Nu kan utvecklarna själva sätta dit Steam-fuskare

Robot
Nu kan utvecklarna själva sätta dit Steam-fuskare
Medlem
Nu kan utvecklarna själva sätta dit Steam-fuskare

Hoppas det blir bra och hjälper mot fusk i multiplayerspel!


signatur

autograph

Medlem

IDDQD


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Hoppas det här påverkar csgo, går knappt att spela längre

Medlem
Skrivet av SnelHest:

Hoppas det här påverkar csgo, går knappt att spela längre

med tanke på de är Valve själva så lär inte det här påverka något :/

Medlem

de gjorde nyligen en väldigt stor banwave i cs:go

Medlem

Dessa som blir bannade lär och bör kategoriseras i en annan del av bannade spelare än de som blir bannade pga VAC fusk.

Medlem
Skrivet av Shakalen:
Skrivet av SnelHest:

Hoppas det här påverkar csgo, går knappt att spela längre

med tanke på de är Valve själva så lär inte det här påverka något :/

Kanske - de kan möjligtvis lägga mer fokus på sina egna spel nu istället?

Medlem

så jävla gött!

Inaktiv

Varje gång det är rea på cs go, då har man chansen att testa lite fusk med nytt steam acc ^v^


signatur

Macintosh, grunden till PC gaming!

Medlem

Helt jävla rätt.

Medlem

Note to self: Köp aldrig spel av instabila människor som Phil Fish igen om du inte vill bli bannad utan orsak.

Jag känner på mig att det här kommer att missbrukas.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv
Skrivet av Pjotor:

Note to self: Köp aldrig spel av instabila människor som Phil Fish igen om du inte vill bli bannad utan orsak.

Jag känner på mig att det här kommer att missbrukas.

Se till att inte bli för bra på spel också. Jag har en vän som är väldigt duktig på Battlefield och han har blivit avstängd på ett par (skit)servrar för att någon manisk admin är övertygad om att han satt och fuskade (dvs han var för bra).

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av Pjotor:

Note to self: Köp aldrig spel av instabila människor som Phil Fish igen om du inte vill bli bannad utan orsak.

Jag känner på mig att det här kommer att missbrukas.

Se till att inte bli för bra på spel också. Jag har en vän som är väldigt duktig på Battlefield och han har blivit avstängd på ett par (skit)servrar för att någon manisk admin är övertygad om att han satt och fuskade (dvs han var för bra).

Det är dock lite skillnad på att bli bannad av en admin på en server och en utvecklare


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem
Skrivet av Master_johan:
Skrivet av eatem:
Skrivet av Pjotor:

Note to self: Köp aldrig spel av instabila människor som Phil Fish igen om du inte vill bli bannad utan orsak.

Jag känner på mig att det här kommer att missbrukas.

Se till att inte bli för bra på spel också. Jag har en vän som är väldigt duktig på Battlefield och han har blivit avstängd på ett par (skit)servrar för att någon manisk admin är övertygad om att han satt och fuskade (dvs han var för bra).

Det är dock lite skillnad på att bli bannad av en admin på en server och en utvecklare

Sen Fairfight kom in i BF har flera oskyldiga blivit bannade, tur + skicklighet = fairfight ban.
sämsta anticheat systemet.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Dessa som blir bannade lär och bör kategoriseras i en annan del av bannade spelare än de som blir bannade pga VAC fusk.

Det som är aktuellt här är vad de kallar "game ban" där man bara är bannad från det aktuella spelet, det påverkar inte övriga spel.

Länken i nyheten innehåller i sin tur en länk till en FAQ: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=6899-IOSK...
Det framgår att utvecklarna måste vara godkända av Valve att utföra game bans och att utvecklare som missbrukar det kan bli avstängda. Vidare gäller det bara multiplayerspel och bannen ska vara liknande en VAC-ban, man ska fortfarande kunna starta spelet i singelplayerläge om ett sånt finns.

Medlem
Skrivet av SnelHest:

Hoppas det här påverkar csgo, går knappt att spela längre

Då skulle ju Valve faktiskt behöva bry sig ett piss om sina spel, går ju inte att sälja bans liksom.

Medlem

Hoppas det inte gäller "Stanley Parable" där jag fuskade fram "Go outside" achievement genom att ställa fram klockan från 2014 till 2019...

Skrivet av Ducci:
Skrivet av Master_johan:
Skrivet av eatem:
Skrivet av Pjotor:

Note to self: Köp aldrig spel av instabila människor som Phil Fish igen om du inte vill bli bannad utan orsak.

Jag känner på mig att det här kommer att missbrukas.

Se till att inte bli för bra på spel också. Jag har en vän som är väldigt duktig på Battlefield och han har blivit avstängd på ett par (skit)servrar för att någon manisk admin är övertygad om att han satt och fuskade (dvs han var för bra).

Det är dock lite skillnad på att bli bannad av en admin på en server och en utvecklare

Sen Fairfight kom in i BF har flera oskyldiga blivit bannade, tur + skicklighet = fairfight ban.
sämsta anticheat systemet.

det är väl bara för att boota dom som bor i spelet, och spelar som dom har en mental aimbot. Blir inte roligt för någon.

1
Skriv svar