Någon som haft samma känsla som mig för Oblivion? :)

Medlem
Någon som haft samma känsla som mig för Oblivion? :)

Oblivion:heart: ja vad ska man säga, det bästa spelet som jag har spelat!

Är det någon här som har drömt flera gånger om att ny har befinnigt er i oblivion världen o går ner i några gråttor o hittat fina saker i era drömmar, har hänt mig et X antal gånger:)

Eller när ni spelar spelet så har ni kommigt in i det så mkt så ni börjar gråta eller något liknande, eller när det kommer en kompis o bara trampar in på ens rum o man blir störd när man är i den andra världen:evil: hahaha, fy fan vad jag har blivigt arg många gånger:P

Eller när det e en varm sommar dag o ni lirar oblivion när det regnar i oblivion världen o ni får gåshud av hur myssigt spelet är, eller den fruktan svärt sköna musiken plingar på:heart:

Berätta om något liknande:D skulle vara kul om någon annan kännde samma som mig frö just detta spel, eller något annat^^

Ha de gött!


signatur

Snusar till varje pris!

Inaktiv

Mjoo, jag kan helt och hållet hålla med om att de är ett utomordentligt bra spel! Fast jag tycker att *gömmer sig* världen är lite liten.. :/ Jag menar man kan typ ändast vara i Cyrodil.. Man vill ju utforska dem andra länderna.. :/ jag vill ha mer att utforska! Och bättre AI


signatur

Baconmacker med finhackade äppelbitar,björnbärs sylt och smör!

Inaktiv

jo, oblivion is the shit. Ett sånt spel man sannerligen kan kalla för mysigt. Om ni vill utforska de andra länderna så spela de andra TES-spelen.

Jag tycker det bara är bra att man tar en provins i taget, för då kan man ge det ett ansikte istället för att spä ut skiten som man gjorde med TES:ARENA

Oblivion och Morrowind ja, kan spel bli bättre? Ja givetvis kan dom det men tills vidare. Håller på att närma mig 200 timmar i Oblivion och ser inget slut i sikte. Oblivion är snyggare men känslan i Morrowind slår ingen, fast Oblivion är inte långt efter, finns trots allt moddar som fixar till vanilla OB till det bättre.

Synd att böckerna i spelet inte finns publicerade på riktigt, jag skulle köpa dom direkt. Eller ett kompendium av något slag, vad fan som helst.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

EDIT: Ostkaka ;F


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Jag har fortfarande inte spelat längre än då man får hästen av nån munk-typ. Men det är för att min PC är kass. Så snart jag får tag på en bättre PC, Xbox 360 eller PS3 så blir det att utforska detta spelet på riktigt.

Medlem

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Världen kan kännas liten ibland... för mycket skog å sånt å för lite svampar å konstiga morrowind-grejjer, men det finns ju shivering isles i och för sej!....
I alla fall, det absolut bästa spelet som finns och som kommer finnas, har haft sen det kom ut sitter och spelar fortfarande lite intensivt som första veckan jag spelade det!
Oblivion + Mej = :heart: SANT! :heart:

Inaktiv

Låter för mig som när jag pratar om Morrowind. Tyvärr kan jag inte säga detsamma för Oblivion som var en besvikelse i allt vad TES-logik innebär.

Vanilla obbe är dessutom helt ospelbart för mig. Ett spel som kräver 25 moddar kan jag bara inte anse bra, det är en omöjlighet.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Ascendant:

Låter för mig som när jag pratar om Morrowind. Tyvärr kan jag inte säga detsamma för Oblivion som var en besvikelse i allt vad TES-logik innebär.

Vanilla obbe är dessutom helt ospelbart för mig. Ett spel som kräver 25 moddar kan jag bara inte anse bra, det är en omöjlighet.

Känner precis som dig min kära vän.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Älskar städerna speciellt Skingrad.

Medlem
00a
Medlem
Skrivet av DeathOfBacon:

Mjoo, jag kan helt och hållet hålla med om att de är ett utomordentligt bra spel! Fast jag tycker att *gömmer sig* världen är lite liten.. :/ Jag menar man kan typ ändast vara i Cyrodil.. Man vill ju utforska dem andra länderna.. :/ jag vill ha mer att utforska! Och bättre AI

därför köper man oblivion the game of the year edition där shivering isles ingår och även knights of the nine

Inaktiv

Älskar spelet!! Gillar kontrasterna i de olika miljöenera. I städerna är det lugnt och realistiskt, men i grottor och gamla fort får man genast en annan kännsla o man lever sig in i spelet sjukt mycket. Även om man är i en grotta och hör att ett troll är efter en blir man lika påhoppad varje gång. Spelar inte nån roll hur mycket man har spelat man blir hela tiden överaskad.

En av dom bästa sakerna är att bara gå omkring i skogen o beundra allt som rör på sig och inte en pixel känns fel ! nästan i alla fall.

