Star Wars: Battlefront – fyra planeter, 60 fps på konsolerna och mycket mer info!

Medlem
Skrivet av kebbe:

För övrigt känns det rätt fattigt med 8 kartor när Battlefront II hade 18 exklusive 6 rymdslag.

Fast måste tillägga att många av kartorna var direkt copy paste från Battlefront I så de hade inte gjort 18 + 6 kartor till Battlefront II.

I övrigt antar jag att de nya kartorna kommer vara betydligt mer detaljerade

Skribent

Gott folk! MER än åtta kartor står det!

Vi vet dock inte exakt hur många än.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av WardonE:

Mer info här:
* Between 8 - 40 players

40 spelare???!?! Detta måste gälla konsolerna! PC lär väl ha 64 eller mer. Jag hade nästan förväntat mig riktigt stora strider med kanske till och med 128 spelare!

64 eller mer. Kan fan inte gå bakåt. Där försvann en del av intresset må jag säga om det gäller PC versionen också....

40 spelare gäller alla versioner.


signatur

Ostfarfar von Honorngreven

Medlem
Skrivet av Ostfarfar:
Skrivet av Remus:
Skrivet av WardonE:

Mer info här:
* Between 8 - 40 players

40 spelare???!?! Detta måste gälla konsolerna! PC lär väl ha 64 eller mer. Jag hade nästan förväntat mig riktigt stora strider med kanske till och med 128 spelare!

64 eller mer. Kan fan inte gå bakåt. Där försvann en del av intresset må jag säga om det gäller PC versionen också....

40 spelare gäller alla versioner.

Jag tycker faktiskt att det är helt ok. 64 spelare är nästan för mycket på vissa kartor. Det blir som ett dödläge då inget lag kan få övertaget eftersom alla skjuter och kastar granater som fan.

Medlem

Hmm.. Det lät intressant till en början, men vetifan, jag vill inte ha ett Battlefield med Star Wars-tema och ingen singleplayer.

Och som alla redan klagat på, men 8 kartor på ett multiplayer endast spel, wtf? Hur jäkla jobbigt kan det vara, men tyvärr så ska man sen köpa pre-utgåvan, för att sedan köpa season pass och en massa extra tillägg av vapen, skins, banor osv osv.
Att Microsoft & Sony låter dom fortsätter pressa ut dessa piss dlc:er.. Fan släpp ett helt spel med allt, direkt, i stället för att man ska behöva köpa allt eller betala dyrt för season pass.

Medlem

ingen kampanj? Det ser skitkul ut, men count me out. Tröttnar snabbt som fan på samma kartor, samma skit, om och om igen... Grindar hellre ett riktigt MMO då.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

8 kartor, + 5 DLC:er med 4 kartor var= 28 kartor, men det kommer säkert kosta det dubbla priset. Var inte förvånade om det blir just så.

Ja det lär nog bli dlc alla battlefield + premium etc mjölka kossan så mycket som möjligt av oss som älskar star wars!

Medlem

För helvete läs!!!
" There will be more maps than 8, and more than two per planet at launch."
https://twitter.com/DICEfigge/status/589208417199214592


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Inaktiv
Skrivet av zleck129:

720p/60fps på Xbone och 1080p/60fps på PS4 säkert

Sluta vara ett propagandaoffer och bete dig istället.

Medlem

Bra att dom prioriterar hög fps istället för fancy grafik på konsol, men blir nog köp på PC om det visar sig vara bra

Inaktiv

Jävlar vad folk gnäller på att det enbart är 8 kartor vid release. BF3 hade 8 kartor vid release och BF4 hade 10. Något folk inte verkar tänka på är att detaljrikedomen i kartorna självklart kommer vara högre än något annat Battlefront och därför tar det längre tid att skapa kartorna och därför blir det fler.

Nu säger inte jag att det nödvändigtvis är bättre med färre högdetaljerade kartor än många med mindre arbete lagt på dom men då hade folk istället gnällt på att det såg förlegat ut.

