup of tea. Och inte så hypad på framtiden med tanke på den vägen dom gått so far.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Jag tröttnade på Mass Effect med alla långa hissfärder och kom aldrig förbi en boss-fight mot nåt slags dinosaurie. AI-kompisarna sprang och dog korkat varje gång. Och varje nytt försök inleddes med att åka hiss i typ en minut. Går det att hoppa på tvåan utan att ha kommit förbi den punkten i ettan? Jag minns inget av handlingen.

Jag är en av de som spelade tvåan innan jag spelade ettan. En del saker var lite svårförstådda, men generellt tycker jag att det fungerade bra. Annars går det att lägga in en "fast forward" i ettan om man vill slippa sova under hissfärderna; http://masseffect.wikia.com/wiki/PC_Tweaks

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av LoffeLuff:

Jag tycker de ska strunta i fansen och köra på sin egen vision. Man kan inte göra alla glada.

Vid en andra genomspelning var ME2 lite för mycket av B-karaktär storymässigt, men både ettan och trean höll åtminstone god scifi-standard. Slutet var mycket bra även om många hellre hade sett Hollywood-ending.

Själv tyckte jag ME2 var det bästa i serien.

Det som gjorde mig förbannad med ME3 var att samtliga beslut du fattat i ME1-2 inte hade någon som helst impact på slutet.

Tex, basen som du kan rädda eller spränga i slutet på ME2, den dök inte ens upp i ME3. Beslutet om att rädda eller utrota Rachni i 1an, INGEN som helst impact det heller. Om man nu formade spelet genom sina val, då tycker man valen borde spela roll också...

Kanske, besluten underlättade vägen dit, eller eventuellt öppnade ett nytt slut, alt. formade valet av det. Frågan är bara om det är möjligt att ha en sant dynamisk story med den teknologi som finns just nu. Det är lite som Butterfly effect men applicerat på storyn, dvs en exponentiell skillnad i olika utfall över tid. Ju fler spel man har i en sammanhängade serie med en huvudkaraktär desto svårare blir det att manuellt skapa story för den myriad av olika utfall som är möjliga på förhand.

Medlem
Skrivet av Segas:

Grafik är inte allt, verkligen inte allt. Den senaste smörjan som Bioware stått bakom är inte direkt imponerande. Inquisition fick jag mina pengar tillbaka för; det var den värsta smörjan i story någonsin. Mass Effect har aldrig imponerat vad gäller story, ännu mindre inlevelse.

Fokus kring detaljrikedom ska ligga i handlingen i ett spel som detta, inte i grafiken.

Fast det blir himla svårt att visa nåt annat än grafik innan release. Det är inte så att de kan visa delar av en story.

Blir lite nyfiken, kan du ge exempel på några spel som du tycker har bra story?

Geeks Gaming

De jag vill att dom ska fixa till nästa mass effect är mer öppen värld.

Medlem
Skrivet av Intuiz:
Skrivet av Kimpur:

Mass effect är inget vidare spel direkt.. Körde 5-6h sen gav jag upp, försökte ett halvår senare med nästa del, lika där, gav upp efter ett par timmar.

Grafik verkar vara allt det har att erbjuda.
Ska dock prova DA:I vid ett senare tillfälle, men är tveksam när det är samma utvecklare.

Vadå, vill du spela Mass Effect i en liknande grafik som Minecraft eller? Grafiken är viktig, det ger mer känsla för den virtuella världen. Hade BioWare släppt Mass Effect 4 och grafiken hade vart densamma som Half-Life 2, ja då jäävlar " Vad är detta för grafik?, varför så dålig grafik?" Även i sig att spelet hade vart jävligt bra.

Va? Citerade du fel person eller läste du fel någonstans?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Intuiz:
Skrivet av Kimpur:

Mass effect är inget vidare spel direkt.. Körde 5-6h sen gav jag upp, försökte ett halvår senare med nästa del, lika där, gav upp efter ett par timmar.

Grafik verkar vara allt det har att erbjuda.
Ska dock prova DA:I vid ett senare tillfälle, men är tveksam när det är samma utvecklare.

Vadå, vill du spela Mass Effect i en liknande grafik som Minecraft eller? Grafiken är viktig, det ger mer känsla för den virtuella världen. Hade BioWare släppt Mass Effect 4 och grafiken hade vart densamma som Half-Life 2, ja då jäävlar " Vad är detta för grafik?, varför så dålig grafik?" Även i sig att spelet hade vart jävligt bra.

Va? Citerade du fel person eller läste du fel någonstans?

Haha, egentligen lite riktat åt alla som klagar på att det är för mycket grafik på ett sätt. Råkade väl bara ta dig, så inget personligt riktat mot dig. Borde ha nämnt det, my bad.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Wattem:
Skrivet av Segas:

Grafik är inte allt, verkligen inte allt. Den senaste smörjan som Bioware stått bakom är inte direkt imponerande. Inquisition fick jag mina pengar tillbaka för; det var den värsta smörjan i story någonsin. Mass Effect har aldrig imponerat vad gäller story, ännu mindre inlevelse.