Helt sjukt bra spel, rekomenderar det till alla om någon nu lyckats missa detta sjukt roliga spel !!!


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Oblivion var ett bra spel varken mer eller mindre. Morrowind var en av tidernas bästa spel. Kanske mer absolut inte mindre. (imo)


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Jag gillar Oblivion. Det är roligt, fast lite tråkigt med quest marks( ). Jag gillar att RP;a att jag är en arg bonde! Jag har faktiskt en liten stuga ute i skogen och alla som går förbi skrämmer jag iväg med mitt rostiga järn svärd som jag alltid har under sängen för säkerhets skull.

Inaktiv

skaffade oblivion till ps3 häromdan, man fick nån expansion inbakad i spelet,
så det tar nog ett tag att gå igenom,
det är ju rätt så skönt med ett spel som inte har ett högt tempo, så man kan softa och ha kul.

Gen
Medlem

Synd att det inte går att köpa expansionerna längre :< Eller...jag har svårt att hitta dom iaf. Köpte Oblivion Collectors när det kom ut och tycker inte om att behöva köpa det en gång till (GotY)

Medlem
Skrivet av Battlefield_Owns:

Älskar städerna speciellt Skingrad.

Ahhh... Håller med! Har hus i alla städerna men mitt favorithus är ju förstås Rosethorn Hall - komplett med tjänstehjon, display case, utsmyckningar och allt!

Inaktiv
Skrivet av quadpod:

Älskar spelet!! Gillar kontrasterna i de olika miljöenera. I städerna är det lugnt och realistiskt, men i grottor och gamla fort får man genast en annan kännsla o man lever sig in i spelet sjukt mycket. Även om man är i en grotta och hör att ett troll är efter en blir man lika påhoppad varje gång. Spelar inte nån roll hur mycket man har spelat man blir hela tiden överaskad.

En av dom bästa sakerna är att bara gå omkring i skogen o beundra allt som rör på sig och inte en pixel känns fel ! nästan i alla fall.

Helt sjukt bra spel, rekomenderar det till alla om någon nu lyckats missa detta sjukt roliga spel !!!

Kunde inte hålla me mer, de e nästan läskit fur bra man kan leva sig in i spelet ibland.Tycker oxå att alla måste testa detta fantastiska spel.

Inaktiv

Ja, jag minns när som mest var beroende av spelet. Vägrade gå och baja innan jag klarade ett visst quest. Det ledde ju såklart till att det blev en fläck i kallingarna

Medlem

Jag håller på att spela spelet och det är det bästa spelet jag har spelat i hela mitt liv. Det har ta mig tusan allt. Det är underbart och går inte i ord att beskriva hur jävla bra det är.:up:

Medlem

Håller med helt och hållet. Oblivion är nog det allra bästa spel jag spelat. Musiken och stämningen är helt underbar. Spelet bjuder på så mycket att utforska och göra så det är helt sjukt. Och så är det så fruktansvärt stort. Jo det stämmer som du säger, när jag hör musiken kan man nästan börja gåra, har nästan hänt en gång för den bringar minnen tillbaka från när man spelade det. Ett mästerverk om du frågar mig. Och så finns det så många bra moddar som gör det ännu bättre. Jag spelade i flera veckor utan att ens röra huvuduppdraget xD hehe Underbart spel, underbar känsla, underbar musik, underbar grafik, underbart underhållande och otroligt stort.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

whatever you say

Medlem

Bästa spelet som gjorts!

Medlem
Skrivet av Theronguard:

Bästa spelet som gjorts!

I min åsikt så är ändå Morrowind oslagbart i jämförelse med Oblivion:up::D


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Jag är böjd att hålla med Vozk, även om jag tycker Oblivion är ett av de bästa spelen som någonsin gjorts så var Morrowind så mycket mer.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Hmmm Visst tycker jag att Morrowind är bra och till och med bättre än Oblivion i de fletsa fall man enligt mig så tycker jag att det är mycket svårare att leva sig in i Morrowind. Jag kunde aldrig leva mig in i Morrowind som jag har gjort med Oblivion då jag spelade spelet som mest.


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Ända problemet med Oblivion är att det mesta ser likadant ut ^^ Annars är det totalt awesome på alla sätt och vis.

Morrowind hade mer varierade områden vilket gjorde att det kändes större.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Håller med dig Hukkie, Det finns fler olika sorts miljöer på Morrowind men en sak jag stör mig på, är priserna på en del items t.e.x en dadrion axe dens värde på Morrowind är cirka 22000 !! liksom säg nån merchant som kan köpa det!!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Finns inte någon sådant merchant i spelet, men det går att fixa med diverse moddar.

Jag tänker inte länka till någon då det finns så fruktansvärt många olika, fast de går att hitta genom att helt enkelt googla.

Priserna är så höga för många items eftersom det är vad som bestämmer hur mycket de kostar att reparera och liknande.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

12
Skriv svar