Medlem

8 kartor bara?! Tyvärr verkar DICE inte ha ett jävla skit att säga till om. Det blir bojkott på detta spelet utan tvekan.

Medlem
Skrivet av grollo_92:

Jävlar vad folk gnäller på att det enbart är 8 kartor vid release. BF3 hade 8 kartor vid release och BF4 hade 10. Något folk inte verkar tänka på är att detaljrikedomen i kartorna självklart kommer vara högre än något annat Battlefront och därför tar det längre tid att skapa kartorna och därför blir det fler.

Nu säger inte jag att det nödvändigtvis är bättre med färre högdetaljerade kartor än många med mindre arbete lagt på dom men då hade folk istället gnällt på att det såg förlegat ut.

DICE och EA är skit. Fan vad naiv du är, antalet kartor har inget med detaljrikedomen att göra. Hört talats om DLC? Suck. Hoppas folk slutar köpa spel som DICE utvecklar så de går i konkurs. Helst borde EA gå i konkurs så de olika franchise kan säljas till andra.

Medlem
Skrivet av grollo_92:

Jävlar vad folk gnäller på att det enbart är 8 kartor vid release. BF3 hade 8 kartor vid release och BF4 hade 10. Något folk inte verkar tänka på är att detaljrikedomen i kartorna självklart kommer vara högre än något annat Battlefront och därför tar det längre tid att skapa kartorna och därför blir det fler.

Nu säger inte jag att det nödvändigtvis är bättre med färre högdetaljerade kartor än många med mindre arbete lagt på dom men då hade folk istället gnällt på att det såg förlegat ut.

Starcraft 2 som exempel har gratis kartor. Varför dela communityn med alla dessa jävla dlc?

Medlem

You had me at "Local co-op".


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Medlem
Skrivet av KaVa-KaVa:

8 kartor bara?! Tyvärr verkar DICE inte ha ett jävla skit att säga till om. Det blir bojkott på detta spelet utan tvekan.

Hade du läst nyheten istället för att rage-skriva hade du säkert sett att det står att "det är minst 8 kartor".
Hade du dessutom läst t.ex. Q&A-frågorna från igår på Twitter hade du sett att det blir mer än 2 kartor per planet.

https://twitter.com/DICEfigge


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem
Skrivet av ShaqAttack:
Skrivet av grollo_92:

Jävlar vad folk gnäller på att det enbart är 8 kartor vid release. BF3 hade 8 kartor vid release och BF4 hade 10. Något folk inte verkar tänka på är att detaljrikedomen i kartorna självklart kommer vara högre än något annat Battlefront och därför tar det längre tid att skapa kartorna och därför blir det fler.

Nu säger inte jag att det nödvändigtvis är bättre med färre högdetaljerade kartor än många med mindre arbete lagt på dom men då hade folk istället gnällt på att det såg förlegat ut.

DICE och EA är skit. Fan vad naiv du är, antalet kartor har inget med detaljrikedomen att göra. Hört talats om DLC? Suck. Hoppas folk slutar köpa spel som DICE utvecklar så de går i konkurs. Helst borde EA gå i konkurs så de olika franchise kan säljas till andra.

Bojkottning av EA har aldrig fungerat hittills och kommer förmodligen aldrig fungera. De tjänar grymma pengar på DLC i allt från Battlefield till FIFA. Folk betalar, så enkelt är det.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Bara 8 kartor? Väntar nog på game of the year eller gold versionen så att det är lite content i spelet. Dagens jävla multiplayer fps har på tok för lite content för att vara värda priset.

Det är väl änna inte antalet kartor som definierar spelets "content". I många FPS-spel blir ju ändå bara ett fåtal kartor de mest spelade.

Sen blir jag bara deprimerad av tjatet om att spel är dyrt. Vad kostar ett nytt spel? Typ 500 kr? Detta motsvarar:
1) En normal utekväll med inträde+2 öl och en whisky + kebabrulle på vägen hem
2) 3 månaders TV-avgift
3) En märkes-tröja
4) Kurslitteratur för en kurs

Osv osv osv. Saker och ting kostar och en femhunka för spel är inte mycket.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

8 kartor, + 5 DLC:er med 4 kartor var= 28 kartor, men det kommer säkert kosta det dubbla priset. Var inte förvånade om det blir just så.