Fokus kring detaljrikedom ska ligga i handlingen i ett spel som detta, inte i grafiken.

Känner precis samma sak, spelade ett par timmar sen fick det vara nog, går att göra bra "your-the-only-one.that.can-save-the-world-storys" senaste dragon age var inte ett sånt...

Det är ju tur att man gillar olika saker, jag har plöjt ner 150h + i både DA Inquisition och Mass effect serien.

Ja tur det

Medlem

Vad folk klagar på storyn i ME-serien! Serien var i överlag OK på det mesta fast den var inte riktigt bra på någonting, var liksom inte dom bästa RPG-inslagen. eller action-inslagen osv

Men var det något som spelet lyckades med så var det storyn och karaktärerna, jag spelade iofs som FemShep vilken var en markant förbättring i skådespeleriet till skillnad från MaleShep.
Men majoriteten av karaktärerna övertygade och hade ett djup i sig som är svårslaget.

ME-universumet kändes välgjort och utförligt utan att för den skull bli överdrivet komplicerat där man tappade den röda tråden eller blev förvirrad av factions/raser/intriger osv.

Storyn i sig var det heller inget fel på, trots att man var "the one" i spelet kändes man aldrig direkt övermäktig och främst av allt kändes det man gjorde i spelet viktigt, det fanns ett syfte. Till och med side-quests kändes ofta som att dom knöt ihop bra till världen och var inte bara random npc-questar a lá Skyrim "hej jag är ingen viktig person alls men kan du plocka lite lök från min trädgård".

Inaktiv

Gillade del 1-3 och gillade storyn. Ser fram emot del 4 med glädje.

Medlem

Känner ingen hype än... Men hoppas...

Hur skall man kunna toppa Reapers liksom? En armé av miljontals 2km stora rymdskepp som utrotar våran galax var 50.000 år?

Good luck with that!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Känner ingen hype än... Men hoppas...

Hur skall man kunna toppa Reapers liksom? En armé av miljontals 2km stora rymdskepp som utrotar våran galax var 50.000 år?

Good luck with that!

Håller med dig! Hur toppar man Reapers? Mass Effect serien är min absoluta favorit, men förstår inte alls vad 4:an ska handla om och hur man ska göra fienden grymmare än de förra.

Medlem
Skrivet av Segas:

Grafik är inte allt, verkligen inte allt. Den senaste smörjan som Bioware stått bakom är inte direkt imponerande. Inquisition fick jag mina pengar tillbaka för; det var den värsta smörjan i story någonsin. Mass Effect har aldrig imponerat vad gäller story, ännu mindre inlevelse.

Fokus kring detaljrikedom ska ligga i handlingen i ett spel som detta, inte i grafiken.

Verkligen. Graffik hit, Frostbite dit, Är inte spelet mer än de så är det inget värt.
Har inte spelat Inquisition, men vete tusan om jag kommer göra det heller.
Spelet fått bra kritik överlag sett till recensioner, dock så verkar de negativa aspekterna allt för avtändande för min del.

Sen så känns inte BioWare så pålitliga längre, tyvärr, var väldigt besviken över DA2 och ME3.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Oroväckande att de lägger fokus på sånt här när det förra spelet pajade konsumenters förtroende på grund av story och gameplay.

Medlem

Jag älskar mass effect spelen, spelat igenom alla 3 minst 5 gånger var. Skiter i vad folk säger jag tycker alla 3 nästan är perfekta. Ser extremt fram emot nästa spel!

Medlem
Skrivet av Intuiz:
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Intuiz:
Skrivet av Kimpur:

Mass effect är inget vidare spel direkt.. Körde 5-6h sen gav jag upp, försökte ett halvår senare med nästa del, lika där, gav upp efter ett par timmar.

Grafik verkar vara allt det har att erbjuda.
Ska dock prova DA:I vid ett senare tillfälle, men är tveksam när det är samma utvecklare.

Vadå, vill du spela Mass Effect i en liknande grafik som Minecraft eller? Grafiken är viktig, det ger mer känsla för den virtuella världen. Hade BioWare släppt Mass Effect 4 och grafiken hade vart densamma som Half-Life 2, ja då jäävlar " Vad är detta för grafik?, varför så dålig grafik?" Även i sig att spelet hade vart jävligt bra.

Va? Citerade du fel person eller läste du fel någonstans?

Haha, egentligen lite riktat åt alla som klagar på att det är för mycket grafik på ett sätt. Råkade väl bara ta dig, så inget personligt riktat mot dig. Borde ha nämnt det, my bad.

Haha ja jag har inte ens nämnt att grafik är något negativt, gillar att den utvecklas hela tiden..
Enda jag önskar är att story hänger med spelen som är sådär extra stiliga


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

12
Skriv svar