Lista – 5 förhoppningar och 5 farhågor inför Total War: Warhammer

Robot
Lista – 5 förhoppningar och 5 farhågor inför Total War: Warhammer

De är som gjorda för varandra, Total War och Warhammer. Och nu när utannonseringen äntligen skett börjar det bli dags att verkligen tänka över vad det egentligen är vi önskar oss av världens kanske bästa kombination.


Medlem
Lista – 5 förhoppningar och 5 farhågor inför Total War: Warhammer

Snyggt numrerad lista på farhågor. Hur kan dessutom inte DLC vara med på den listan?

Attila har redan 4 stycken DLC sedan release den 17 februari 2015. Attila kom även ut 1½ år senare än Rome II, cirka 4 månader efter Rome II Emperor Edition, vilke egentligen borde varit releasedagen för spelet.

Jag har tappat allt förtroende för både SEGA och Creative Assembly. Inga pengar från mig.

Medlem

Rätt sak på nummer 1 i alla fall
Jag har aldrig spelat warhammer med figurer, men i Dark Omen så kunde en fire wizard utrota kompanier ur fiendens led med sina coola spells(kommer inte ihåg vad de hette men den med ett skrikande ansikte i eld var hur ball som helst, och kometen med). Men han dog nästan alltid på 3 sekunder i melee combat.

Medlem
Skrivet av apocalypse101:

Rätt sak på nummer 1 i alla fall
Jag har aldrig spelat warhammer med figurer, men i Dark Omen så kunde en fire wizard utrota kompanier ur fiendens led med sina coola spells(kommer inte ihåg vad de hette men den med ett skrikande ansikte i eld var hur ball som helst, och kometen med). Men han dog nästan alltid på 3 sekunder i melee combat.

Comet of Cassandora. Fick man den och teleportspellen kunde man ha easymode. Speciellt när man kört kampanjen 3-4 gånger och hade skillsen att snipea chargeande kavalleri med den sega kometen.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Snyggt numrerad lista på farhågor. Hur kan dessutom inte DLC vara med på den listan?

http://i.imgur.com/UXfZCT9.png

Attila har redan 4 stycken DLC sedan release den 17 februari 2015. Attila kom även ut 1½ år senare än Rome II, cirka 4 månader efter Rome II Emperor Edition, vilke egentligen borde varit releasedagen för spelet.

Jag har tappat allt förtroende för både SEGA och Creative Assembly. Inga pengar från mig.

Fast om de skulle lyckas göra allting rätt och spelet blir bra, är inte då dlc en ganska liten sak att bry sig om?

Inte så konstigt att företag använder sig av dlc (för att de kan) det ger mer pengar åt företaget och de kan även ha kvar personer osm te.x animerar istället för att sparka dom som alltid varit lösning förr när de inte längre behövs utan det är kodarna som tar över och fixar buggar osv

Inte så att jag försvarar dlc det har vart bra för spelbranschen, men inte speciellt bra för konsumenterna

Medlem
Medlem
Skrivet av Vercadi:

Snyggt numrerad lista på farhågor. Hur kan dessutom inte DLC vara med på den listan?

http://i.imgur.com/UXfZCT9.png

Attila har redan 4 stycken DLC sedan release den 17 februari 2015. Attila kom även ut 1½ år senare än Rome II, cirka 4 månader efter Rome II Emperor Edition, vilke egentligen borde varit releasedagen för spelet.

Jag har tappat allt förtroende för både SEGA och Creative Assembly. Inga pengar från mig.

Med deras DLCs kommer också gratisuppdateringar. Jag har endast köpt en DLC på rea och känner inte att jag missat något, då det för det mesta handlar det om nya faktioner som skiljer sig ganska lite från de som följer med i standardversionen.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

1,2,3,4,5 1,2,3,1,2

Medlem
Skrivet av Wattem:
Skrivet av Vercadi:

Citat.

Fast om de skulle lyckas göra allting rätt och spelet blir bra, är inte då dlc en ganska liten sak att bry sig om?

Inte så konstigt att företag använder sig av dlc (för att de kan) det ger mer pengar åt företaget och de kan även ha kvar personer osm te.x animerar istället för att sparka dom som alltid varit lösning förr när de inte längre behövs utan det är kodarna som tar över och fixar buggar osv

Inte så att jag försvarar dlc det har vart bra för spelbranschen, men inte speciellt bra för konsumenterna

Du har rätt som du säger, men då ska man hålla sig ett antal dagar/veckor ifrån att köpa det från release dagen också, men tyvärr så tar SEGA/CA bort material och säljer det som DLC. Flertalet DLC fanns på skiva, men såldes som dlc dag 1 på Attila.

Efter att ha suttit och tittat på vad som känns som oändligt med Warhammer Fantasy fluff/lore videos på youtube så hoppas jag verkligen att (nu mera mina favoriter, hands down) SKAVEN ska vara en spelbar ras. GE MIG SKAVEN NUUUUUUU !!!

Några andra bra fluff videos ang Warhamer Fantasy btw? Följer killen som gör videon här under på youtube men lär väl finnas både längre o bättre gissar jag?

Å någon som vet vart man kan titta / testa / spela Warhammer fantasy i Sthlm området?

Inaktiv

Hoppas det kommer en framtida W40K expansion!

Medlem

Om dom nu skall göra detta , så vill då jag ha och ett buggfritt CO-OP kampanj möjlighet ochså!

Medlem
Skrivet av Yang_Unchained:

Å någon som vet vart man kan titta / testa / spela Warhammer fantasy i Sthlm området?

Tror det finns ett gäng som spelar onsdagar på Dragons Lair, Kungsholmen. Kolla Dragons Lairs kalender på deras hemsida för kontaktuppgifter.

OT så tror jag det här kan bli riktigt bra, ser fram emot Gameplay.

Medlem

Är inte så förtjust i hjältar överlag så för min del får dom gärna vara obetydliga, eller åtminstone endast ett alternativ.

Medlem

Spelar ingen roll om det blir bra eller dåligt. Bara de kan få det överstökat och släppa medieval 3 eller empire 2 istället!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

För er som gillar Skaven rekommenderar jag starkt trilogin Grey Seer, Temple of the Serpent och Thanqouls Doom skrivna av C.L Werner. Spännande med en dos skön humor. Det är ju så att Skavens är så onda att de ofta blir komiska.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Ett smakprov från boken Grey Seer. Enjoy.
http://www.vermintime.com/books/pdf/grey-seer.pdf


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Alltid velat se total war+magi i någon form med alla gameplay möjligheter det medför så kan ju hoppas att de lyckas. Men så har jag också svurit på att aldrig spela ett total war spel igen efter alla besvikelser.

Creative Assembly måste vara det företag med absolut sämst fantasi då det kommer till gameplay. De har hur grymma settngs/koncept som helst att jobba med men lyckas endast producera intetsägande mellanmjölk nuförtiden. Shogun och kanske Rome var banbrytande då de kom ut....sen dess har i princip inget hänt.

1
Skriv svar