Samt för att kunna spela som Darth Vader MÅSTE du förbeställa spelet hos utvalda distributörer.... lol ja EA vet hur man mjölkar en ko (= oss)


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av ShaqAttack:
Skrivet av grollo_92:

Jävlar vad folk gnäller på att det enbart är 8 kartor vid release. BF3 hade 8 kartor vid release och BF4 hade 10. Något folk inte verkar tänka på är att detaljrikedomen i kartorna självklart kommer vara högre än något annat Battlefront och därför tar det längre tid att skapa kartorna och därför blir det fler.

Nu säger inte jag att det nödvändigtvis är bättre med färre högdetaljerade kartor än många med mindre arbete lagt på dom men då hade folk istället gnällt på att det såg förlegat ut.

DICE och EA är skit. Fan vad naiv du är, antalet kartor har inget med detaljrikedomen att göra. Hört talats om DLC? Suck. Hoppas folk slutar köpa spel som DICE utvecklar så de går i konkurs. Helst borde EA gå i konkurs så de olika franchise kan säljas till andra.

Klart mängden kod som det tar att göra 1 karta i denna grafiska klass jämfört med av den klass battlefront2 hade har med saken att göra, mer arbetstid, mer kostnader, fler bites..

Men endå.. har man med EA att göra så ska de mjölka än så mkt de bara kan.. Pengar är deras främsta motivation, som många andras.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Baboopa:
Skrivet av PcKaffe:

Bara 8 kartor? Väntar nog på game of the year eller gold versionen så att det är lite content i spelet. Dagens jävla multiplayer fps har på tok för lite content för att vara värda priset.

Det är väl änna inte antalet kartor som definierar spelets "content". I många FPS-spel blir ju ändå bara ett fåtal kartor de mest spelade.

Sen blir jag bara deprimerad av tjatet om att spel är dyrt. Vad kostar ett nytt spel? Typ 500 kr? Detta motsvarar:
1) En normal utekväll med inträde+2 öl och en whisky + kebabrulle på vägen hem
2) 3 månaders TV-avgift
3) En märkes-tröja
4) Kurslitteratur för en kurs

Osv osv osv. Saker och ting kostar och en femhunka för spel är inte mycket.

Det är inte den första 500hundringen det gnälls över utan att man ska behöva hosta upp en till för att få Premium dlcerna!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

QQ QQ QQ QQ _D Fan va gnäll redan Snacka om att folk antihypar..

"No prequel / clone wars content"

-Bara en sån sak = winning


signatur

K9
:.:

Medlem

60 fps på konsol, grattis.
Frågan e då vad dem kapat från PC-versionen?

Medlem
Skrivet av absimilard:

QQ QQ QQ QQ _D Fan va gnäll redan Snacka om att folk antihypar..

"No prequel / clone wars content"

-Bara en sån sak = winning

Håller med om att folk klagar väldigt mycket.

Men är det bättre med mindre content för de som gillar Clone Wars eller?

Du behöver ju inte ens lira det om de inte tvingar dig på det. Jag föredrar original Rebs vs Emp, ser inget problem med prequel i spelet så länge man kan välja.

Men att de inte försöker bredda sig till en större mängd spelare är bara fel eller hur tänker du nu?

Medlem
Skrivet av Baboopa:
Skrivet av PcKaffe:

Bara 8 kartor? Väntar nog på game of the year eller gold versionen så att det är lite content i spelet. Dagens jävla multiplayer fps har på tok för lite content för att vara värda priset.

Det är väl änna inte antalet kartor som definierar spelets "content". I många FPS-spel blir ju ändå bara ett fåtal kartor de mest spelade.

