Kriget är över – Battlefield Heroes stängs ner

Medlem
Kriget är över – Battlefield Heroes stängs ner

Spelade aldrig detta, har jag missat något?

Medlem

Ganska värdelös titel så ingen större förlust..

Medlem

Det var aningen skoj när det kom. Faktum är att animationerna är ganska häftiga

Var det inte det här spelet dom där jävla lulzsec hackade databasen på så man var tvungen att byta användarnamn/lösen överallt...

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Spelade aldrig detta, har jag missat något?

Körde betan och spelets helhet kändes som en lågbudget indietitel. Tappert försök men tråkigt i längden.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det var ok som tidsfördriv, men inte mer än så.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Okej att de stänger ner BF-versionerna, likaså NFS-spelet... men FIFA World? Neeeeej! Det var roligt att spela :/ Nåväl, back to FIFA 14 på 360 it is (nej, tänker inte köpa FIFA 15).

Medlem

Jag förstår ju att ur ett finansiellt och upphovsrättsligt perspektiv inte är möjligt, men varför släpper man inte servermjukvaran gratis och låter spelet leva vidare hos de som faktiskt fortfarande spelar det?

Medlem
Skrivet av MorpheuZ:

Jag förstår ju att ur ett finansiellt och upphovsrättsligt perspektiv inte är möjligt, men varför släpper man inte servermjukvaran gratis och låter spelet leva vidare hos de som faktiskt fortfarande spelar det?

utvecklingskostnader + they dont give a fuck

Medlem

Spelet var riktigt bra i början, nytt och fräscht, men sen blev det så jävla fokuserat på microtransaktioner så jag la spelet på hyllan direkt.

Medlem

De kanske kunde inse någon gång att Pay-to-win-titlar aldrig blir lika bra...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Spelade aldrig detta, har jag missat något?

Nej.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Spelade aldrig detta, har jag missat något?

ja spelet var ju ganska kul innan det vart pay to win

Medlem

Detta spelet var helt värdelöst, usch vilken flopp.

Medlem
Skrivet av ZaMMe:

Detta spelet var helt värdelöst, usch vilken flopp.

i vilken värd är ett spel som har 7 miljoner spelare en flop, jag kan förstå om du inte tycker om det men nån flop var det inte

det va tråkigt. man va tvungen att skjuta ngn 300 gånger för dom skulle dö .. om man inte betalade för deras pay2win vapen .. som va för dyra, och dessutom fick man bara behålla dom några dagar.

Relik 📜

Det bästa med Battlefield Heroes är väl ändå musiken.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Är det sju miljoner "aktiva" spelare 2011 online, eller sju miljoner registrerade konton men där en fjärt av det antalet används?
*Numbers mean different depending on data*

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Spelade aldrig detta, har jag missat något?

Njae, som många redan sagt, första halvåret var det helt ok och kul underhållning, lite som en actionrulle med Bruce Willis - kul och bra i sin genre men kanske inte Oscarsmaterial.
Sedan kom EAs berömda gnidenhet in och det blev p2w...

Medlem
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av ZaMMe:

Detta spelet var helt värdelöst, usch vilken flopp.

i vilken värd är ett spel som har 7 miljoner spelare en flop, jag kan förstå om du inte tycker om det men nån flop var det inte

Har?

Själv gillar jag stilen på spelet och att det var lite mindre seriöst än de övriga spelen, som typ TF2. Endå lirade jag inte spelet för jag tyckte inte dem hade fått ihop allt på ett bra sätt.

Medlem

Jag tänkte testa Heroes, men orkade aldrig göra ett konto. Sedan tänkte jag på allvar göra det, men då hade det blivit P2W enligt olika forum så då fick det vara.

BFP4F spelade jag i några timmar, men min dator var så dålig att det inte blev en bra upplevelse. När jag pånytt tänkte testa det (iofs med samma dator) så hade det blivit P2W. Så då fick det vara.

TF2 går bra för att det är F2P, dessutom har jag "premium" från före spelet blev gratis.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

Kommer sakna Battlefield Heroes.

Däremot fäller jag inga tårar för Battlefield Play4Free. Spelet var grymmt kul en gång i tiden, men när EA scammade alla spelarna så la jag av för gott.
http://gamingbolt.com/ea-ripping-off-battlefield-play4free-us...

EA hade något riktigt kul på gång, men deras girighet dömde spelen till undergång.

Medlem

Åååneeej! Jag har ju köpt bilar för runt 10.000 kr till "Need for Speed: World"!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av grenadecx:
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av ZaMMe:

Detta spelet var helt värdelöst, usch vilken flopp.

i vilken värd är ett spel som har 7 miljoner spelare en flop, jag kan förstå om du inte tycker om det men nån flop var det inte

Har?

jag pratade inte specifikt om BFH utan spel generellt.

Medlem

håller med vissa.. sjukt kul i början men blev snabbt tråkigt.. lär nog hoppa in och lira lite innan dom stänger ner. bara för att


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

k3m
Medlem
Skrivet av autograph:

Åååneeej! Jag har ju köpt bilar för runt 10.000 kr till "Need for Speed: World"!

Menar du allvar?

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av autograph:

Åååneeej! Jag har ju köpt bilar för runt 10.000 kr till "Need for Speed: World"!

Menar du allvar?

Ja!


signatur

autograph

Medlem

Varit sämst från start till mål. Ett undermåligt experimentbattlefield som aldrig slog. Höll faktiskt inte på någon front.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

1
Skriv svar