Star Wars: Battlefront – fyra planeter, 60 fps på konsolerna och mycket mer info!

Robot
Star Wars: Battlefront – fyra planeter, 60 fps på konsolerna och mycket mer info!
Medlem
Star Wars: Battlefront – fyra planeter, 60 fps på konsolerna och mycket mer info!

Hoppas det finns nån typ av server utan hjältar,


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

the typical game dev: "we got 60 fps and 900p, but we are aiming to have 1080p in the final product" 900p confirmed.


signatur

biltemakörv

Inaktiv

Jag hoppas detta blir bra men å andra sidan hoppades jag att episode I skulle vara bra också. Vi får väl se helt enkelt

Medlem

Baserade ni en förhandstitt på en trailer?

Medlem

Bara 8 kartor? Väntar nog på game of the year eller gold versionen så att det är lite content i spelet. Dagens jävla multiplayer fps har på tok för lite content för att vara värda priset.


signatur

// Bacon <3

Medlem

För övrigt känns det rätt fattigt med 8 kartor när Battlefront II hade 18 exklusive 6 rymdslag.

Inaktiv
Skrivet av PcKaffe:

Bara 8 kartor? Väntar nog på game of the year eller gold versionen så att det är lite content i spelet. Dagens jävla multiplayer fps har på tok för lite content för att vara värda priset.

Håller med dig i sak men det beror ju på hur stora kartorna är också.

Medlem

PC port`? hoppas dom inte stressar ut detta, utan ta tid... som med Hardline, skjut upp spelet ett halvår ifall ni känner er osäkra.

Medlem

8 banor? ..... Wtf? Hade förväntat mig iaf 15-16 st vid launch. Det är ju som sagt ett multiplayer spel. Battlefield fast i Star Wars miljö.

Kommer det vara en kampanj med story och så?

Bra att man får spela som Darth Vader och Boba Fett. Och det inte bara var ett fult spel för att fånga ens intresse! Då hade jag bojkottat spelet. Fult sätt att locka en.

Hoppas på ett bättre hjälte system än Battlefront 2 hade. Vill vara hjälte längre än typ tidsbegränsat.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

hmm .. får se om dom börjar ljuga om destruction snart

8 kartor, + 5 DLC:er med 4 kartor var= 28 kartor, men det kommer säkert kosta det dubbla priset. Var inte förvånade om det blir just så.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Spelar roll om det bara finns 8 banor när det bara är 1-3 av dem som kommer att rotera på servrarna när spelet väl kommer ut.

I storartad EA-stil så lär det ju bli Season-pass å massa skit också så att de splittrar communityn ännu mer.

Medlem

Mer info här:

* November 17th release date / 20th for EU

* PS4 / Xbox One / Origin

* It will be connected with Episode 7

* FREE dlc "Battle of Jaku" December 8th release date (I'm pretty sure they said this DLC will explain the downed star destroyer shown in the actual movie teaser released yesterday)

* Pre-order gets "Battle of Jaku" DLC one week early

* Playstation looks to have marketing rights, perhaps a special edition shown at the panel

* in-engine actual gameplay footage is running on ps4

* No space battles

* You can switch between 1st and 3rd person on the go

* Power-ups allow you to play as hero classes as well as pilot vehicles

* Between 8 - 40 players

* Split-screen co-op

* No prequel / clone wars content

* No campaign

* No Battlelog

* Offline bots

* Dolby Atmos for audio / Frostbite 3 for engine

* 4 planets have been confirmed (Endor's forest moon, Hoth, Tatooine and the new planet Sullust)

* Rumored actual gameplay being shown behind closed doors, different sources are saying everyone at the event can see the actual gameplay video

* Playable characters include Darth Vader and Boba Fett

* Players can traverse the game on foot or speeder bikes, or even an AT-AT

* You can even fly TIE Fighters, X-Wings, or the Millennium Falcon

* You can Aim Down Sights for weapons in 1st person

* "Partner up with a friend in online multiplayer, share unlocks and have each other's backs on the battlefront."

* "Fight for the Empire or Republic offline, solo or with a friend, in carefully crafted missions."

* Youtuber who got early access said: 60fps on PS4 and xbox one confirmed

* 3 primary weapons with 1 secondary

* no "spotting" like in Battlefield series

* firing gives away position on mini map

* "blasters" don't have ammo but do overheat

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av kebbe:

För övrogt känns det rätt fattigt med 8 kartor när Battlefront II hade 18 exklusive 6 rymdslag.

Lär väl förvisso vara betydligt mer genomarbetade och detaljerade kartor, men oavsett vilket får jag hålla med om att åtta stycken är i minsta laget - framför allt om de tänkt köra battlefieldstuket med att sälja nya banor senare för ockerpriser.