Sen blir jag bara deprimerad av tjatet om att spel är dyrt. Vad kostar ett nytt spel? Typ 500 kr? Detta motsvarar:
1) En normal utekväll med inträde+2 öl och en whisky + kebabrulle på vägen hem
2) 3 månaders TV-avgift
3) En märkes-tröja
4) Kurslitteratur för en kurs

Osv osv osv. Saker och ting kostar och en femhunka för spel är inte mycket.

En veckas mat för familjen (fru+2 barn) som jag ensam försörjer.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Baboopa:
Skrivet av PcKaffe:

Bara 8 kartor? Väntar nog på game of the year eller gold versionen så att det är lite content i spelet. Dagens jävla multiplayer fps har på tok för lite content för att vara värda priset.

Det är väl änna inte antalet kartor som definierar spelets "content". I många FPS-spel blir ju ändå bara ett fåtal kartor de mest spelade.

Sen blir jag bara deprimerad av tjatet om att spel är dyrt. Vad kostar ett nytt spel? Typ 500 kr? Detta motsvarar:
1) En normal utekväll med inträde+2 öl och en whisky + kebabrulle på vägen hem
2) 3 månaders TV-avgift
3) En märkes-tröja
4) Kurslitteratur för en kurs

Osv osv osv. Saker och ting kostar och en femhunka för spel är inte mycket.

Jag sa aldrig att spel är dyra. Jag sa att inom multiplayerfokuserade fps så har det på senaste tiden varit väldigt lite content för vad det kostar. Om man jämför med andra typer av spel. Och jo, antalet kartor är en jävligt bra fingervisning på hur mycket content det är. Är det en exakt beräkning? Nej självklart inte och det har jag inte hävdat heller.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Baboopa:
Skrivet av PcKaffe:

Bara 8 kartor? Väntar nog på game of the year eller gold versionen så att det är lite content i spelet. Dagens jävla multiplayer fps har på tok för lite content för att vara värda priset.

Det är väl änna inte antalet kartor som definierar spelets "content". I många FPS-spel blir ju ändå bara ett fåtal kartor de mest spelade.

Sen blir jag bara deprimerad av tjatet om att spel är dyrt. Vad kostar ett nytt spel? Typ 500 kr? Detta motsvarar:
1) En normal utekväll med inträde+2 öl och en whisky + kebabrulle på vägen hem
2) 3 månaders TV-avgift
3) En märkes-tröja
4) Kurslitteratur för en kurs

Osv osv osv. Saker och ting kostar och en femhunka för spel är inte mycket.

Jag sa aldrig att spel är dyra. Jag sa att inom multiplayerfokuserade fps så har det på senaste tiden varit väldigt lite content för vad det kostar. Om man jämför med andra typer av spel. Och jo, antalet kartor är en jävligt bra fingervisning på hur mycket content det är. Är det en exakt beräkning? Nej självklart inte och det har jag inte hävdat heller.

OK!!!

Medlem

Om man hade tänkt att X-wings och TIE-fighters skall slåss på samma karta som marksoldater så kanske det ger en fingervisning att en karta har olika "zoner", typ rymd, atmosfär och mark, alltså väldigt stora.

Var ett tag sen jag nördade ner mig i Star wars-fakta men om jag inte minns fel så ligger storleksordningen för hastigheten på en X-wings på typ 1000 km/h när den flyger inom atmosfären och isåfall blir ju det lite irrelevant att de skall vara med och slåss med landsoldaterna.

Medlem
Skrivet av Baboopa:

Om man hade tänkt att X-wings och TIE-fighters skall slåss på samma karta som marksoldater så kanske det ger en fingervisning att en karta har olika "zoner", typ rymd, atmosfär och mark, alltså väldigt stora.

Var ett tag sen jag nördade ner mig i Star wars-fakta men om jag inte minns fel så ligger storleksordningen för hastigheten på en X-wings på typ 1000 km/h när den flyger inom atmosfären och isåfall blir ju det lite irrelevant att de skall vara med och slåss med landsoldaterna.

För man måste ju flyga med full gas konstant eller?

123
Skriv svar