Medlem

Förbaskat synd att den inte finns någon singleplayer story att följa. Det finns ju så mycket potential för det i Star Wars. Battlefront 2 vars kampanj följde 501:st var klockren och riktigt rolig,

Medlem

Jag kommer bli jävligt besviken om det här blir Star Wars Battlefield 3/4, och inte en värd uppföljare till Battlefront-serien. Jag skiter fullständigt i multiplayer, jag vill ha ett vettigt singleplayer-läge.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Jag kommer bli jävligt besviken om det här blir Star Wars Battlefield 3/4, och inte en värd uppföljare till Battlefront-serien. Jag skiter fullständigt i multiplayer, jag vill ha ett vettigt singleplayer-läge.

Dom har redan sagt att är inte kommer va någon campaign så det är ett multiplayer spel.

Medlem

Den mängden av kartor räcker gott och väl för min del. Tror att det delvis beror på att kartorna innehåller betydligt mer detaljrikedom idag än vad de brukade?

Eller för att vi får allt annat i premium-paket som med Battlefield. Återstår att se.

phi
Medlem

Star Wars: Battle of DLC's.

Medlem
Skrivet av kebbe:

För övrogt känns det rätt fattigt med 8 kartor när Battlefront II hade 18 exklusive 6 rymdslag.

Går ju inte att släppa ett komplett spel för 599kr förstår du väl? Man släpper ju bara 1/5 av spelet för 599kr och sen resterande 4/5 av spelet för 499kr i form av Premium-medlemskap. På så sätt så kan man ta 1100kr för den kompletta upplevelsen utan att kunden fattar att han blir blåst på pengar.

Medlem
Skrivet av WardonE:

Mer info här:
* Between 8 - 40 players

40 spelare???!?! Detta måste gälla konsolerna! PC lär väl ha 64 eller mer. Jag hade nästan förväntat mig riktigt stora strider med kanske till och med 128 spelare!

64 eller mer. Kan fan inte gå bakåt. Där försvann en del av intresset må jag säga om det gäller PC versionen också....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av PcKaffe:

Bara 8 kartor? Väntar nog på game of the year eller gold versionen så att det är lite content i spelet. Dagens jävla multiplayer fps har på tok för lite content för att vara värda priset.

Håller med dig i sak men det beror ju på hur stora kartorna är också.

Ja 8st Arma 3 kartor hade ju inte direkt varit något att klaga på


signatur

// Bacon <3

Medlem

720p/60fps på Xbone och 1080p/60fps på PS4 säkert

Medlem

Splitscreen coop och bots låter ju toppen, alldeles för få spel som satsar på det längre

Medlem

8 maps så jävla sniket, men är ju inte förvånad. Bättre ta ut kartor ur spelet och ta extra betalt för det...

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av kebbe:

För övrogt känns det rätt fattigt med 8 kartor när Battlefront II hade 18 exklusive 6 rymdslag.

Lär väl förvisso vara betydligt mer genomarbetade och detaljerade kartor, men oavsett vilket får jag hålla med om att åtta stycken är i minsta laget - framför allt om de tänkt köra battlefieldstuket med att sälja nya banor senare för ockerpriser.

Tycker nog att de flesta kartor i Battlefront II var ganska välplanerade och solida, kikar man på katastrofkartorna i BF3/4 så ser man dessvärre att Dice inte riktigt kan det här med kartdesign, att de skulle lära sig till Bartlefront ser jag som ganska osannolikt.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av kebbe:

För övrogt känns det rätt fattigt med 8 kartor när Battlefront II hade 18 exklusive 6 rymdslag.

Lär väl förvisso vara betydligt mer genomarbetade och detaljerade kartor, men oavsett vilket får jag hålla med om att åtta stycken är i minsta laget - framför allt om de tänkt köra battlefieldstuket med att sälja nya banor senare för ockerpriser.

Tycker nog att de flesta kartor i Battlefront II var ganska välplanerade och solida, kikar man på katastrofkartorna i BF3/4 så ser man dessvärre att Dice inte riktigt kan det här med kartdesign, att de skulle lära sig till Bartlefront ser jag som ganska osannolikt.

För sin tid var de helt ok, men idag hade de setts som håglösa. Men jag märker att vi tycker helt olika här, så lika bra att låta saken bero.

Inaktiv

Skönt med no spotting. Tyckte bara det var störande att behöva göra i BF.

Nja det här lät sådär. Själv hade jag hoppats på en SP kampanj, rymdstrider och enorma slag. 8-kartor lät också ganska fattigt, helst när man inte har en kampanj utan allt har gått till just Multiplayern. Sen så gillar jag faktiskt klonkrigen bättre(utrustningen och looken på soldaterna/fordonen) så det är lite synd att man helt skippar dom.

123
Skriv svar